“Content Marketing” este mai mult decat un buzz word, este conceptul care se afla in mijlocul strategiei social media pentru multe branduri. Mai ales in sectorul B2B. Pe scurt, pentru cei mai putin familiarizati cu termenul, ne referim la promovarea unei companii / unui brand prin continutul pe care il produce.
Traditional, companiile apeleaza la publicitate pentru a se face cunoscute. In ultimii ani insa, pe masura ce social media au evoluat, marketingul prin continut a devenit o a doua optiune de promovare.
Altfel spus, intr-o lume in care oamenii nu mai raspund la reclame (nu mai sunt atenti la ele) si cauta informatii mai mult ca oricand, o poveste bine spusa poate vinde mai usor decat publicitatea pe care o stim cu totii.
Aici intervin blogurile, in acest nou capitol in istoria marketingului. Iar o buna dovada ne ofera un studiu realizat de compania de consultanta Ascend2.
La intrebarea “Care sunt cele mai eficiente tacticide social media marketing utilizate?”, companii implicate in studiu au pus pe primul loc: crearea unui articol / postarea pe un blog. Raspunsul e valabil si in B2C, si in B2B.
Companiile insa recunosc in acelasi timp ca nu e usor sa creezi continut. Cel mai mult se “tem” de continutul video. Este mai greu de creat. Insa toti cei care pariaza pe content marketing fac eforturi sau cauta solutii, caci obiectivul lor este de a raspandi cat mai mult creatiile lor.
Avem deci doua directii: cautam resurse pentru a crea content si idei pentru a ajunge cu el la cat mai multi oameni. Solutia, pentru moment, este blogul (continut) intr-o alianta cu retelele sociale (distributie). Alte pareri?
Suna destul de interesant 😀 , imi place ideea de PR blogosferic!