Tema ambasadorilor de brand a revenit anul acesta in prim plan. Stiu mai multe companii care isi doresc purtatori de cuvant in mediul online. Eu am avut cateva experiente interesante in aceasta zona, in ultimii cinci ani.
Trecut…
Prima experienta a fost cu Audi, in 2008. Este si probabil prima mare campanie facuta de un brand in blogosfera noastra. Atunci am facut parte din grupul de 10 bloggeri care au testat in premiera noul model A4. Sa subliniez un pic. Campania marcii in Romania a inceput cu 10 bloggeri.
Ideea ramane valabila si astazi. Audi a avut un microsite pe care erau stranse toate materialele bloggerilor, iar un spot radio invita fanii brandului sa citeasca posturle noastre.
SFAT 1: Daca iti place ideea de a avea ambasadori ai brandului, incearca mereu sa fii primul in domeniul tau. First-mover advantage functioneaza si in acest caz.
… si prezent
De la inceputul lunii martie, am devenit unul dintre ambasadorii Porsche Inter Auto Romania, cel mai mare distribuitor local al marcilor Skoda, Volkswagen, SEAT, Audi, Porsche, Bentley si Lamborghini. Alaturi de mine se afla si Cristina Bazavan. Programul “Pe scaunul din stanga” tine un an de zile.
SFAT 2: Gandeste programul pentru o perioada mai lunga. Vei derula mai multe actiuni, vei pune in practica mai multe idei.
Dorinta Porsche Inter Auto, agentiei si a mea a fost sa avem o relatie normala, deschisa si autentica. Pot veni cu idei, pot intreba ce doresc, pot fi o noua interfata intre companie si clientii lor. Acest ultim lucru m-a convins sa accept propunerea.
SFAT 3: Fii pregatit pentru intrebari. Gaseste resursele interne pentru a fi mereu pe faza, cum se spune. Daca deschizi o usa, ai grija sa fie cineva in spatele ei.
Am acces la multi oameni din companie, la informatii si mai ales la masini. Conduc de aproape 3 saptamani noul Golf 7. Eu am devenit fan de la prima intalnire. Este masina perfecta pentru Bucuresti, iar toti cei care au mers cu ea au fost incantati.
SFAT 4: Resursele sunt cele mai importante intr-o astfel de relatie. Fii pregatit sa pui la dispozitie cat mai multe dintre ele.
O relatie pe termen lung nu poate fi… nu trebuie regizata. Avem in minte multe idei bune. Pe unele le vom face cu siguranta. Pe altele le vom transforma probabil. Planul nostru este sa fim naturali si deschisi catre toti cei interesati de masinile “noastre”.
SFAT 5: Fii flexibil, fii deschis la idei noi. Iti vei pastra naturaletea in relatia cu cleintii tai.
De ce am ales sa fiu ambasadorul PIA? Pentru toate motivele de mai sus. Pentru ca avem ocazia sa cream impreuna un nou canal de interactiune cu publicul larg.
Eu am luat de la ei doar modele 4×4 (ca alea se potrivesc mai bine cu mine, zic si eu :D). Si au destule. Cred ca doar Seat Altea Freetrack nu am testat. In rest, numai de bine, golful asta nou chiar imi place, la urma urmei e cea mai vanduta masina a tuturor timpurilor, daca nu ma insel.
Am citit articolul si mi-a placut de ce si pentru cine ai ales sa fii brand ambasador. Ma gandeam ca asta este o intrebare foarte buna chiar si pentru noi, cititorii. Postez aici un chestionar extrem de interesant http://raspunsultau.chestionar-ba4.sgizmo.com/s3/ care ne ajuta sa ne definim si sa ne completam cunostintele pe care le avem despre promovarea unui brand in mediul online ca si ambasador al acestuia.