MANAFU*

Abonamente Evensys

Cand “Nu raspunzi la SMS” este mai mult decat un vers simpatic

dreamstime_s_28455723

Noemi Revnic a pus astazi pe Facebook cateva sugestii pentru un viitor manual al regulilor nescrise pana acum in PR. (Recunosc ca m-am gandit si eu la unele dintre ele, insa nu le-am pus pe “hartie”). Le-am preluat cu acordul ei, caci merita dezbatute un pic. Asadar, un manual de PR contemporan ar trebui sa mentioneze:

1. cum trebuie sa suni inapoi dupa ce ai avut un missed call, cel mai tarziu in termen de o zi.
2. la fel este valabil si pentru emails & sms-uri.
3. cum sa raspunzi la un email cu o solicitare de parteneriat, sponsorizare, etc in timp util, ca sa nu ii incurci prea tare pe cei care ti-au scris.
4. cum sa nu ti se urce la cap celebritatea PR-istica & Co.

Incerc sa imi amintesc daca au existat vreodata reguli pentru mesajele lasate secretarei cand vorbeam doar la “fix” sau la cele lasate pe “robot”. Daca exista o regula pentru a raspunde la un fax sau la o scrisoare. Nu reusesc sa gasesc un exemplu. Stie cineva?

Lipsa unui set de norme in comunicare nu este insa o scuza pentru situatiile expuse mai sus. Astazi, cand comunicam mult mai rapid, cand totul se intampla rapid, avem nevoie de cateva norme de bun simt. Sau poate mai bine invatam sa spunem elegant NU, caci imi imaginez ca “probelemele” lui Noemi  au la baza cel mai adesea… o mica lasitate. Unii oameni nu stiu sa spuna “NU”.

Voi ce credeti?

© Hongqi Zhang (aka Michael Zhang) | Dreamstime.com

10 comentarii

  1. Serban says:

    Cunosc eu pe cineva care nu prea răspunde la mesaje, fie ele şi pe Facebook. Persoană importantă, nu spun cine! 🙂

  2. Haotik says:

    Nici tie nu-ti raspunde Serban? Eu am rezolvat foarte simplu problema, daca te uiti atent pe blogurile mele vezi articole despre celelalte 2 companii dar nu si pentru compania in cauza. 🙂

  3. Serban says:

    Nu, Dragoş, era o glumiţă. Cristi sunt sigur că a prins-o. Oricum nu era vorba despre mine. 🙂

  4. Danyzus says:

    Astfel de reguli se gasesc si prin cursuri de comunicare si/sau manipulare. Bineinteles, destinatarul trebuie sa citeasca mesajul altfel degeaba ne chinuim sa trimitem un mail.

  5. Anka says:

    Ce tareeee! Noemi Revnic a inventat roata!!! Cand s-a intamplat asta? Inainte sau dupa proiectele pline de consistenta si substanta pe care le implementeaza pe la intalnirile c(l)ubiste, pentru a testa teoriile lui Freud, evident!

  6. […] Cristi Manafu a publicat, sâmbătă, câteva sugestii ale lui Noemi Revnic pentru un eventual manual de reguli nescrise în PR. Cu acceptul lui, le scriu și aici: […]

  7. Bogdan N says:

    Nu stim sa spunem nu…..mare adevar 🙂

  8. Irina Radu says:

    Si faptul ca nu stim sa spunem nu, dar si ca mai toti tind sa lase pe mai tarziu care se transforma in atat de tarziu pana uita. Si uite asa te trezesti cu o replica, aoleo, scuze am uitat…

  9. “Unii oameni nu stiu sa spuna “NU”…. Cam asta ar fi o buna concluzie, multi dintre noi am vrea sa nu refuzam pe nimeni, sa le facem pe toate. Deci auto-evaluarea, sa iti asumi cat poti duce, sa iti cunosti limitele de competenta, de valore personala, ar fi ok. De aici ar incepe folosirea lui “nu”.

  10. ordinarul says:

    Comunic foarte mult cu nemti. Nici n-aveti idee cat de usor le este sa zica “Nu!”. Uneori nici nu se mai obosesc sa raspunda. 🙂

Comentează