MANAFU*

Abonamente Evensys

Trends 2013: Intoarcerea cardurilor de fidelitate

AFi-VIP-Club

In urma cu 10 ani, alimentam aproape intotdeauna la aceeasi benzinarie Shell din Bucuresti. Era in drumul meu spre casa si aveam un card de fidelitate pe care il prezentam la fiecare vizita. Niciodata insa nu am folosit punctele acumulate pentru produse din catalogul lor sau promotii. De atunci, cardul de fidelitate a devenit un beneficiu banal, bine utilizat de unele companii, mai putin de altele.

Incep 2013 cu foarte multe carduri pe masa. Le voi numara chiar de curiozitate. Mi-am dat seama ca in ultimul an am inceput sa le dau o valoare mai mare. Sau, mai bine zis, sa le apreciez pe cele care adauga valoare. Am trei carduri favorite acum.

AFI VIP Club – Programul lansat de mall-ul din Cotroceni iti ofera un pachet de servicii si reduceri foarte bun daca esti insa un heavy spender la ei. Te atrag cu o parcare dedicata posesorilor de card, garderoba gratuita, reduceri de 10% (care se cumuleaza cu alte reduceri) in multe magazine si discount-uri la cinema. Il folosesc deja de o saptamana.

Flying Blue – Primul meu card de beneficii pe linii aeriene a venit de la KLM / Air France, care alaturi de Tarom, Delta, Alitalia si alte companii din Asia formeaza alianta SkyTeam. Eu am un card Gold, ce imi ofera multe avantaje: bonus 75% mai multe mile pentru fiecare zbor, prioritate la imigrare, securitate, check-in si imbarcare prin serviciu SkyPriority, acces la saloanele din aeroporturi si bagaj suplimentar (o geanta de maximum 23 kg) etc.

Marriott Exclusive – Am ales cardul pentru ca imi place sa vin la JW Steakhouse. Pachetul de beneficii este destul de extins: 2 nopti de weekend gratuite intr-o camera De Luxe, cu mic dejun in restaurantul JW Steakhouse, 4 nopti gratuite la o serie de hoteluri din tara, 50% reducere la nota de plata pentru mancare (in 2 persoane), reduceri la World Class si sali de evenimente. Cardul are insa un cost de achizitie.

Bune practici pentru cardurile de fidelitate
La o privire asupra programelor de fidelizare pe care le cunosc, pot spune ca, in cazul meu, acumularea de puncte nu este un atu. Si nici voucherele de reducere nu ma incanta prea tare (Decathlon, Peek & Cloppenburg). Prefer discount-ul la achizitie (Bigotti, Sephora). De aceea am apreciat cardul Marriott, de exemplu, si laud de cate ori am ocazia reducerea de 10% pe viata oferita de Continental Hotels.

Apreciez apoi pachetul de servicii inclus in program, iar cele 3 exemple de mai sus raspund foarte bine asteptarilor.

Urmatorul nivel ar fi personalizarea: crearea unei oferte de beneficii pe baza unui sitoric si a disponibilitatii mele. Si fireste, as vrea sa trecem cat mai curand la aplicatiile mobile. Am deja prea mult plastic in portofel!

Momentul cel mai bun pentru “vanzarea” cardului
Aproape jumatate din respondentii unui studiu din US au spus ca momentul cel mai potrivit pentru abordarea consumatorului cu un card de fidelitate este atunci cand acesta face prima achizitie. O experienta recenta mi-a aratat ca angajati magazinelor Collective nu sunt la curent cu asteptarile clientilor. Am vrut sa vad cum imi vor “vinde” cardul si asteptam sa fiu abordat, lasand sa se inteleaga ca am mai fost in magazin si cu alte ocazii. Degeaba. De lene sau din lipsa unei instruiri, angajatul nu a schitat niciun gest. Nici eu nu am insistat.

Inchei cu un infographic – zic eu – interesant despre programele de loializare. Evident, mi-ar placea sa aflu despre alte astfel de programe. Ce apreciati voi?

2 comentarii

  1. Mihai says:

    Infographic-ul nu mai e accesibil. Poti sa il atasezi din nou? Mersi.

  2. Imi pare rau dar nu mai stiu sursa!

Comentează