As vrea sa incercam sa deslusim un trend din muzica. Nu imi dau seama de cand dateaza reteta asta, dar parca in ultimul timp s-au inmultit editiile aniversare ale unor albume. Exemplul care mi-a atras cel mai mult atentia a fost celebrarea a 20 de ani de la lansarea albumului “Nevermind” (Nirvana). S-a intamplat anul trecut, cand casa de discuri a scos un mega-pachet muzical si vizual dedicat celebrului LP.
Saptamana aceasta am auzit de doua noi aniversari: The Prodigy celebreaza 15 ani de la aparitia albumului “Fat of The Land”, iar The Manic Street Preachers sarbatoresc 20 de ani de la lansarea “Generation Terrorists”.
Sunt convins ca mai sunt si altele recente, insa acestea doua m-au facut s ama intreb: Este o tactica de a mai vinde materiale mai vechi sau de a masca lipsa unui material nou de calitate?
Intrebarea e sustinuta si de cateva dezamagiri venite din partea unor artisti care au stat cam mult timp in vacanta si cand au revenit, nu au scos un super-material. Aveam, de exemplu, asteptari mai mari de la Red Hot Chili Peppers, Madonna si Robbie Williams.
[…] fie uşor de reţinut. Exemple de astfel de bloguri, pe care dealtfel le apreciez sunt: Chinezu , Manafu , MucRoz , Vienela sau CLM. Sunt bloguri cu nume de domeniu care reprezintă […]
Sigur că este un stunt de PR! Mai ales că back-catalog (catalogul de albume vechi) al marilor artiști se vinde bine MEREU, indiferent de mode. Vezi și marea știrea că AC/DC a acceptat în sfârșit să vândă prin iTunes care, surpriză!, a venit exact în ziua în care anunțau un nou album live – http://www.floringrozea.com/2012/11/21/music-discografia-completa-acdc-pentru-prima-data-pe-itunes/
Muzica veche se vinde bine, așa că hai să ne amintim de vremurile vechi, că muzica nouă nu mai are atâta impact. Dar nu cred că e din vina artiștilor, pur și simplu vremurile s-au schimbat, fanii s-au schimbat, ascultătorii au mai puțin timp liber și mai multe preocupări decât acum 10, 20, 30 de ani. Au mai puțină răbdare să “digere”, să înțeleagă muzica.
Aniversările din muzică se fac exact ca cele din viață: chiar dacă cu fiecare an devii din ce în ce mai prost, lumea te apreciază din ce în ce mai mult.
@Florin Grozea -artistii (si impresarii lor) cauta sa-si asigure o pensionare cat mai comoda.Cat despre AC/DC, chiar nu-i inteleg.Acum vreun an-doi, Brian Johnson spunea despre iTunes ca “strica muzica”.Si nu gresea – calitatea unui “iTunes remaster” este jalnica fata de un CD.
@Manafu – “Money talks!” – ca tot vorbeam de AC/DC; valul cu “dupa 20 de ani” a luat cu el si una din trupele mele preferate – RATM!