Poate peste ceva timp, un jurnalist, o publicatie sau chiar un blogger va face o analiza a extinderii gigantului eMag pe diverse piete noi. Doar ca un reminder, retailer-ul s-a extins de la electronice si electorcasnice la jucarii, RCA, carti si mai nou la servicii turistice online. Cum ultima sa miscare mi s-a parut destul de indrazneata, am cerut parerea unor oameni avizati din domeniu.
Razvan Pascu, Blogger & Antreprenor, www.razvanpascu.ro
Consider ca aceasta miscare va aduce beneficii atat pentru eMAG cat si pentru Paravion. eMAG.ro este cel mai de incredere retailer online din Romania si cunosc personal zeci de persoane care isi fac cumparaturile online exclusiv de pe acest site. Pe de alta parte, Paravion.ro este cea mai cunoscuta agentie de turism exclusiv online din Romania, o companie care s-a nascut din ideea unui om vizionar (Remus Visan) si a crescut organic prin munca sustinuta a unei echipe de oameni inimosi, dar si a unor parteneri importanti precum Zitec, PayU sau Amadeus.
Am mare incredere in posibilitatea eMAG de a cuceri piata de online-travel din Romania (sau chiar din regiune) si cred foarte sincer ca notorietatea si increderea de care se bucura brandul eMAG va avea un efect de crestere asupra intregii industrii de servicii turistice vandute exclusiv online. Am curaj sa fac si un pariu personal: 1 milion de euro cifra de afaceri “eMAG Turism” pana cel tarziu la sfarsitul lunii martie 2013.
Adrian Ciocalau, Co-Owner, www.viaRomania.eu
Parerea mea este ca miscarea ar fi fost una spectaculoasa – asa cum toata lumea s-a asteptat – daca eMag ar fi vandut direct servicii turistice. Altfel, titlul stirilor care au tot aparut, si anume “eMag intra pe piata turistica” este gresit. Corect este “Paravion foloseste platforma eMag”. Practic, nu vad cu nimic diferit aceasta asociere comparativ cu, sa zicem, atragerea unui nou “afiliat” de catre Paravion.
Evident puterea de vanzare Paravion va creste avand in vedere notorietatea eMag insa doar pe partea de bilete de avion. Pe vanzarea de sejururi sau cazare individuala la hoteluri nu cred ca va fi o crestere spectaculoasa.
Dragos Pirnog, Director de Programe, Explore Travel
Colaborararea EMag – ParAvion este un pas normal facut de ambele tabere. EMag dorea sa adauge alte servicii disponibile prin site-ul lor in vreme ce ParAvion, era in cautarea unui nou parteneriat strategic care sa le consolideze pozitia de lider intre site-urile de vanzare online de bilete de avion. Sunt sigur ca un mare numar de utilizatori Emag, care pana acum nu au achizitionat online bilete de avion, vor decide sa faca acest lucru prin Emag, cand se vor gandi la vacante.
Exista deja si posibilitatea de achizitionare de pachete turistice (ex: CityBreak) alaturi de bilete de avion, iar acum fiind la un click distanta pe acelasi site cu atatea alte produse, vanzarile vor creste.
Tendinta in turism este catre on-line (atat achizitionare, cat si informare) iar aceasta miscare este una benefica pentru cele 2 companii, ambele extrem de cunoscute in mediul on-line. Firmele lor concurente pe online vor trebui sa se miste rapid si sa gaseasca alte variante de promovare pentru a atrage clienti noi.
Petruș Lungu, Blogger, www.gtd20.ro
Pachetele individuale au acum o mai mare vizibilitate în rândul potenţialilor consumatori. La fel de bine, serviciile unei agenţii autohtone vor avea deschidere către pieţele emergente spre care se va deschide eMag.
Cum eMag Marketplace e o platformă deschisă şi altor vânzători de servicii complementare turismului, în această direcţie văd jucătorii mici şi mijlocii de pe piaţă tinzând spre forme de business bine definite, astfel încât să se conformeze cerinţelor platformei.
Deşi paleta de servicii a paravion.ro acoperă nevoile pieţei în proporţie de 80%, mai e loc şi pentru alte tipuri de servicii: croaziere, rent-a-car, bilete evenimente. Sper doar ca eMag-ul să fie un intermediar cu viziune şi să găsească un mix bun între aceste servicii pe partea de turism. Depinde acum şi de poziţia prestatorilor de servicii, trebuie să arate deschidere către colaborări.
În afara platformei, la cei înca neeligibili pentru eMag Marketplace văd un focus pe partea de customer care şi o diversificare a pachetelor de servicii şi a dezvoltării unor sisteme de distribuţie in house, lucru pe care mizam şi în predicţiile pentru turismul online din .ro. Legat de ultimul aspect, sunt conştient că e un proces anevoios, dar simt la agenţiile de turism mici şi mijlocii o nevoie de control asupra serviciilor comercializate.
Nu este exclus să vedem şi alte parteneriate asemănătoare pe cu totul alte platforme.
Citeam acum cateva saptamani o carte despre branduri iar succesul pe termen lung parea sa fie generat, fie de UNICITATEA unui produs dezvoltat si ingrijit de la cel mai mic pana la cel mai mare detaliu, fie de DIVERSIFICAREA brandului.
Iar eMag este un brand diversificat, motiv pentru care sunt de parere ca parteneriatul eMag & Paravion este unul natural.
Salut,
In primul rand ma bucur sa vad ca oamenii din turism citati mai sus privesc cu optimism acest parteneriat. In mod cert pot spune ca Emag este mult mai mult decat un “afiliat” pentru Paravion, mai mult decat atat, Paravion a pus la dispozitie o platforma complexa care a fost dezvoltata special pentru Emag iar Emag a pus la dispozitie Marketplace-ul si notorietatea brandului de online.
Parteneriatul Emag Paravion este in mod cert singurul care se putea face in acest moment si care sa aibe si sanse de succes ( motivele sunt multe) mai ramane de vazut cum va percepe piata vacantele pe Emag. Oricum in afara de tehnic, secretul succesului sta in echipa de productie. Hai sa vedem ce se intampla:)
Merci
Subscriu celor zise de catre Adrian Ciocalau, cum ca, personal ma asteptam ca eMag sa fie el cel care se transforma intr-o agentie de turism si nu doar un parteneriat de afiliere. In alta ordine de idei, am apreciat buzz-ul creat si publicitatea naturala pe care si-au facut-o prin cei care au preluat subiectul.
Si totusi…
Pretul conteaza!
Daca la RCA eMAg RULZ, totusi am facut nsite teste cu Paravion pentru niste destinatii pe car ele planuiesc in urmatoarele 2 vacante.
Rezultatul?
Pe total as fi platit pe 4 zboruri cu cca 1000 EUR mai mult la Paravion vs site-ul companiei de zbor.
Apoi vechea problema: poti concura cu Booking.com?
Eu am membership pe marile lanturi hoteliere (e free) – Hilton, Marriott, Accorp, Hyatt etc, si acolo verific intai ce mi se ofera, urmat de Booking.com
De obicei nu exista varianta mai buna, oricat incearca concurenta.
Poate ca se vor descurca mai bine pe Turcia, acolo unde inca nu a intrat deloc bine Booking.com 🙂
Mersi pentru parerile impartasite, personal cred ca este un pas foarte important care va aduce doar beneficii.
[…] pe care l-am tratat și eu pe blog. Ce vreau să vă aduc în atenție e intervenția mea din acest articol post eveniment publicat de Cristian […]
Dezamagit de Emag.Am cumparat de Black Friday o Combina frigorifica Indesit BIAA13. E la mine din data de 29 noiebrie si nici pana in ziua de azi nu am primit Certificatul de Garantie. Astazi e deja 9 Decembrie. Au trecut deja 11 zile. Le-am trimis o sesizare inregistrata pe adresa lor de sesizari la doar cateva ore dupa ce am constatat lipsa certificatului si de atuncea le-am mai trimis inca 4 mesaje pe putin, toate fara nici macar un raspuns.I-am sunat de 2 ori. La telefon iti raspund niste domnisoare dupa 25 de minute de asteptat, ca in final sa te intrebe daca ai facut o sesizare, ce numar are sesizarea ai si iti spun ca sa ai rabdare ca, cu siguranta o sa iti raspunda cineva la sesizare si problema se va rezolva. La intrebarea cam pe cand o sa imi raspunda cineva la sesizare sau pe cand se va rezolva… iti raspund sec ca nu pot sa iti spuna nimic pentru ca nu stiu …Te paste un sentiment de furie si neputinta …. Asta e prima mea experienta cu Emag…. 🙁 Una nefericita as putea zice.
Am luat hotararea ca ultima solutie sa ma adresez oficiului pentru Protectia Consumatorului deoarece ma simt inselat…practic am cumparat un produs nou fara garantie.
Cu parere de rau va spun ca, nu cred ca am sa mai cumpar vreodata ceva de la Emag … 🙁
Cam asa opereaza Emag.
Eu am fost înșelat de eMag. Câți dintre voi au mai pățit asta?
În ziua de 21 iulie 2015 am achiziționat o Boxa portabila bluetooth, Prestigio PBS7. Urmăream de ceva vreme un astfel de produs. M-am bucurat atunci când am găsit-o cu o reducere de 50%. Am pus produsul în coș iar apoi am lansat comanda. Am plătit cu cardul suma de 189,96 Lei adică 50% din sumă inițială de 379,99 Lei.
Acum constat cu tristețe că m-am bucurat degeaba. Am fost înșelat. Mi-au luat banii și nu mi-au dat produsul nici după 16 zile.
I-am tot sunat, pentru că ei nici măcar atât respect nu au avut, să mă contacteze. Se tot scuzau că au fost ceva încurcături cu depozitul. De fiecare dată mă asigurau că se rezolvă. M-au pus chiar să aștept curierul o zi întreagă într-un week-end.
Au făcut chiar ei o sesizare tot către … ei 🙂 și am negociat o rezolvare amiabila cu un reprezentant al lor. Eu le spuneam că doresc produsul ei încercau să-mi ofere un produs inferior.
M-a deranjat felul în care o companie ca eMAG înțelege să rezolve o problemă generată chiar de ei.
M-au înșelat. Au pus pe site un produs “inexistent” redus cu 50% mi-au debitat contul și nu mi-au dat nimic în schimb. Am făcut o sesizare la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Revin când se mai schimbă ceva… #emag
[…] pe care l-am tratat și eu pe blog. Ce vreau să vă aduc în atenție e intervenția mea din acest articol post eveniment publicat de Cristian […]