Aveam o reticenta fata de popularitatea Black Friday in Romania. Ma gandeam ca este o joaca a unor oameni cu experienta pe Internet, a cumparatorilor online cu antecedente consistente, insa un studiu al Daedalus Millward Brown, comandat de eMag, vine cu o veste buna: 4,1 milioane de romani au auzit de acest eveniment de shopping si asteapta sa vada care vor fi ofertele retailerilor in acest an. Dintre acestia, 59,3% si-au manifestat interesul de a cumpara. Anul trecut, in Romania, conform eMAG de data aceasta, circa 2 milioane de români au vanat ofertele retailerilor online și offline.
Daca ar fi sa ne uitam pe piata din US, acolo sunt asteptati sa se implice 160 de milioane de americani, adica jumatate din populatie, iar vanzarile sunt estimate la 60 de miliarde $. Ca sa va faceti idee de ordinul de marime, comparati suma cu veniturile Romaniei la buget, care pe 2012 ar fi 45,5 miliarde de euro.
Nu uitati si de sonajul initiat de mine pe blog ieri!
Un alt lucru interesant este ca sondajul are esantion 18-65 ani. As fi curios de o defalcare pe grupe de varste, s-ar putea ca deja Black Friday sa fie ceva reprezentativ pentru luna noiembrie.
Nu e corect sa comparam USA cu Romanica 🙂 Dar BF a prins cu siguranta radacini la noi in tara…:)
[…] Cristi Manafu citează un studiu Daedalus Millward Brown care spune, după o cercetare de piață, că numărul românilor interesați de ofertele de Black Friday s-a dublat față de anul trecut, de la 2 milioane la 4,1 milioane de oameni. Cum ar fi, vreo jumătate din cei care chiar au bani de cumpărături și probabil întregul celor care știu ce înseamnă cumpărături online. Dintre aceștia, 59% chiar intenționează să cumpere, nu doar au auzit de BF. […]