Agentia Propaganda a creat o “cascadorie de campanie” pentru un magazin online, care s-a soldat cu un fals Tommy Lee Jones si mai multe articole in presa noastra despre “venirea” actorului american in tara. Am vazut multe campanii de genul acesta si vom mai vedea. Va mai aduceti aminte de Kit Kat Jesus?
Pe langa creativitatea usor fortata (oare ce zice Mr. Jones de toata tarasenia asta?) si atingerea efectului dorit, pe langa umorul de situatie cauzat in presa romaneasca sau, mai bine zis, despre presa romaneasca, ce a iesit din mana agentiei ne ofera inca o dovada a superficialitatii din presa romaneasca.
La altii e si mai rau
Nimeni nu mai verifica nimic, e poate concluzia zilei dupa vizionarea acestui clip. Si nu doar la noi. Citeam intr-o foarte buna radiografie a blogosferei / media din US despre impactul pe care il are “neverificarea” informatiilor. Ce povesteste autorul:
Once during a lawsuit I needed to get some information into the public discussion of it, so I dashed off a fake internal memo, printed it out, scanned it, and sent the file to a bunch of blogs as if I were an employee leaking a “memo we’d just gotten from our boss.” The same bloggers who were uninterested in the facts when I informed them directly gladly put up EXCLUSIVE! and LEAKED! posts about it.
Another time I had some promotional images for a Halloween campaign I also couldn’t use, because of copyright concerns. I still wanted them seen, so I had one of my employees e-mail them to Jezebel and Gawker and write, “I shouldn’t be doing this but I found some secret images on the American Apparel server and here they were.” The post based on this lie did ninety thousand views.
Ce parere aveti despre “link economy”?
Ma departez un pic de subiect pentru o paranteza interesanta. In carte se vorbeste despre “link economy” la un moment dat.
The link economy encourages bloggers to repeat what “other people are saying” and link to it instead of doing their own reporting and standing behind it. This changes the news from what has happened into what someone said the news is. Needless to say, these are not close to the same things.
Sa punem aceste lucruri cap la cap si sa ne amintim apoi de cele doua mari cazuri din media iscate Zoso (aici si aici), care demonstreaza clar neputinta unora de a citi printre randuri, dar mai ales abandonul verificarii surselor (care era mama jurnalismului candva) in favoarea goanei dupa senzational.
As vrea insa sa mai zic ceva la final. Media nu sunt de vina pentru ce vedem noi. Oamenii din media in schimb sunt. Media sunt victima oamenilor din media. Jurnalismul e faultat de oameni. Sa nu omoram deci presa, sa scapam mai degraba de unii oameni din ea. De multi.
sa mai spunem si ca artizanul povestii este Dragos Musat de la propaganda / kamikaze, actor in SRC si fost tetelu pe la Catavencu 🙂
Salut
“Jurnalismul e faultat de oameni.”….Cam rar spus, foarte rar, dar tot este bine ca este spus. Jurnalismul este o afacere ce ofera publicului informatie, opinie si se intretine transparent din publicitate. Mai este de spus ca avem nevoie de entertainment media, dar sa nu scrie pe ea “jurnalism” sau “stiri”. Sint show-uri, sunt spectacole de teatru televizate, dar nu programe de stiri. Ma rog, si sa nu mai fie produse en gros “breaking news”, peste 80% din cantitatea de news, “despre-chiloti- atarnati-pe-sarma-ce-au-socat-organizatia-de-soimi-ai-patriei”. Ce s-ar mai putea spune totusi ? Jurnalismul este faultat de oameni si audientele-obtinute-in-orice-fel sunt cumparate la greu de marile companii ? CSR ?
Eu sunt de acord cu tine, Tiberiu!
[…] Bazavan, Zoso, care, lăudând din reflex (Cristina Bazavan) criticând prostia mass media (Manafu) sau chiar ironizând agenţia şi lăudându-se pe sine (Zoso) au contribuit şi ei, tot gratis, […]