MANAFU*

Abonamente Evensys

Este Internetul o platforma de comunicare pentru vinuri?

Consum vin destul de rar, insa ma fascineaza aceasta piata. Nu imi vine in minte o alta care sa aiba atat de multe branduri (locale sau internationale). Ma gandesc ca e foarte greu sa faci marketing pentru vinuri, mai ales atunci cand bugetul nu te da afara din casa.

Si cum shortCUT research a facut recent un studiu despre vinuri, m-am gandit sa ii cer Alinei Floroi un guest post despre Vinosfera. Despre Alina am mai scris cu ocazia studiului Mame pe Facebook.

“Romanii sunt bautori de vin alb, care sa fie dulce sau demi-dulce”. Aceasta e o afirmatie care ii demoralizeaza pe cei din industria vinului, care odata cu fondurile europene, s-au orientat spre produse de calitate si consumatori din zona premium. Dar si in lumea vinurilor ‘realitatea este diversa si are multe aspecte’, asa ca exista consumatori pentru fiecare plaja de produse.

Traditional, in comunicarea de vin conversatiile se poarta intre connaisseurs. Si inca sunt pastrate intre ei, desi exista discutii pe forumuri, Facebook sau bloguri. Noi credem insa ca online-ul are un rol hotarator in schimbarea perceptiilor si obiceiurilor de consum pentru publicul larg, iar domeniile alimentare, ale ospitalitatii si cele care tin de lifestyle trebuie sa il foloseasca la potentialul sau maxim.

Studiul de piata ‘Vinosfera’ ne arata, printre altele, care ar fi tipologiile consumatorilor de vin din Romania. Am facut de aceea o proiectie strategica cu mediile online pe care aceste publicuri le frecventeaza. In infograficul de mai jos, vizualizati cateva tipologii de consumatori si afirmatiile care arata ce inseamna vinul pentru ei.

Pentru Cautatorii de status vinul este pentru o emblema a pozitiei lor in societate. Sunt interesati sa aiba cat mai multe gadget-uri si, implicit, zona de content pe care o consuma este tot despre ‘a arata’. Hedonistii Cultivati – oameni pentru care conteaza armonia si socializare – sunt mai degraba interesati sa consume vinul alaturi de ceilalti, iar domeniile lor de interes sunt ‘experientiale’.

La modul general, informatiile prezentate ne arata cine este publicul tinta, care sunt domeniile principale de interes si mediile prin care pot fi atinsi. Astfel, putem merge mai departe alcatuind o strategie relevanta pentru a comunica cu target-ul potrivit”.

Alina Floroi este Chief Research Officer la shortCUT research, o agentie independenta de cercetare care foloseste metode combinate din online si offline pentru a face o “poza” relevanta a realitatii. La acest studiu a contribuit Vilma Minor, specialista in comunicare si strategie, Managing Partner la Cogep.

Pentru cei interesati de mai multe detalii despre studiul Vinosfera, gasiti aici mai multe informatii.

3 comentarii

  1. Trabucuri says:

    La fel ca si pentru trabucuri.
    Si da, in timp, va deveni o platforma de comunicare eficienta pentru cei interesati. Cat despre Hedonistii Cultivati, acestia devin din ce in ce mai interesati de aceasta noua platforma care ii ajuta sa aiba acces la mai multe ”experiente”!

  2. Lady Shoes says:

    Ca in orice alt domeniu, va fi sursa de comunicare rapida. Sigur ca va deveni un canal de comunicare foarte eficient si sigur pentru consumatorii de vin. Mai ales pentru degustatorii de vin.

  3. […] – Cum sa descurca vinurile in online – https://www.manafu.ro/ […]

Comentează