MANAFU*

Abonamente Evensys

Cum ne mai atrag atentia astazi brandurile

Avem din ce in ce mai putin timp, mai putina rabdare, dar mai multe asteptari. Suntem grabiti, pretentiosi si nestatornici. Vrem totul acum, la cea mai buna calitate si ieftin. Asa suntem noi priviti de companii astazi. Suntem “cei mai rai” consumatori. Cum ar putea deci companiile sa ne intre in gratii si mai ales sa ne atraga atentia?

Ultima luna a fost marcata de cateva evenimente majore care mi-au inspirat postul si raspund, in opinia, la intrebarea de mai sus.

Teribilismul socant
Nu am gasit o caracterizare mai buna pentru spotul “Uraste”. Poate ma ajutati voi. Tot ce e socant atrage atentia, insa pana acum eram socati doar de emisiuni TV, nu si de reclame. Executia brandului (la propriu) ne invata ca nu tot ce merge afara poate fi adaptat cu succes pe plan local.

Recorduri
RedBull Stratos va deveni cu siguranta un studiu de caz despre buzz marketing. Astept acum o evaluare a buzz-ului generat de saltul lui Felix Baumgartner de la 39.000 de metri. Romanilor din marketing le plac recordurile la fel de mult, daca ne gandim la “Cea mai mare salata din lume“, “Cel mai lung lant de pizza din lume“, “Cel mai mare carnat din lume” si alte recorduri intreprinse cu diverse ocazii.

Cultura populara
Din nou, nu stiu daca am ales cea mai buna caracterizare, insa Veka reuseste sa atraga atentia si sa creeze buzz cu o “felie de viata”, pe care o vedem fie in diverse clipuri personale pe YouTube, fie in diverse emisiuni TV ori in filme si seriale romanesti. In acest caz particular, abordarea campaniei – “Trilulilu takeover” – ajuta mult brandul si sustine viralitatea.

Vedete
Brenciu pentru UPC, Moga pentru Ford si Tocmai.ro, Smiley pentru Cosmote, Morosanu pentru Cotnari, mai multi actori pentru Catena, Andreea Marin pentru Cosmin etc. Se pare ca asistam la o intoarcere a reclamelor cu vedete sau avem inca o dovada clara ca, indiferent de alte tendinte, ele functioneaza pentru brand-uri. Interesant ramane de analizat “cazul” Andreea Marin.

Ce alte tendinte ati identificat recent?

3 comentarii

  1. Ivan Mihaela says:

    Cum ar putea deci companiile sa ne intre in gratii si mai ales sa ne atraga atentia?
    Simplu, sa ne ofere motivatia de a achizitiona acel produs. Nu ma intereseaza o reclama cu masini zburatoare atata timp cat nu imi ofera motivatia de a cumpara acea masina.
    Asistam, in zilele noastre la un expresionism abstract al advertisinngului. Reclamele sunt incarcate, aglomerate, asemenea unei picturi in ulei a lui Kooning. Cat despre reclamele la companiile high- tech, parca abordeaza suprarealismul lui Dali ( exemplu-RedBull Stratos). Campania URASTE.. intra in senzationalism, la fel ca si tabloul acela brutal a lui Hurst cu un borc taiat in doua. Pot sa trec si prin alte curente, dar concluzia este acceasi> MOTIVATIA!
    A produce un viral nu inseamna ( neaparat) a vinde,
    Personalitati in reclame.. hm
    Atunci cand produsul nu emana imaginea pe care o doresti, o imprumuti de la cineva care deja o are. Andreea Marin- incredere, calitate, surpriza ( Cosmin! Si mana lui udand legumele, soate pliculetul de leustean).
    Un alt motiv este pentru generarea rapida a awareness-ului
    Pentru a crea credibilitate sau intari increderea
    :)) pentru ca si concurenta foloseste celebritati
    sau pentru ca, agentia pur si simplu nu mai are nici o idee.
    Ca apar neconcordante, asta-i alta problema. La noi inca nu s-au petrecut. Insa cea mai interesanta mi se pare reclama la Coca Cola cu Julio Iglesias in care a refuzat sa atinga sticla, ce sa mai bea din ea =)) Au reparat greseala cu Christina Aguilera, pentru ca si Britney se descurca excelent cu Pepsi. Asta pana cand Britney a fost surpinsa consumand Coca Cola…
    Ba da, avem un exemplu si in Romania, sau poate doar eu am sesizat. Reclama la Pepsi in care apare Inna. Nu gusta din prods. Pai daca nici endorser-ul nu consuma…eu, clientul cum sa fac asta. E o chestiune de nuanta. Gata..nu mai scriu ca ocup prea mult spatiu. 🙂

  2. […] pe blogul personal despre cateva tactici prin care brand-urile incearca sa ne atraga atentia. Am incercat sa […]

  3. […] “Red Bull iti da aripi!”. Serios acum, ce poti sa mai spui dupa ce brand-ul a sustinut recordul lui Felix Baumgartner? Si asta nu e totul. Mai vreti o dovada de spectacol? Urmariti acest […]

Comentează