Se pare ca brand-ul Tazovsky scoate ce e mai “sensibil” din bloggeri. Cititi, de exemplu, ce a scris Chinezu ieri. Cititi apoi ce a scris Alex Negrea la inceputul saptamanii. Cum as putea eu sa interpretez vorba lui Pyotr Arsenievich, cunoscut pe vremea sa drept regele vodcii rusesti: “Vodca este ca oamenii. Trebuie distilata ca sa isi arate adevaratele calitati”?
Oameni, distilare, calitati, vodca, blog, online. Hmmm? Hai sa vorbesc despre “oameni distilati din online”. I-as numi “oameni distinsi”, mai degraba. Dar de dragul jocului, voi vorbi despre cele 7 calitati pe care le au “oamenii distilati” din online. Iar la final va provoc pe voi sa ma completati. Ofer si un premiu.
Iti sunt mai mult decat prieteni de conjunctura
Ne-am facut prieteni de Facebook, de Twitter, de evenimente, de calatorii etc. Si chiar nu avem asteptari de mare prietenie din partea lor. Te uimesc insa unii dintre ei cu bunatatea lor si mai ales cu bunul simt.
Iti sunt aproape cand te astepti mai putin
Eram in Thailanda in primavara si am fost martorul unei alerte de tsunami. Am interactionat destul de mult cu cei din tara, insa am ramas placut surprins de doi oameni din online. Erau ingrijorati si voiau intr-un mod foarte sincer sa vada daca suntem bine acolo. A fost un gest neasteptat de frumos.
Iti ofera ajutorul concret
Doi cunoscuti au cerut recent un mic ajutor pe Facebook. Si au primit comentarii de genul “Sigur vei gasi!”, “Poate ai un prieten sa te ajute!” etc. Le-am dat mesaj, ca ma ofer eu. Mi-au raspuns ca au fost altii mai rapizi decat mine si ca au rezolvat intre timp. M-am bucurat ca nu au ramas doar cu “Vei reusi!”.
Iti ofera ajutorul neconditionat
In multe idei, in multe cauze sociale si evenimente, am avut alaturi de mine oameni care si-au oferit resursele. Fara sa astepte ceva in schimb. Pe unii nu ii cunoasteam deloc, cu altii nu am mai interactionat vreodata. Dar cu unii pot spune ca am devenit prieten. Si sper ca si ei se bucura de prietenia mea.
Iti sar in ajutor la nevoie
Se intampla uneori sa ajung pe tastele inflamate ale unor diversi. De cele mai multe ori, nu ripostez. E parte din politica mea personala. Insa ma bucur ca alti oameni ma sustin, uneori chiar mai mult decat am nevoie.
Isi pun cartile pe masa
Un zambet, o strangere de mana, un proiect comun nu sunt de ajuns pentru a sti cum te priveste de fapt cel din fata ta. Si pot spune ca in 7 ani de blogging constant am vazut multe zambete false. Au ramas alaturi de mine cei care au fost deschisi si cu maxima sinceritate au aratat de la inceput din ce material sunt facuti.
Iti sunt fideli
Fidelitatea in online este un concept greu de explicat. Ar putea fi suma celor aratate mai sus. Sau poate insemna, pur si simplu, prietenie adevarata. Tot ce e dincolo de Like, Share, Post, ReTweet si simtim in foarte multe momente. Sunt multe tabere in online, unele create artificial. In tabara ta cine este?
Am mai zis si cu alte ocazii. Vom ajunge, in curand, in momentul in care ne vom dori un numar mai mic de prieteni pe Facebook, in care acele Circles pe Google Plus chiar ne vor fi utile si in care calitatea va bate de departe cantitatea, asa cum de fapt a fost intotdeauna in ceea ce numim simplu prietenie.
Va urma!
As vrea sa pornesc o mica discutie pe ideea “omului distilat” si in directia celor spuse de mine de mai sus. Asa ca va provoc sa ma completati cu pana la 3 calitati pe care voi le vedeti / le apreciati la oamenii din online. Ofer pentru cel mai creativ raspuns un kit inteligent Tazovsky, care include o sticla de Tazovsky Vodka, o carte de cocktail-uri, un shaker, un set de pahare de cocktail-uri. Voi tine activ concursul timp de o saptamana. Se adreseaza, fireste, pentru cei cu varsta peste 18 ani.
—-
Vodca Tazovsky a fost lansata pe piata in septembrie dupa 2 ani de cercetari de produs si branding. Numele sau este inspirat de una din cele mai reci zone din Rusia, un loc in care a mers si A. Este un brand creat special pentru Romania de catre distribuitorul PPD si agentia de publicitate Ogilvy.
—-
UPDATE: Am primit multe raspunsuri frumoase. Din pacate, a trebuit sa aleg doar unul. L-am ales pe cel oferit de Marius Florea.
Vodka se bea cu limita in orice cantitate!
Si eu sunt pentru acelasi lucru, sa stii!
Rapiditate (in a raspunde), atentie (la detalii), respect (pentru cei din jur).
Am si un exemplu: Alexandru (RO/MD SMM) de la Bitdefender Romania care mi-a oferit o licenta in urma Webstock-ului. Foarte repede a mers treaba in primirea key-ului atat pe mail cat si pe twitter.
Mersi, Daniela!
Eu as modifica un pic sensul “calitatii” oamenilor in online: naivitatea (…trimite la 10 prieteni si ti se va indeplini dorinta…); acel sarit in ajutorul cuiva, total artificial, cu un simplu share; credibilitatea samsarilor in online (rog seriozitate)
Modestie, bun simt si implicare.
Ca sa exemplific: Am trimis un mail catre Arhi. Ma gandeam ca s-ar putea sa nu imi raspunda, pentru ca pana la urma este un A-lister, un mare smecher al blogosferei.
Am fost surprins sa vad ca a afisat o modestie iesita din comun (nu i s-a urcat la cap succesul), mi-a raspuns cu mult bun simt si destul de rapid. Legat de implicare, o observ o data la cateva saptamani, cand apare cate o campanie sociala si diversi oameni din blogosfera se unesc pentru a ajuta pe cineva.
Cand asociez cele doua cuvinte “oamenii distilati” imi vine in cap un singur lucru, oameni care in timp au evoluat, calitatea lor ca oameni au crescut, s-au purificat ca sa spun asa.
Ca sa raspund la intrebarea din concurs:
1. Apreciez evolutia lor, faptul ca sunt tot timpul dispusi sa invete, sa evolueze, sa se transorme sau sa duca afacerile/blogurile/proiectele lor la un nou nivel.
2. Apreciez perseverenta cu care se tin de drumul lor, nu s-au transformat si nu au evoluat peste noapte. Nu au trecut in fiecare luna la un nou nivel, dar drmulul lor pare de neoprit.
3. Apreciez darnicia lor, pentru ca odata ajunsi la un nivel incearca sa ajute sau sa educe si pe ceilalti.
Pot da si exemple pentru cele 3 aprecieri. dar deja ar fi un comentariu prea lung.
In general oamenii online sunt vechi prieteni care nu mai stau in tara din motive profesionale asa ca au toate calitatile posibile.
Daca luam mot-a-mot, oamenii distilati sunt cei care vin la petrecerile lui Manafu, nu?
-promptitudinea cu care vor sa te ajute cand ai nevoie de ceva informatie prin intermediul retelelor de socializare( facebook, twitter, messanger)
-rapiditatea cu care circula o informatie indiferent de natura ei
implicare,perseverenta,calitate
sinceritatea , increderea , bunatatea , intelegerea mi se par a fi calitati de baza
CE POT SA SPUN?! ONLINE OAMENII POT COMUNICA MAI LIBER! ASA CA SPOR LA VORBA!
Online promptitudinea e foarte mare si daca postezi doar o simpla intrebare, te vei trezi cu zeci sau chiar sute de raspunsuri si sfaturi in acelasi timp de la persoane care nu le cunosti si poate nu ai schimbat nici macar un cuvant cu ele pe nici o retea de socializare … asa ca Promptitudine, Sinceritate si Dorinta de a ajuta si pe altii cu sfaturi pe care ei poate le stiu.
Cele 3 calitati pe care le apreciez la oamenii din online sunt: cauta si distribuie cele mai noi informatii si cele mai utile,perseverenta in munca cu oamenii si respectul fata de timpul lor.
comunicare lejera, sinceritate, fantezie
3 calitatii; 1 sinceritatea nu imi place minciuna si nu imi place sa se laude cineva aiurea
2; am cu cine comunica comunicarea – nu am prietenii in viata reala pe calculator pot vorbi cu orcine despre trairile mele
3; loialitatea sa fie acolo persoana respectiva cind ai nevoie de ea am citeva persoane si imi ajunge
3 calitatii; 1 sinceritatea nu imi place minciuna si nu imi place sa se laude cineva aiurea
2; am cu cine comunica comunicarea – nu am prietenii in viata reala pe calculator pot vorbi cu orcine despre trairile mele
3; loialitatea sa fie acolo persoana respectiva cind ai nevoie de ea am citeva persoane si imi ajunge
.
sinceritatea,loialitatea si ajutorul neconditionat
1. exprimare coerenta, 2. impartasirea informatiilor utile, 3.perseverenta.
Cele 3 calitati pe care le apreciez la oamenii din online sunt
1; sinceritatea
2;sa pot comunica scurt si la obiect
3; sa am prietenii pe care sa ma pot baza
1. Deschidere 2. Sinceritate 3. Impartasirea informatiilor utile
principialitatea, masura si franchetea
-rabdare
-sinceritate
-dezinteres
1. impartirea rapida a informatiilor utile
2. rapiditatea la raspunderea intrebarilor
3. ajutorul neconditionat
Cele 3 calitati pe care le apreciez la oamenii din online sunt: cauta si distribuie cele mai noi informatii si cele mai utile,ajutorul neconditionat
deschiderea spre tot ceea ce e nou si spre oameni
promptitudinea fata de cei carora li se adreseaza
inteligenta de a posta ceva interesant pentru mai multe categorii de cititori online
1. sinceritatea in spatele calculatorului
2. inventivitatea la concursurile on line
3. curiozitatea de a cunoaste cat mai multe persoane
1 Sinceritate
2 Dragoste si sentimentul ca le pasa, profesionalism.
3 Solidaritate
[…] Inscrie-te acum! […]
1 Distinctia
2 Altruismul
3 Daruirea pentru o cauza
1. Sinceritate
Desi multi tind sa minta, in ideea ca nimeni nu va descoperi daca au spus sau nu adevarul… Eu cred ca oamenii din online sunt sinceri. Sinceri pentru ca se ascund in spatele unui oarecare anonimat si spun exact ce gandesc, fara frica de a fi judecati sau de a iesi din limitele normalului. Deci, dupa parerea mea, daca vrei cel putin o parere sincera in legatura cu ceva, ar trebui sa intrebi pe cineva online, chiar daca persoana respectiva nu iti este chiar atat de apropiata.
2. Disponibilitate
Un tip online, fatza de unul “real life” va fi muuult mai repede receptiv la o invitatie de vorba, pareri, dezbateri/ omorat timpul. De ce? Pentru ca, oricat am vrea sa negam, comoditatea ne coafeaza pe toti. In unele cazuri e mai usor sa vb online cu cineva decat sa te duci sa te intalnesti cu el.
3. Antrenarea gandirii.
Personal cred ca o dezbatere sau o discutie pe un subiect, care este tinuta online e mai antrenanta decat ar fi una intre persoane aflate in aceeasi incapere. Ai sansa sa te mai informezi pana dai un raspuns clar, un argument mai solid, tragand cu ochiu pe Google. 🙂
Nu stiu daca asta ar insemna a trisa, ci a-ti aprofunda cunostintele intr-o directie aume.
4. Altruism
Desi ai punctat si tu ceva in legatura cu asta, tin sa mai completez si eu putin.
Oamenii online cred ca sunt muuult mai dezintereanti, actioneaza fara a cere ceva in schimb la micile servicii pe care le ceri.
1.calitatea
2.onoarea
3.implicarea
Calitatile pe care le apreciez la omul…distilat din online tin mai mult de calitatile umane decat de vreo capacitate jurnalistica speciala: 1-2. Capacitatea de a propune un subiect de interes cat mai general si de a accepta si critica celui care nu e de partea ta; 3. Sinceritatea in procesul informarii, pentru ca o reclama mascata sau un material de manipulare pot face rau credibilitatii.
Interesant conceptul cu “oamenii distilati”…Acum , daca tot vorbim metaforic ,o sa incerc sa expun 3 calitati care ,cred eu ,se gasesc atat la vodka cat si la “oamenii distilati”. 🙂
In primul rand o votca buna si de calitate cere si ofera RESPECT.Atat prin aspectul interior cat si prin cel exterior , emana respectul de sine si a celor din jur.La fel ,o persona “distilata” ar trebui sa aiba atat respectul de sine cat si a celor din jurul lor.
Atunci cand vedem o sticla de votka INTERACIONEAZA NECONDITIONAT cu noi.Prezenta ei nu ne aduce compromisuri si nici situatii limita.Intereacioneaza cu noi fara nici un scop dinainte stabilit.Este acolo,langa noi , la bine si la rau. 🙂
ADAPTILITATEA este deasemenea o calitate de neglijat pe care o prezinta votcka.Se adapteaza situatiilor si persoanelor noi care apar pe parcurs si ,printr-un mod sau altul , incearca sa satisfaca “gusturile” tuturor ,insa fara a-si pierde prima caliatate :respectul de sine.
inocenta, simplitatea,modestia
altruismul,puterea de convingere, curajul
1 calitatea ,2 increderea ,3 curiozitatea de a cunoaste cat mai multe persoane
1. altruism
2. lispa de inhibitie
3. curajul in a-si exprima sentimentele
Eu apreciez destul de multe chestii la multi oameni din online:
1. curajul de a se expune si de a isi sustine ideile.
2. curajul de a “inghiti” replici si pareri acide, unele formulate intr’un mod de’a dreptul impertinent.
3. faptul ca isi dau interesul, se informeaza, si impartasesc informatiile gasite si cu “publicul” care uneori nu are aceleasi resurse.
4. respectul pe care il au fata de cititori.
5. faptul ca asculta. In general, oamenii au tendinta sa se deschida mai mult fata de un necunoscut, mai ales daca nu se afla fata in fata, pentru ca rusinea si frica de a fi judecati nu mai sunt atat de mari. Iar bloggerii sunt in general printre primele optiuni pe care le iau oamenii in considerare in cazuri de genul.
6. faptul ca sunt dispusi sa lege prietenii care altfel ar fi avut sanse mici spre 0. Eu una mi’am facut, online, niste prieteni care imi sunt foarte foarte dragi.
onestitate
fidelitate
respect
oamenii din online, hmm calitati, gandul tot la vodka imi sta..,
Marele avantaj al oamenilor din online este ca deobicei sunt oameni cu studii superioare ce au trecut prin furcile caudine ale vietii de camin, ceea ce denota faptul ca sunt open-minded. O alta calitate este capacitatea de a citi destul de usor oamenii ce-i inconjoara, in urma experientelor anterioare. Si nu in cele din urma stim sa apreciem un produs distilat de calitate si sa-l impartim cu cei de langa noi, cum spunea un viral mai vechi “VODKA CONNECTING PEOPLE”.
Cele trei calităţi pe care le vad eu sunt: implicarea, operativitatea şi sinceritatea. Şi este chiar mişto să fi alături de astfel de oameni, chiar şi online.
Si pana la urma cine e castigatorul?