Borsec este din nou cel mai puternic brand romanesc, conform cercetarii realizate de Unlock Research pentru Revista Biz, lansat astazi in cadrul conferintei BrandRo. In frumtea clasamentului se mai afla Gerovital, Dorna, Poiana, La Dorna, Plafar, Cris-Tim, Kandia, Napolact si Fares.
In topul de anul acesta au intrat patru noi marci romanesti: Caroli, Adria, Silva si Dedeman. Cele mai importante cresteri in clasament, in 2012, le-au avut Fares, Dero, Elmiplant, Pate Bucegi si Arctic.
Anul trecut, topul celor mai puternice marci romanesti indica cresteri ale produselor alimentare si ale celor de igiena personala si scaderi pentru categoriile de servicii, bunuri de folosinta indelungata si bauturi alcoolice. Tendinta aceasta este fireasca in vremuri de criza si se pastreaza si anul acesta indicand faptul ca oamenii au devenit mai pragmatici, mai centrati pe satisfacerea unor nevoi elementare.
In cadrul evenimentului a fost lansat si volumul “50 cele mai puternice branduri romanesti”.
Vad ca anul acesta am fost primul sub linie 🙂
Eu am ceva obiectii la acest clasament, desi nu contest autenticitatea datelor, dar cred ca esantionul a fost preponderent format din femei pentru ca cel putin primele zece pozitii vizeaza in special acest segment. Eu personal nu cred ca Fares are o notorietate mai mare decat Bergenbier sau Petrom.