Eram la un training de social media pentru HR si incercam sa gasim solutii la tot felul de intrebari si provocari. La un moment dat, am intrebat: “Cum recrutati voi?”. “Folosim canalele clasice: eJobs.ro si BestJobs.ro”, a fost raspunsul primit. Am zambit. “Canalele clasice”… A trecut deci vremea anunturilor in Romania Libera, acum Internetul a devenit un clasic.
Infograficul de mai jos ne arata o istorie a recrutarii si totodata ca, in US, 89% dintre companii folosesc social media in procesul de angajare. La noi, un studiu MyJob ne-a spus la inceputul anului ca peste 65% dintre companiile angajatoare sunt interesate sa foloseasca retelele de socializare pentru campaniile de recrutare. Deci suntem pe drumul cel bun.
Un subiect destul de dezbatut. Social media in procesul de angajare este mai folosit pentru pozitiile de middle sau top management sau pentru pozitii de specialisti din diferite domenii. Tot site-urile de recutare sunt cele mai folosite si aduc cei mai multi candidati. Aplicarile spontane devin si ele tot mai folosite, marind sansele candidatilor de a gasi un loc de munca. Recomandarile au ramas si ele utile in procesul de recrutare. Eu personal, folosesc toate canalele posibile atunci cand recrutez.