Pe masura ce social media se dezvolta, iar nevoile de asimilare ale companiilor cresc si mai ales devin din ce in ce mai focalizate, accesarea informatiilor cu adevarat relevante in fiecare industre e mai mult decat necesara. Am observat acest lucru in cateva training-uri recente, in care oamenii din companiile respective mi-au cerut best practices si date concrete despre domeniul lor.
Pentru Retail, probabil cel mai “tulburat”, in sensul bun al cuvantului, domeniu in orice parte a lumii, ExactTarget a dedicat recent un raport ce acopera zonele in-store, website, e-mail, mobile si social media.
M-am oprit, fireste, la capitolul social media si am extras graficul de mai jos despre activitatile desfasurate de retailer-i pe Facebook, destinatia principala astazi pentru cele mai mult companii.
Merita de asemenea explorata si zona de fan engagement. Un rezultat interesant al cercetarii spune ca, la peste jumatate din companiile cercetate, “fanii” au raspuns intrebarilor adresate de consumatori inainte ca brandurile sa apuce sa o faca.
Ce mi s-a parut si mai interesant este faptul ca retailer-ii pun un mare accent pe cross-promotion in social media, pe promovarea intre canalele utilizate. Redistribuie acelasi continut, de exemplu, pe Facebook, Twitter si Pinterest.
Daca lucrezi in domeniu, iti recomand sa parcurgi tot raportul. Il poti descarca de aici.
Interesant. Cu toata “aplecarea”, nici chiar in Nord America noul concept de vanzare “omnicanal” nu e inca exploatat bine de “mari” ex. Sears, Target, Neumann Marcus.
Thnx