Refresh.ro publica saptamanal un overview al campaniilor desfasurate pe bloguri. Sunt campanii de marketing si PR. Cumva la un moment dat, Carmen Albisteanu, realizatorul acestui mic raport, ar trebui sa faca o delimitare intre ele (PR vs Marketing). Stiu, pare imposibil, dar merita sa incerce.
Am amintit de Refresh.ro pentru ca ofera o imagine foarte buna atat a mecanismelor folosite de companii in comunicarea pe bloguri si ne spune care sunt bloggerii “tintiti” adesea in campanii.
Insa, probabil, cea mai buna imagine pentru motivele companiilor in alegerea unor bloggeri vine tocmai de la ele. Intr-un grafic vazut pe noul blog al lui Alex Negrea, GfK Romania ne ofera destul de clar, zic, criteriile de selectie vizate de brand-uri.
Ma surprinde in mod placut ca respondentii GfK nu aleg dupa topuri, desi eu cred in clasamente. Sunt insa uimit ca bloggerii se recomanda intre ei intr-o mai mica masura. La nivel strict personal, de cate ori nu am putut sa ma implic sau credeam ca nu sunt cel mai potrivit om pentru o campanie, am recomandat pe altcineva.
Mi se pare un pic ciudat graficul respectiv şi cred că mai apropiat de realitate ar fi fost în ordine inversă. Dar e doar o idee. 🙂
Am avut o tentativa timp de cateva saptamani sa le impart in doua categorii: campanii de advertising si campanii din inima (aici intrand si PR, si campanii sociale). E foarte dificil si s-au cam agitat spiritele de cateva ori.
Eu recomand și alți bloggeri când sunt întrebat (în general de agenții/clienți care sunt la prima/a doua campanie). Oricum lumea asta este încă mică.
Multumesc pentru ca m-ai recomandat!
[…] Cum aleg companiile bloggerii implicati in campanii. […]