Mugur Patrascu a avut o prezentare foarte buna la Social Media Summit Brasov. A vorbit despre relatia clienti-agentii-bloggeri si a subliniat cateva din atributele pe care posesorii de bloguri ar trebui sa le urmareasca in derularea campaniilor.
Am scos insa un slide din prezentare. E cel care vorbeste de calitatile unui adevarat partener social media al companiilor si agentiilor. L-am scos pentru ca m-am gandit si eu recent la atributele pe care le au bloggerii cu o buna imagine in randul companiilor si agentiilor. Iata ce imi vine in minte acum:
Blogger-ul si-a facut un brand personal – Spun Cabral, Spun Hadean, spun Groparu, spun Petreanu si instant ii veti asocia cu ceva pozitiv.
Blogger-ul creeaza mult continut – Spun doar Piticu si cred ca e de ajuns. Dar si Radu Dumitru, si Costin intra in aceasta categorie. Si fac bine ceea ce fac.
Blogger-ul are filosofia “undepromise & overdeliver” – Cristina Bazavan demonstreaza asta in fiecare campanie in care se implica
Blogger-ului nu ii este rusine cu brandul clientului – Chinezu si-a asumat deschis si fara rezerve pozitia de ambasador adevarat pentru mai multe brand-uri.
Blogger-ul are un anumit grad de influenta in comunitatea online – Spun Zoso, spun Arhi si intelegeti usor la ce ma refer.
Blogger-ul intra in “bucataria” campaniei – Adrian Ciubotaru a creat pentru Ford noi oportunitati de expunere.
Blogger-ul este creativ pentru brand – Cristi Sutu a gasit o retea foarte frumoasa via Foto Union.
Blogger-ul urmareste anumite subiecte – Cu cateva exceptii, cei mai multi bloggeri activi in campanii au un subiect preferat. Victor Kapra, Dan Dragomir si Razvan Pascu sunt printre cele mai bune exemple.
Blogger-ul este interesat de rezultatele si mai ales de impactul contributiei sale – Nu “arat cu degetul” catre un blogger anume. Eu sper ca toti constientizeaza importanta acestui ultim punct in relatia cu companiile.
Exemplele pot continua. Si pentru calitati, si pentru bloggeri. Las de aceea deschisa lista. Sper sa vedeti online si prezentarea lui Mugur. Zice niste lucruri care va vor da de gandit.
lol. s-a uitat cineva la ce conţinut creează piticu sau la ce cred şoferii despre ce scrie ciubotaru?
vali, dă un dislike aici http://youtu.be/_OowosLem0Y şi poate îţi traduce cineva articolul de mai sus
neah, nu-i nevoie, spune-ne cum e cu permisul de 3 luni şi circulatul fără lămâîţă in geam prin românia şi prin străinătate. sau cu 20 de advertoriale din 30 de articole.
e mai interesantă povestea “am trafic mare şi încă nu am aflat de ce agenţiile mă ocolesc şi fac campanii cu alţi bloggeri”
de obicei bloggerii sunt ocupati cu crearea de conţinut (ştii tu, chestia aia care o făceai ca să ajungi aici) ca să aibă timp să participe la toate campaniile care li se propun. plus prietenii care latră pe la conferinţe că “traficul nu e important”, companiile ii ascultă, cumpără de la vedetele astea de buzunar din social media şi după aia vin şi la oamenii care au trafic şi comunitate, nu 12 comentarii la 10 articole. plus brandurile care nu se pupă (asta pentru bloggerii care au coloană vertebrală şi nu fac reclamă la orice).
dar nah, perspectiva moineştiului e sumbră. unii fac bani pe centură. alţii pe bloguri. fiecare cum poate.
da, știu că te lamentezi peste tot cu aceleași texte și e trist că reușești atât de bine să-ți ascunzi inteligența
până una alta, nu eu mă prostituez atât de jenant şi de ilegal.
ne-o mai acoperi negrea şi zelist o vreme, dar cine ştie ce ne rezervă viitorul?
In spiritul discutiei de mai sus, eu as pune o extra-regula:
*bloggerul ii respecta pe ceilalti bloggeri si e capabil sa mentina o relatie de colaborare cu acestia.
true story. dar cu steluţă. cu condiţia ca bloggerul ce îşi doreşte să fie respectat să nu mănânce de alţi bloggeri la agenţii, prieteni, companii.
Corect si asta, Zozo!
Acuma oameni suntem, nu Iisusi. E clar ca nu poti respecta pe cineva care nu te respecta sau te sapa si nici nu e bine sa-l tii aproape de usa ta.
Cred insa ca bloggerul roman trebuie sa se maturizeze un pic si sa isi vada activitatea ca pe oricare alt job. Capacitatea de a mentine un minim de decenta in eventualitatea unei relatii de colaborare (exact asa cum se practica in B2B) e o calitate foarte rar intalnita. Multi traim inca in lumea “Yo mama Jokes”.
Care sunt mesajele voastre, ale cititorilor si bloggerilor la sfarsit de campanie electorala ?