Probabil veti ridica din umeri in fata unor nume incluse in Social Brands 100, insa va invit sa aruncati o privire mai degraba asupra informatiilor utile pentru orice practician in social media. De cativa ani, agentia Headstream realizeaza un top al celor mai implicate branduri in social media la nivel global.
Cele trei principii ale unui social brand
Pentru ca era nevoie si de o definitie, Headstream a data o imagine a conceptului “social brand” urmarind respectarea unor principii:
1. WIN-WIN RELATIONSHIPS – Un social brand nu pune inainte prioritatile sale, ci cauta sa le puna pe cele ale publicurilor sale, mentinand un grad ridicat de transparenta.
2. ACTIVE LISTENING – Un social brand monitorizeaza permanent mediul online, cautand sa identifrice conversatiile relevante si actionand in timp util pe baza datelor obtinute.
3. APPROPRIATE SOCIAL BEHAVIOUR – Un social brand are o prezenta bine definite in social media si care raspunde etichetei comunitatii online din care face parte.
Intrebari esentiale pentru un social brand
Headstream subliniaza cateva intrebari pe care brandurile active in social media trebuie sa le aiba mereu in vedere:
• Te implici in conversatii in mod activ si constant sau doar raspunzi atunci cand sunt comentarii negative?
• Cand deschizi o conversatie, cum procedezi: pui o intrebare deschisa sau doar iti anunti noutatile asa cum o faci pe alte canale?
• Dedici acelasi timp pentru monitorizare si raspuns cat aloci pentru desfasurarea planului tau editorial?
• Esti destul de deshis la minte incat sa te folosesti de oportunitatile oferite de comunitate (memes) sau urmezi mereu programul de continut?
Raportul complet poate fi descarcat de aici.