Saptamana trecuta, am petrecut doua zile discutand despre recrutare impreuna cu o grupa de 10 recruiteri din industrii diferite. Prima zi am dedicat-o unor discutii mai putin comune, legate de valorile si principiile recruiterului si cum isi construieste si dezvolta cariera. Am incheiat-o exersand cateva instrumente de selectie si tehnici de recrutare, doar ca sa ne pregatim pentru a dedica cea de-a doua zi unui subiect si mai putin comun.
Subiectul in cea de-a doua zi a fost Recrutarea prin Social Media. Dupa o serie de informatii despre nivelul de dezvoltare a platformelor de comunicare, am continuat cu exemple aplicate despre modalitatea in care putem folosi fiecare dintre platforme pentru a ne usura munca in recrutare.
Concluziile celor doua zile sunt destul de variate, cea care predomina este ca experienta locala in utilizarea acestui canal de recrutare este inca redusa. Ceea ce poate inseamna in egala masura o temere si o oportunitate pentru cei care vor incepe sa il foloseasca printre primii.
Cateva dintre ideile cu care am incheiat cele doua zile:
• Platforma care prezinta cel mai mare interes in acest moment este LinkedIn, fiind de altfel cea in care exista cele mai multe exemple si proiecte finalizate cu success.
• Este evidenta si acceptata nevoia de a intelege amploarea fenomenului si modalitatea in care poate fi integrate in celelalte canale de recrutare utilizate deja in companii.
• Cerintele de securitate IT pot limita folosirea unor asemenea canale datorita restrictionarii acesului, insa din nou exista o deschidere mai mare catre LinkedIn versus Facebook pentru un demers de recrutare
• Cand vorbim despre imaginea de angajator devine absolut necesara o colaborare mult mai stransa intre departamentul de Resurse Umane si cel de Marketing/Comunicare din cadrul organizatiilor
• Cel putin la fel de mult precum imaginea de angajator poate atrage imaginea managerului general al companiei sau chiar al managerului de departament pentru care se face recrutarea
• O parte din platformele specifice Social Media (de ex. Blogging-ul) pot fi importate in interiorul companiei pentru a usura comunicarea interna si a face accesibil dialogul care ar putea fi de altfel ingreunat de nivelele ierharhice existente in organizatie.
Pe scurt, am apreciat foarte mult nivelul de deschidere si de interes pentru recrutarea prin Social Media, dorinta de a testa si de a promova acest canal in interiorul organizatiei.
Cred ca pe masura ce vor aparea exemplele de success si greselile interente oricarei abordari noi, va putea fi integrat cu success in strategia de recrutare. Nu cred ca recrutarea prin Social Media va inlocui, ci doar va completa celalalte canale de recrutare folosite pina in prezent, ajutand la o mai buna intelegere a rolului strategic pe care il are recrutarea in orice organizatie.
Madalina Uceanu este Director General la Career Advisor, companie care activeaza in domeniul serviciilor de Management al Carierei, cu o experienta de 18 ani in recrutarea la nivel de management in Romania.
[…] Social media in recrutare pe piata din Romania […]