Primul meu DVD player a fost un E-Boda. Cand l-am luat eu, social meida nu aveau influenta de astazi, insa cumparatorii, cunoscutii si chiar vanzatorii iti vorbeau cu placere despre aceasta marca romaneasca si produsele ei corecte. Adica isi faceau treaba la un pret foarte bun.
Nu cred ca exagerez foarte mult daca spun ca la noi E-Boda a fost una din “locomotivele” care au dus DVD playerele in casele romanilor. Acel model a ramas in familie, acum insa am un altul de la ei.
Acum o saptamana sau mai putin, E-Boda a anuntat lansarea unei tablete. Sincer, cred ca toti producatorii de bunuri albe (frigidere, masini de spalat sau de gatit etc) vor avea la un moment dat si o tableta in portofoliu.
Nu am vazut inca tableta E-Boda decat in pozele lui Dan Dragomir. Departe de tara, i-am trimis lui Alex Dragoiu (foto), fondator E-Boda, un set de intrebari. Vroiam sa aflu ce mai face acest brand drag mie. Iata ce a iesit.
Cum ati inceput si unde ati ajunsa astazi?
Am inceput cu DVD playere in 2001 si am ajuns sa avem tablete (cea mai noua categorie), media playere, televizoare, DVD Playere, ceasuri, rame foto, MP3 si MP4 playere, modulatoare FM, playere auto, umidificatoare si accesorii.
Ce se vinde cel mai bine?
Noi vindem cel mai bine televizoare, rame foto, DVD-uri si media playere.
Cine e consumatorul?
in esenta face parte din categoria de venituri medii, dar avem si un numar considerabil de clienti care au venituri mai ridicate, dar care nu gasesc in brandurile de categorie A functionalitati de care au nevoie in Romania, cum ar fi subtitrari si formate suportate la DVD, media playere etc. Mai exista situatii in care avem cel mai bun produs din piata, cum ar fi rama foto LED850, “cea mai slim” din lume, sau LED1030 care este singura rama cu ecranul IPS folosit de iPad2.
De ce o tableta si de ce acum? Cand deja alti playeri locali au lansat deja…
In februarie 2011 am spus prima data ca vom lansa o tableta atunci cand vom putea oferi o experienta excelenta, intr-un produs elegant, la un pret gandit pentru romani. Un produs prin care sa ne respectam sloganul ‘Pentru noi doar Romania conteaza’. Am analizat foarte mult piata si pana am ales Impresspeed E1.
Cine va fi cumparatorul tabletei?
Target-ul este foarte, foarte larg, de la barbati cu venituri medii, la parinti din toate categoriile care o cumpara pentru copii, la doamnele si domnisoarele care au nevoie de mai mult spatiu in poseta. Legat de asta chiar am auzit expresia “este mult mai posetabila”. Tableta nu este un moft, va deveni un produs al tuturor. Uitati-va la prezentarile iPad, ei pun zeci de categorii de clienti care fac ceva diferit cu tableta in fiecare filmulet.
Cate unitati estimati ca vor fi vandute?
Avem mare incredere in succesul acestei tablete. Estimarea noastra este ca piata se va tripla, in acest context, intr-un scenariu optimist vom vinde 12,000 tablete in 2012. Totusi am luat in considerare si varianta medie de 9,000 bucati.
Mie nu imi place numele. De la ce vine?
Impresspeed vine de la Impressive + Speed + logoul 3D. Ideea a venit din viteza impresionanta la acest nivel de pret si capacitatea de redare 3D care trebuie scoasa in evidenta.
Ce urmeaza pentru E-Boda?
Speram sa incheiem anul cu o gama de cel putin trei tablete deorece este un produs foarte complex la care se pot adauga foarte multe optiuni: memorie mai mare, GPS, 3G etc. O alta noutate este si HD for all 900, un device bazat tot pe Android 4.0 care va transforma orice TV in cel mai capabil Smart TV pe care vi-l puteti imagina prin accesul instantaneu la cele peste 400.000 de aplicatii.
Prima mea tableta a fost un iPad, ca sa nu existe semne de intrebare.