Radu – apropo, daca inca nu il cititi, va recomand sa il adaugati in reader – a avut o idee foarte tare. A scris pe blog cum l-au influentat blogurile in cumpararea unor produse si servicii. Mi se pare cea mai buna cale de a arata ca blogosfera are influenta si mai ales ca vinde. Preiau deci ideea lui Radu si va spun cum m-a influentat pe mine blogosfera.
Ce am cumparat eu
Am cumparat un incarcator de masina si o camera video dupa ce le-am vazut pe Zoso.ro. Mi-am ales stomatologul dupa o campanie desfasurata de o clinica pe bloguri. Am fost implicat in campania de lansare a unei masini, acum o conduc zilnic. Am primit la teste un rucsac, am cumparat apoi o husa pentru un laptop. Am primit un laptop la teste, am cumparat apoi trei pentru firma. Mi-am deschis cont la o banca dupa mai multe campanii impreuna. Am mers la cateva restaurante dupa recomandarile unor cunoscuti din blogosfera. Daca vreau sa sar maine cu parasuta, stiu unde trebuie sa merg. Am aflat tot de pe bloguri.
La o nunta
Cea mai frumoasa poveste pe care o spun de cate ori am ocazia nu imi apartine. La o nunta, un invitat mi-a povestit cum si-a luat o Toyota Prius dupa ce a citit recenzia unui blogger pe care il cunostea bine. In acea campanie am fost implicat si eu. Nu i-am spus, dar m-am simtit bine ca un blogger a reusit o asemenea performanta.
O invitatie deschisa
Daca ai un blog si ai o experienta de acest gen, te invit sa o impartasesti. Poti nominaliza branduri sau nu. Blogurile ne influenteaza, oamenii cu experienta si experienta sunt o sursa buna de informatii adesea. Si chiar daca nu ai un blog, te invit sa imi spui in comentarii daca si mai ales ce ai cumparat dupa ce ai citit pe bloguri.
La sfaturile lui Vali Petcu si TraficTube, a membrilor comunitatii, mi-am cumparat o camera de filmat Kodak Zi8 pe care o folosesc si acum.
In schimb, nu am facut foarte multe achizitii in online insa pot spune ca opinia publica este intr-adevar schimbata sau cel putin este influentata de bloggeri (Bineinteles, de cei ce sunt capabili de acest lucru).
Prefer in orice moment opinia unui blogger in locul uneia venita din partea unui marketer.
Mersi pentru ca ai spart gheata!
datorita blogului si a comentariilor lasate de cumparatori, am reusit sa castig increderea mai multor bloggeri dornici sa cumpere Itunes Gift Card-uri (US) la preturi oficiale.
Am cumpărat o tabletă pentru că am citit pe niște bloguri de recenzii (românești). Am luat ceva și dintr-un banner de pe Zoso.ro acum vreo 2 ani, dar nu mai știu exact ce.
Cărți am luat pentru că am văzut la Bazavan.
Samsung S2 după o campanie Vodafone la Kapra și alții.
De foarte multe ori alegerea de a merge sau nu la un anume film a fost influentata de bloggeri. De ce? Pentru ca sunt sinceri. Unii spuneau ca filmul e o porcarie, iar altii il ridicau il slavi si oarecum reuseam sa imi formez o parere.
Iar acum, poate are sau nu legatura cu postul acesta, dar cred ca campania la Hyundai 130 va avea succes printre bloggeri si in online.
Am scris si eu cate ceva:D
http://asigurarigaman.wordpress.com/2012/03/26/dragoste-cu-sila-sau-hyundai-130/
Aaa, și tot așa mi-am luat cărți de vizită de la Moo.com
Eu mi-am cumparat de 3 ori in ultimul an bilete de avion pentru ca am aflat despre oferte de pe un blog personal cu multe articole de turism pe care il citesc aproape zilnic.
ultimul bilet de avion l-am cumparat chiar astazi dupa un articol pe care l-am citit ieri, din nou tot pe blogul lui Razvan Pascu. Si cu toate ca mi-a fost util de cel putin 3 ori pana acum si ca simt ca s-a creat o chimie intre noi, ce i-am dat la schimb au fost maxim 5-6 comentarii lasate pe blogul lui in mai bine de un an de zile
Pentru ca stiu de unde a pornit acest articol, cred ca mai bine era sa intrebi oamenii daca au cumparat ceva in urma citirii unui advertorial pe bloguri. Eventual in urma unui advertorial mascat. Pentru ca toate răspunsurile de pana acum au la baza argumentul ca au avut incredere in sinceritatea autorilor. Lucru care nu mai e garantat atunci cand pui un P in dreptul titlului. Iar daca nu il pui, din nou e sub semnul întrebării sinceritatea autorului.
Bicu, esti mai catolic decat Papa. Urma sa ma intrebi care a fost ROI-ul, iar eu ti-as fi zis 87. Hai sa vedem si partea buna a lucrurilor si sa nu cautam nod in papura chiar la orice. Nu se masoara astfel de lucruri in medii mai avansate, cu istorie, si ne-am gasit noi sa masuram si pe mama, si pe tata in blogosfera si social media.
In plus, hai sa nu jignim audienta blogurilor. Oamenii au inceput de ceva timp sa isi dea seama ce e promotional si ce nu e. Mai rau, lumea a inceput sa judece si placerile simple ale bloggerilor in afara campaniilor.
Cititorii reprezinta totul pe un blog. Ei sanctioneaza. Accept mai degraba ideea ca voi pierde cititori decat sa le subestimez acestora inteligenta. Daca eu o sa pierd toti cititorii sau marea parte, ma voi gandi ce voi face cu blogul. Poate o sa il inchid.
Si inca un lucru. Cauta la mine pe blog un advertorial mascat! As vrea sa il vad. Am impresia ca zilele acestea aruncam foarte usor cu cuvinte in jurul nostru. I-am zis si celui care a pornit toata treaba asta.
Eu mi-am cumparat urmatoarele: o camera pentru masina,un laptop si o tableta.
“am cumparat” zeci de retete pe care le-am incercat acasa. Am cumparat vinuri degustate de altii, scule de bucatarie, ingrediente-condimente, mirodenii. Merg la restaurante dupa ce citesc cronici. Merg la cinema dupa ce citesc cronici.
Lasand exemplele deoparte, blogurile inseamna pana la urma si word of mouth, lucru minunat, pe care nu il masori cu clickurile. Zilele trecute un prieten era la o masa unde se discuta de zor de blogul meu si de pozele apetisante care ii inspirau si pe ei sa gateasca. Chestia asta nu o poti masura.
Telefon mobil cumpărat după ce am citit recenzii pe blogurile de tehnologie. Laptop cumpărat de pe un banner de pe un blog. Cameră video plecând de la un articol de pe un blog. Mai sunt și altele, de astea îmi amintesc acum.
dar campania aia cu prius mi-a placut si mie, mult! 🙂
@Cristian: înţeleg din ce cauză ai primit comentariul meu cu o atitudine defensivă, am vazut ca discuţiile prin cealalte parti au fost intr-adevăr tensionate. Însă scopul meu nu era sa descos pe cineva, ci sa subliniez un lucru important din raspunsurile pe care le-ai primit aici: Oamenii cumpara la recomandarea bloggerilor, insa majoritatea argumentează ca o fac din cauză ca au incredere ca e părerea lor sinceră. Nu e greu de măsurat câti ar face-o si daca ar şti ca bloggerii au fost platiti ca sa laude produsele respective, e de ajuns sa adaptezi intrebarea.
Nu ma refeream la faptul ca bloggerii încearcă sa isi păcălească cititorii, sau ca cititorii sunt naivi si nu isi dau seama cand e vorba de un advertorial, ci la faptul ca e posibil ca ei sa nu cumpere atat de mult atunci cand stiu ca e vorba de reclamă. Poate in urma unor calcule ar reieşi ca advertorialele mascate sunt cele care vând in proporţie de 80%, iar cele marcate corespunzător doar 20%. Si ca noi facem studii de caz doar din cele 20%, raportandu-ne la 100% rezultate. In cazul asta ar fi intr-adevăr o problema, si teoria lui Vali a conspiraţiei ar trebui sa ne dea de gândit.
era tarziu si eram obosit. de obicei nu sunt asa, poate ai observat!
sincer, cautam chiar nod in papura. in media traditionale nu s-a ajuns la asemenea masurari si noi repede sarim la gatul social media. mi-ar placea sa vad un studiu despre advertorialele pe TV, de la radio si din presa, unde sunt mai multi bani. sa lasam bloguri si social media sa mai creasca un pic, sa se dezvolte si vedem apoi ce si cum. sau sa vedem un studiu ca vedetele vand pentru branduri. si altele…
eu ti-am dat niste exemple personale. si altii la fel. in cazul meu, acolo unde nu a fost campanie pe blogul meu, am stiut mereu ca e ceva promotional. uneori doar am aflat de existenta produsului sau serviciului, alteori am mers pe recomandarea autorului.
ce nu imi place e ca vine cineva si da in stanga si in dreapta. si arunca vorbe grele. si amesteca ideile. si sare de la bloguri la presa, de la bloguri la tv, de la bloguri la toata tagma jurnalistilor. toate frustrarile alea ar trebui rezolvate altfel. parerea mea.
si mai e un aspect. oamenii au inceput sa mentioneze sub o forma sau alta ca X i-a invitat in campanie sau ca fac parte din campania lui y. chiar exagerat uneori. iar P-ul ala si in presa se pune (mic, foarte mic) sau nu se pune. deci sa nu mai fim moralisti pe bloguri.
Foarte tare!
Eu am fost la multe filme si restaurante pentru ca am citit lucruri frumoase despre ele pe bloguri. Si nu m-am simtit niciodata pacalita, apropo de discutia despre opinii sincere si opinii infrumusetate pe bani. Si acum ma tund la un salon la care am ajuns printr-o campanie. La fel, raman fidela unei creme de fata bio despre care s-a scris mult pe bloguri.
La capitolul investitii mari, mi-am luat un smartphone abia dupa ce am citit ce s-a scris pe bloguri despre el. Am gasit recenzii, unele platite, altele nu si altele despre care nu mi-am dat seama daca sunt advertoriale sau nu, dar toate au cantarit la fel de mult in decizia mea.
Astea sunt doar primele care imi vin in minte. Revin daca am uitat ceva.
Eu puteam sa mai mentionez mult mai multe, dar n-am lungit-o. De exemplu cartile de vizita mi le-am facut la Agrafa.ro dupa ce am auzit de ei pe alte bloguri, hosting am luat la Webfactor dupa ce le-am vazut reclamele pe alte bloguri (am retinut numele, apoi am comparat ofertele si mi-a placut de ei).
Mentionez ca apreciez suplimentar firmele care investesc in social media si bloguri. Mi se par deschisi la noile idei, ca inteleg avantajele si prefer sa lucrez cu astfel de oameni care sunt la curent cu noile trenduri.
Eu intotdeauna consult blogurile de specialitate inainte sa cumpar produse de ingrijire sau de make-up. Si cum am tone de creme si de farduri, blogurile sunt foarte convingatoare! 🙂
Deocamdata decat hosting mi-am luat ca am vazut pe anumite bloguri si dupa pe marile site-uri din ro, hosting excelent pana acum de la Hostway.
Cat despre gadgeturi, daca The Verge, Gizmodo sau fostul Engadget se pun ca bloguri atunci pot spune ca mi-am luat toate gadgeturile dupa reviewurile lor, in afara de laptopul Acer, americanii au o problema cu ieftinaciunile pentru noi gen laptopurile Acer care mie mi se par cele mai bune de pe piata ca pret-specificatii.
[…] inițiativa lui Radu, preluată de Manafu, respectiv prezentarea unor bunuri cumpărate în urma recomandărilor de pe bloguri. Mi s-a părut […]
[…] Cristi Manafu incearca sa ii tina isonul si, ok, hai sa-i facem pe plac, sa zicem ca nu vorbim de reclama mascata. La aceeasi intrebare, dar […]
E destul de robusta si da un anumit aer telefonului. Nu este slim insa. Dupa ceva vreme, vei vedea un anumot grad de uzura pe spate si pe margini.