Dintr-un comentariu pe SocialMediaTraining.ro, am aflat ca engagement-ul pe paginile de Facebook ale brand-urilor este in 80% dintre cazuri sub 5%. Cifrele au nevoie si de explicati, dar nu despre asta este vorba acum.
Sambata, am ajuns, dupa foarte mult timp, la Unirea Shopping Center. Am intrat in trei magazine si in fiecare dintre ele am intalnit numai angajati plictisiti si fara chef. Veneam din AFI Palace Cotroceni si am putut face o comparatie intre traficul de vizitatori in cele doua locuri. Sa zicem ca la Unirea, la Zara, era aproape gol la ora 19.00.
Ma uitam la angajati – si va zic sincer ca de o angajata de la Zara chiar mi s-a facut frica dupa ce m-a privit urat cand i-am cerut sa verifice ceva – si ma intrebam de ce sunt asa. Dar nu despre starea de spirit a angajatilor vreau sa vorbesc acum.
Ce vreau sa va spun de fapt, dupa aceste doua mici exemple, este ca noi romanii nu avem o cultura a engagement-ului. Sau nu o mai avem, ca stiu ca la un moment dat eram celebri pentru ospitalitate. Cand companiile, mai precis, cand angajatii unei companii nu sunt instruiti sau, mai rau, nu mai au chef sa creeze interactiune, de ce sa ne asteptam la minuni de engagement in online?
Am adus acest concept in fata caci 2012 pare sa fie anul engagement-ului. Este momentul in care, asa cum am mai spus, trecem de la goana dupa like-uri spre engagement. Ca in multe alte privinte, avem inca multe de invatat inainte sa cream asteptari. Din pacate.
Eram celebri pentru ospitalitate… Această frază trebuie un pic explicată:
1. Eram ospitalieri când lucrurile erau mai simple și timpul avea răbdare cu noi.
2. S-a încetățenit vorba că românii sunt ospitalieri, dar de fapt moldovenii sunt ospitalieri în general. Fără să jignesc pe nimeni (eu sunt ardelean) dar n-am văzut ospitalitate la țăranii ardeleni sau olteni sau bănățeni. Moldovenii însă toți sunt gata să te primească în casă.
3. Vânzătoarele nu sunt prietenoase pentru că sunt angajate. Stai să vezi vânzătoarele care dețin tarabele respective!
Sunt un vizionar, chiar prea vizionar https://twitter.com/#!/RazvanTirboaca/statuses/28781469188 :))
ai gresit cu un an. 2012 este!
De acord.
Nu cred ca este anul, nu in realitate. Ah, pe Facebook e usor sa ti se ceara un Like si tu sa dai un click.
Dar in magazine sau la telefon va mai dura ceva vreme pana cand vor invata toti sa zambeasca, sa ajute, sa ofere un sfat, sa rezolve o problema cu solicitudine. Stresul muncii si banii putini nu ajuta deloc.