Studiul eResearch mentionat deja vorbeste si despre relatia consumatorilor cu brandurile in retelele sociale. Compania a vrut sa vada ce inseamna, de exemplu, o marca de incredere in retelele sociale. In opinia celor mai multi respondenti, ea implica atribute precum seriozitate, atentie la nevoile consumatorului si modernitate. Un aspect important este si comunicarea constanta a marcii in retea.
Printre marcile cele mai puternice in retelele sociale, mentionate de respondenti, se numara Coca-Cola, Nokia, Samsung, Apple, Orange, Vodafone si BMW.
Alte rezultate interesante ar fi:
• 46% dintre respondenti nu scriu niciodata pe “peretele” contului personal experientele pe care le-au avut cu o anumita marca,
• 44% afirma ca nu posteaza informatii pe “peretele marcilor”.
• 4% dintre respondenti sunt “deschisi” in relatia cu marcile, in sensul ca posteaza zilnic pe wall informatii legate de experienta cu marcile.
• 16% dintre utilizatori citesc zilnic postarile marcilor fara a scrie comentarii.
• 52% dintre persoanele care au raspuns la studiu declara ca utilizarea retelei sociale este o sursa de divertisment si deconectare.
• 27% din esantion acceseaza retelele sociale pentru a se juca.
• 35% dintre useri acorda intre 30-60 de minute navigarii la o sesiune pe Facebook.
• 36% dintre respondenti petrec in medie, la o accesare, 30-60 de minute, pe YouTube.
Studiul eResearch a fost realizat pe 886 de respondenti cu varste intre 16 si 49 de ani si este reprezentativ pentru populatia de utilizatori de internet a Romaniei din mediul urban.
[…] Unele companii au beneficiat din plin de comunități, câştigând idei, plângeri sau sugestii de la clienţi. Această colaborare “open source” permite departamentului de dezvoltare produse să obţină idei noi şi poate ajuta departamentul de marketing să observe care sunt nevoile clienţilor. […]