In ultimii doi ani, am vazut cateva studii locale si mai multe internationale despre accesarea retelelor sociale la noi. Se pune accent foarte mult pe intervalele orare in care mesajele brandurilor au impactul cel mai mare. La noi, compania eResearch a inclus in cercetarea “Comunicarea dintre brand si consumator in social media“un capitol dedicat acestui subiect.
Intervalul de accesare a retelelor sociale are doua varfuri de intensitati diferite: primul este segmentul orar 10.00-14.00, in care se intensifica utilizarea retelelor sociale, urmata de o scadere pana la orele 16.00.
Intervalul imediat urmator (16.00-19.00) este caracterizat de o crestere, pentru ca maximumul de audienta pentru retele sociale sa fie atins in intervalul 19.00-23.00. Din aceasta perspectiva, investigarea “audientei” marcii intr-o retea sociala este de importanta pentru a putea obtine o expunere semnificativa.
Corelat cu intervalele de audienta, numarul optim de postari intr-o retea sociala variaza intre o postare zilnica si 2-3 postari saptamanale.
Timing-ul propice pentru a posta pe un anumit canal de Social Media este destul de subiectiv.
Se spune ca pe Facebook e bine sa postezi de 2-3 ori pe zi, dar, de fapt, trebuie sa analizezi cand ultimul tau post a disparut de pe News Feed-ul fanilor (si poti face asta cu un tool de genul Edgerank Pro).
Pe Twitter, se zice ca e bine sa postezi foarte des (2 ori pe ora) si ca momentele cele mai bune sunt in weekend, seara (https://www.izideo.com/blog/how-to-get-more-clicks-on-twitter-effective-tips-for-everyone). Insa, cea mai buna solutie e sa folosesti un tool gen SocialBro care iti va analiza toata lista de followeri si iti va arata orele cand acesti sunt online si activi.
Tema articolului este foarte interesanta si destul de mult discutata la nivel international. Experienta mea e oarecum diferita de cele prezentate. Am incercat mai multe ore si intervale de postare in diferite retele sociale. Ce am observat este ca intervalul cu efecte maxime depinde de retea si de audienta. De aceea cred ca este important sa testezi diferite strategii de postare si apoi sa incerci sa iti optimizezi orele la care postezi.
Mai specific pot spune ca pe Twitter pentru mine intervalul optim de postare este Luni la ora 11 AM si 2 PM ora Romaniei (aici am numar maxim de click-uri pe link-uri) pentru un cont in care postez in limba engleza. Pentru o campanie derulata pe mai multe conturi de Twitter in limba romana varful a fost intre 8 si 10 AM fara ca sa mai existe un varf dupamasa.
In alta ordine de idei nu cred ca e suficient sa postezi doar de 2-3 ori pe zi intr-o retea sociala. Intr-un fel eu aseman prezenta mea pe retelele sociale cu un post de radio. Astfel postul de radio emite non stop in asa fel incat indiferent de ora un ascultator poate sa isi asculte postul preferat. La fel si in retelele sociale ar trebui sa postezi cate ceva la intervale regulate de timp pentru ca indiferent de ora audienta ta sa te poata asculta. Daca in schimb doresti sa transmiti un mesaj care sa fie vazut/ascultat de cat mai multi atunci il vei transmite in prime time.
Nu poti sa transmiti mesaje la intervale scurte pentru ca astfel ele se vor eclipsa reciproc. Majoritatea dintre noi dau click pe mesajele cele mai recente. Din testele pe care le-am facut am observat ca daca postezi la un interval mai scurt de 20 de minute numarul de click-uri pentru cele doua postari scade. Eu acum postez cate ceva cam la fiecare 30 de minute.
O alta chestie care am observat-o este ca poti sa repeti postarile fara sa fie afectat major numarul de click-uri. Astfel pe un test efectuat cu postari identice facute la 8 ore interval am obtinut 124, 135 si 80 de click-uri.
Citisem undeva că cele mai citite tweet-uri sunt cele de vineri la prânz. mai ales cele cu poză. Dar asta nu înseamnă că scrii doar o dată pe săptămână…
Cunosc sursele mentionate. Apreciez ca le-ai impartasit si celorlalti.
Foarte interesante observatiile, Adrian. Poate ne gandim la un guest post cu ele structurate cumva. Sunt putini cei care studiaza atat de atent.
Cum sa nu. Multumesc pentru apreciere.
Dan Zarella a creat un tool pentru ca sa vezi cand e cel mai bine sa postezi pe twitter analizand datele contului tau (http://www.tweetwhen.com/). Atentie ca orele ce apar acolo sunt EDT (Eastern Day Time) care sunt cu 7 ore in urma fata de ora Romaniei.
Cu placere 🙂
[…] este momentul potrivit pentru a posta ceva în reţelele de socializare şi răspunsul mi l-a dat socialmediatraining.ro, evident. Se pare că nu există un moment perfect de a distribui ceva dar există anumite ore […]
[…] Cand e cel mai bun moment pentru a posta in retelele sociale? […]