“Ne gandim sa facem o campanie cu QR Codes”, mi-a spus cineva de curand. “De ce?”, am raspuns eu intrigat. “Nu vei avea o rata de raspuns foarte mare… Penetrare mica pentru smartphones… Lenea de a instala o aplicatie… etc”, am argumentat eu. “Dar la metrou e plin de QR Codes, mai toate panourile au unul!”.
De atunci am inceput sa ma uit mai atent in jur. Chiar am scanat un cod H&M de pe un bloc. La AllThingsFacebook, un vorbitor a pus un mare QR Code in prezentare pentru a impartasi audientei materialul sau. Aceste coduri 2D apar in foarte multe locuri. Dar le scaneaza cineva?
Un studiu recent spune ca 40% dintre europeni stiu ce este un QR Code, insa doar 13% au scanat unul pe un panou outdoor. Putin intrigat de cifre si de adoptia codurilor 2D, va invit sa imi dati un raspuns la intrebarea de mai jos.
Am scanat, insa doar pentru a vedea cum functioneaza. In rest, nu m-am obosit vreodata.
Am descoperit codurile QR inca de la aparitie. 2 intamplari traite la distanta de ani ma fac, insa, sa cred ca gradul de necivilitatie si incultura ne franeaza cumplit in a fi receptivi la nou !
Se intampla acum 2 ani sa ma flu intr-un magazin Real unde, interesat de specificatiile unei casti de la raionul sport, am scanat codul QR de pe ambalaj pentru redirectionare catre descrierea on-line a produsului. In secunda 2 paznicul de la intrare a fost langa mine: “In magazinele Real fotografiatul este strict interzis !” Am fost fortat sa predau telefonul sa-l verifice in cusca de la intrare. Negasind nici o poza, “am scapat cu memoria neformatata” – asa mi-au comunicat.
Cu cateva saptamani in urma, incerc scanarea unui cod QR de pe o plasma verticala, din incinta unui centru comercial. In secunda 2 personalul de securitate este langa mine si ma conduce 10 m mai incolo, unde pe un panou redactat cu font 8 se specifica regulamentul de ordine interioara al respectivei unitati private: “Fotografiatul este strict interzis”.
Suntem departe …
Comparatia ar trebui facuta intre cati oameni au scanat un qr code si cati au intrat pe un site pentru ca au vazut adresa pe un panou.
Oricum pare un cerc vicios: cei care stiu ce e un QR nu au ce sa scaneze (campaniile care includ QR sunt previzibile – de ce sa scanez codul? ) iar companiile nu fac campanii creative folosind QR pentru ca nu le scaneaza nimeni.
eu am scanat doar cand scoateam aplicatii pentru android. Cautam pe net, scanam si le instalam.
Am scanat o singura data QR Code de pe o reclama de outdoor (mai mult de curiozitate), insa mi se pare foarte buna ideea cu codul pentru prezentari. Chiar i-am simtit lipsa la un eveniment la care am participat de curand.
Am scanat o singura data, am zis sa testez si eu aplicatia (am dezinstalat-o dupa cateva luni, ca o tineam degeaba).
Pentru a sti cum nu se face o campanie cu coduri QR, va sugerez sa vedeti reclama de la Groupama.
Nu am gasit link pe Internet, dar cand o vedeti la TV sa fiti atenti.
La un moment dat se afiseaza un cod QR pentru doar cateva secunde.
Pentru a putea scana cu succes, ar trebui sa fii pregatit cu smartphone’ul spre ecranul TV.
Sincer, nu ma asteptam de la o companie precum Groupama…
Si ca o concluzie despre codurile QR, sunt sigur ca vor fi inlocuite cat de curand de tehnologia NFC.
Un mod interesant de a folosi QR este dezvoltat de cei de la Likify . net. Prin scanarea codului poti “like” un produs sau brand pe Fb.
Folosim QR code in inserturile pentru editia tiparita. Oricum, impactul e mic. Incercam sa obisnuim cititorii cu acest mix.
Mai vazusem o companie de vinuri care pusese coduri QR cu scopul de a oferi mai multe informatii despre soi, recomandari etc.
Deci, daca sunt folosite intr’un mod original (nu doar simplu link catre site), se poate obtine o anumita valoare adaugata
Ma asteptam, in primul rand, sa pui tu un QR code si sa ne indrumi sa il scanam sa vedem ce contine.
Am scanat coduri – destul de putin dezvoltate la noi in RO.
De cateva saptamani, pe “cover photo” de la Facebook, mi-am adaugat si 2 QR coduri cu trimitere catre pagina mea de Youtube si LinkedIn – m-am jucat 🙂
https://www.facebook.com/andrei.huiban
“Vreodata” nu prea este relevant…
Nu doar ca am scanat, dar cartile mele de vizita au si cod QR. Sa vezi ce se bucura cei care stiu despre ce e vorba si-si descarca imediat datele mele in telefon si sa vezi ce fete fac cei care nu stiu!
Cica numai un roman dintr-o suta a scanat un astfel de cod. Cam ciudat e ca sunt foarte putini 😐
da, e interesant!
Daca ma intereseaza mai multe informatii atunci scanez daca nu apreciez totusi ca este acolo si se tine pasul cu tot ceea ce este nou.
Într-o lume în care brandurile se luptă pentru câteva secunde din atenția mea, de ce aș pierde secunde, poate chiar minute din viața mea pentru a face bine unui brand sau unor oameni de la marketing?
Da, de curand am dat like unui muzeu prin QR code-ul afisat la intrarea in muzeu (in Germania).
Intr-adevar, QR code-urile au “napadit” orasul, metroul in special. Am vazut si masini branduite cu qr codes, am vazut si rosii in mall (cu QR code nefunctional), am vazut si stalpii de la metrou cu QR codes (fiecare coloana are locatia ei gps si poza, pt agentia ce vinde publicitate, don’t ask cum l-am scanat, nu era pt “utilizatorii largi”).
Ceea ce NU e bine e prosta utilizare a lor. Pe bune, nu poti pune un QR la 10 cm de sol (si vorbesc de un brand maaaaare), nu poti pune un link mort in el, nu poti sa dai aceeasi informatie, pe care ai dat-o deja in text .. au si ele “best practice-urile” lor. Daca nu ii dai omului care se osteneste o informatie in plus, ceva util faptului ca s-a ostenit sa scaneze… nu va mai scana un Qr code niciodata.
In plus, sunt softuri care monitorizeaza totul despre scanarea unui QR: cati oameni l-au scanat, cu ce telefon, in ce locatie etc..
nu, nu am scanat niciodata. lenea-i prea mare
imi place mult de tot ideea de QR Code. Cred ca de fapt este primul pas in evolutia “chestiilor de scanat”, parte a unui proiect mult mai mare. Astept sa vad cum o sa evolueze 🙂