Cazul 1: Okazii.ro, Agrafa.ro, Wunderman si GodMother sunt doar cateva dintre companiile care au cautat, in ultimele trei luni, oameni pentru posturi legate de social media. Intuiesc ca, in toate cazurile, a fost vorba de joburi de juniori cu ceva experienta.
Cazul 2: In acelasi timp, mai precis la acest inceput de an, cateva cunostinte mi-au adus in vedere ca sunt in cautarea unor noi oportunitati de cariera. Sunt oameni cu ceva mai multa experienta, seniori, as putea zice, chiar mai mult decat atat intr-un caz.
Cazul 3: Anul trecut, nu mai stiu cand, MEC Interaction si GolinHarris cautau seniori in zona social media. GH chiar cauta un Head of Digital PR. Din ce am prins si eu din zbor, procesul de selectie nu a fost unul chiar usor.
Cazul 4: O agentie mare, de fapt un grup de comunicare, a introdus de anul trecut “obligativitatea” ca toti angajatii sa se instruiasca in social media. Orice departament pe orice disciplina a comunicarii trebuie sa fie capabil sa propuna clientilor social media, daca e nevoie si e relevant, fireste. Se ofera training, vointa doar trebuie sa fie.
CONCLUZII
Sunt cateva aspecte pe care le extrag din aceste trei situatii:
- Job-urile din social media sunt o noua oportunitate de dezvoltare in cariera.
- Cele mai multe insa sunt la nivel entry level.
- Oricare ar fi nivelul, cer totusi o experienta relevanta in domeniu.
- Nu prea sunt seniori in social media la noi atunci cand apar oportunitati.
- Seniorii in comunicare au ramas inca in afara social media (marea majoritate).
- Nu peste mult timp, social media va fi un must precum utilizarea calculatorului.
Pareri?
La asta mă gândeam și eu, dacă lucrezi în Marcom trebuie să ai cunoștințe de SM, măcar la nivel de bază, de exemplu mă uitam cum mai nou toate agențiile de PR fac social media. http://mariussescu.ro/2012/02/de-ce-agentiile-de-pr-fac-campanii-in-social-media-si-pe-bloguri/
de acord!
Având în vedere ce putere are Internetul este firesc ca social media să devină un must, nu numai pentru agențiile de PR.
1. pe de o parte se cer cunostinte de social media dar pe de alta parte un numar destul de mare de angajatori blocheaza facebook-ul la locul de munca.
2. o aplicatie interesanta pentru recrutare:
nu stiu despre altii, dar eu am introdus componenta asta in toate proiectele de comunicare pe care le gestionez sau generez. mai mult, la FITS, am ales, de anul trecut, sa ma axez mai mult pe comunitati – on si offline – decat pe alte aspecte de PR(omovare)… sa-i zicem clasice, in lipsa altei formule.
si a dat cu plus! 🙂
PR-ul s’a transformat odata cu dezvoltarea retelelor sociale iar seniorii in comunicare vor face acest pas odata cu industria sau… vor ramane in urma, continuand, in mod eronat, desigur, sa dispretuiasca aceste canale.
Eu sunt de parere ca mai intai trebuie definit termenul de senior in social media. Asa cum zici si tu, nu prea sunt “seniori” adevarati, oameni care sa aiba ani de experienta in spate in SM tocmai pentru ca social media ca si “buget” nu reprezenta o atractie foarte mare pentru oamenii de comunicare. Au preferat sa lucreze in zonele cu bugete mari pentru ca stiau ca nu e prea multa bataie de cap. Pe de alta parte, nu avem seniori in SM pentru ca senior inseamna doar “proven experience in previous campaigns” ori cum in RO campaniile adevarate de SM le numeri pe degete, e logic sa nu ai seniori. Tocmai de asta spun ca trebuie definit termenul de “senior” in SM sau macar redefinite anunturile de “angajare” pentru ca oameni care stiu SM sunt dar nu au avut ocazia sa demonstreze decat facandu-si micile campanii de personal branding.
Daca pana si la CeBIT (e drept, editia din Australia) au introdus workshop pe social media, cred ca am ajuns la etapa in care nu poti sa fii o companie careia ii pasa de clientii sai, daca nu esti in online.
http://www.cebit.com.au/social-enterprise-2012
Observatiile tale sunt foarte corecte si, trecand de stadiul de junior, simt nevoia sa invat mai mult si sa aprofundez profesional posiblitatile social media, iar asta nu se poate face doar prin practica. De aceea imi doresc sa ma implic in proiecte, sa particip la workshop-uri si sa- gasesc o forma sa-mi consolidez educatia academica. Toate au rostul lor in dezvoltarea profesionala.
A, si inca ceva: social media expert e un termen mult prea pompos. Cred ca nu mai mult de 2 oameni de la noi merita acest titlu si cred ca functiile trebuie atribuite cu grija, fiindca altfel se pot crea impresii gresite in randul clientilor.
Salut! La Okazii angajam atat juniori cat si seniori. Avem chiar mai multe joburi in marketing:
http://www2.okazii.ro/anunturi/2012/01/19/jobs-okazii-ro/
Multumim pentru mentionare!
Salut, Cristi, pot sa iti confirm si de pe partea aceasta tot ceea ce scrii mai sus. Abilitati de comunicare digitala trebuie sa aiba orice om in momentul acesta. Si nu doar oamenii din PR … Procesul de recrutare la GolinHarris este unul continuu pe zona de online, lucrurile cresc mai repede decat am estimat 🙂
Nu inteleg ce inseamna cunostinte de social media? Sa stii chichitele platformelor sau sa fii un practician avid si sa intelegi tiparele de comportament ale oamenilor, in general si in particular pe net?
@Cristian – v-am trimis si eu un mail, nici un raspuns pana acum, cred ca v-ati speriat sau l-ati ignorat. Pacat.
O ROMANIE MAI BUNA!
Daca v-ati saturat de politicienii actuali si masurile lor va invit
sa va eliberati spiritul de antreprenor de succes,creativitatea dar si tehnicile
proprii si de a arata ca sunteti cei mai buni oameni de afaceri pentru a face o tara
mai buna din Romania noastra de zi cu zi.
Fi-ti indrazneti,fi-ti buni!! Veniti pe ProEconomica si vedeti ca se poate ca macar virtual
sa avem ,,Romania cea mai buna”!
http://proeconomica.com/referrer/crisjoe Nu aveti nimic de pierdut decat daca
continuati cu cei pe care ii aveti acum!
cam tot ce stii tu acum! 🙂
ps: esti intre job-uri?
Hortensia, eu ma bucur asa de tare! Sunt cativa oameni disponibili in piata acum!
@ cosmin – te invit sa iti povestesc mai multe 🙂
abia astept sa vorbesc cu ei !
Il recomand pe Cosmin!
Nu poti da igonre la “social media” atata timp cat sunt 4 milioane de romani pe Facebook and still counting. Adaugam la Facebook alte doua medii sociale importante: Youtube si Twitter.
Social media = constructia si intretinerea unei reputatii online prin managementul comunitatii de fani/clienti si prin crearea de continut.
O companie castiga cel mai mult din s.m. prin reclama, PR si customer service. In SUA peste 80% din companii au devenit constiente de importanta s.m., domeniu de care se ocupa departamentul de marketing sau chiar un executiv senior. Deja se face paralela intre puterea de atractie a unei companii in mediul virtual si cea din mediul real.
Pentru sfaturi de cariera va recomand blogul meu: http://hanulcutei.blogspot.com