MANAFU*

Abonamente Evensys

O intrebare despre publicitatea negativa

Ma uitam la “reclama” Profi care a circulat astazi pe Internet, oripiland in stanga si in dreapta, si ma gandeam… Cum ar fi ca un brand chiar sa faca astfel de reclame? Asa proaste, care sfideaza bunul gust. Cum ar fi sa le faca la un anumit interval, una mai proasta decat cealalta, si sa le planteze pe Internet, sa circule in voie, sa oripileze again and again?

Ar functiona in sprijinul brandului o astfel de reclama? Cu siguranta brandul ar fi cunoscut, ar iesi in evidenta, ar deveni memorabil? Fireste, se va bucura de multa publicitate negativa, dar stiti si voi vorba cu publicitatea negativa. Deci?

22 comentarii

  1. Valy says:

    am vazut reclama pe tv acum vreo 3-4 zile …mi s-a parut penibila si atat :). In rest, cred ca fiecare isi manageriaza reclama cum poate.

  2. A zis cineva “Catena”? 🙂

  3. LucicX says:

    “There’s no such as bad publicity” – asta e clar. Însă nu ştiu dacă funcţionează şi pentru advertising.

  4. erika says:

    Nu stiu sigur daca genul asta de strategie ar functiona. Da, lumea ar sti de brand, dar s-ar gandi la el ca la o gluma proasta.
    Personal, nu-mi plac persoanele care se vind ieftin si sunt badarane sau fac glume de prost gust. Atunci de ce as alege sa cumpar de la un brand care nu-mi reflecta deloc valorile? Dar repet, e parerea mea personala. Poate alti oameni gusta genul asta de umor (?), daca pot sa ii zic asa.

  5. Alexander says:

    cum adica? toate reclamele de pe telembelizor de acum nu sunt penibile si oribile, mie asa mi s-a parut ca unele din ele frizeaza deja ridicolul sau sunt chiar gretoase, gen aia cu parodontax. Zic si eu….

  6. Arhi says:

    noua ni se par imbecile. consumatorului clasic si avid de tv i se par hazliii hahahaha viorico, vino sa vezi ce tari sunt astia. si in final, asa cum zice mircea mester, remember catena, farmacia tuturor romanilor

  7. Alexander says:

    aoleu pomenisi fix de ghiavol, mor cu catena lor.

  8. Alex Neagu says:

    :)) buna asta… !

  9. Alex Neagu says:

    Perfect de acord ! Si pana la urma publicitarii stiu la ce sa se astepte de la inceput de la spectatori.
    Asta e armata… cu asta defilam !

  10. Va marturisesc ca nu am intrat niciodata intr-un Profi. Dar acum voi intra cu prima ocazie. Si nu pentru pretul uleiului.

  11. Tudor says:

    Eu cred ca pentru un brand de genul asta nu e destul ca spotul genereaza buzz. Lumea a auzit de Profi, nu e ca si cum un viral ar fi solutia pentru a iesi din anonimat. Cred ca nici faptul ca vei intra pentru prima oara intr-un Profi nu poate fi considerat un castig.

  12. Alex says:

    In primul rand creeaza notorietate si promoveaza un PRET MIC ceea ce e foarte important pentru romani. Chiar daca e un spot nereusit dpdv al moralului sa zic asa (nu stiu ce agentie l-a facut) s-au concentrat pe “hazliu” cum ziceati mai sus, ceea ce prinde si pe scoatere in evidenta a pretului.

  13. Ovidiu says:

    Eu zic ca spotul asta isi atinge scopul cu varf si indesat. Sa iasa in evidenta dintr-un calup liniar, cuminte si plictisitor de 10 minute de spoturi publicitare. Si isi face treaba, este “reclama aia de vorbeste mortul la sfarsit” – am incheiat citatul.

  14. Alex says:

    Ideea este că publicului căruia i se adresează acest material nu face diferența între reclama de bun-gust și cea de prost-gust, iar „țățismele” de genul acesta prind foarte bine. Profi se adresează masei de oameni cu venituri reduse, care se axează pe prețurile mici, nu pe brand, așa cum se întâmplă în cazul celor cu venituri mai ridicate. Conexiunea cu care rămâne în minte consumatorul pe care se axează cei de la Profi este una simplă: prețuri mici / pomană (adică, gratis).

  15. Cred ca este o reclama care “intra” in subconstient, se adreseaza unei categorii sociale de peste 30 de ani cu venituri medii, oameni cu necazuri, oameni loviti de “soarta”. Si cum apreciez ca, cam 80% din aceasta categorie sunt oameni necajiti, isi vor dori sa gaseasca acest magazin Profi.
    Nu-mi plac aceste reclame care revin obsesiv din subconstient.
    Cred ca pe asta s-a mizat ! Iti place , nu-ti place asta este situatia de azi de la noi din tara…cam asa se traduce. Un om in necaz se insenineaza pentru cateva momente cand vede magazinul Profi…o raza de lumina!…pana cand si mortul este “disperat”. Trist , foarte trist dar adevarat! nici nu ai cum sa o cataloghezi, daca este o reclama buna sau proasta. Parca ar face reclama la starea natiunii…si asta este infricosator!

  16. Monica says:

    Mda…e un fel de Q Fort….pana la urma, e un fel de a intra in mintea consumatorului, chiar daca va avea o pozitionare naspa. atata timp cat vom identifica Profi cu reclama aia naspa cu inmormantarea, banuiesc ca se atinge scopul clipului. In plus, tot scenariul usor nefiresc a facut-o si virala, ea fiind share-uita, comentata etc.

  17. radu says:

    Se poate spune penala dar in acelasi timp si unica.

  18. Serban says:

    Dacă asta e reclamă proastă, atunci aia cu Becel ce este? 🙂

  19. Roxana says:

    Nu-mi vine se cred ca mai face cineva reclame din astea. sigur cei de la profi merg dupa principiul reclama negativa este mai buna decat niciun fel de reclama.

  20. Alex says:

    Pai in primul rand reclama negativa ramane mult mai bine captiva in mintea consumatorului. Cum zicea si cineva mai sus “reclama in care vorbeste mortul la sfarsit”. Este unica,macabra si iese din tiparul obisnuit. Mai este o reclama la LG mi se pare ( sau alt producator de cd-playere ) cu un mort care invie care iarasi a atras atentie si este prezenta printre cele mai neobisnuite si memorabile spoturi.

  21. Schiell Marius says:

    Mai!….nu stiu ce parere au unii,dar mie mi se pare realista reclama…..trebuie sa recunostem ca indiferent in ce situatie ne aflam,de pilda cum e doliul in cazul acesta,o aferta ne incanta intotdeauna…..asa ca mie nu mi se pare nimic deplasat…..e pura realitate fratilor!treziti-va….

  22. Danny says:

    Si eu m-am intrebat asta si nu neaparat cu prilejul aparitiei acestei reclame.
    Unii zic ca nu, odata ce i-a fost aplicata o eticheta nefavorabila unui produs, cu aceea o sa si ramana in constiinta publica.
    Unii zic ca da, ca prin asta creezi rumoare si, oferita suficient de des, reclama chiar poate trezi curiozitatea unora de a incerca sa vada despre ce e vorba.
    Eu, simplu consumator, spun ca reclama negativa dauneaza produsului. O fi ea o modalitate originala, dar la mine nu prinde.

Comentează