Afaceristii romani inca mai cred ca daca deschid un magazin la un colt de strada sau si-au facut un site cu oferte, lumea va veni la ei buluc si se vor imbogati foarte repede. Ideea de a avea ceva capital si curajul de face o firma e so 90’s. Cu toate acestea, cei mai multi intreprinzatori sunt inca sub influenta acestei mentalitati.
Exista si niste exceptii deosebite, patroni de firme care vor sa vada ce ROI le aduce social media si cum pot sa vanda pe Facebook, aratand cat de deschisi sunt la web 2.0, dar care nu sunt in stare sa inteleaga nevoile curente ale potentialilor clienti.
Daca vrem sa folosim eficient social media, daca vrem sa fim in pas cu timpurile 2.0, cu care multi consumatori romani sunt contemporani, ar trebui sa invatam sa fim atenti. Atenti la ce cauta si ce vorbesc consumatorii. Sunt sigur ca astfel vom castiga mai multi clienti.
Mi-au venit toate aceste lucruri in minte privind un comentariu (nu conteaza unde) la o “cautare” personala. Cautam o sugestie si eventual o oferta pentru schi in Austria si cineva de la o agentie de turism m-a trimis sa “explorez” pagina lor de Facebook (deh, suntem web 2.0!).
C’mon, de ce te-as vizita pe tine cand sunt alte zeci de agentii care au o fata angajata sa stea pe un scaun, sa raspunda la telefon, sa imi dea pe mail ofertele lipite in geam si – cel mult – sa imi dea o brosura cu toate ofertele (din geam) daca ajung in cele din urma la “sediu”? Da, si ele au pagina pe Facebook.
stop hatin’ and start loving!
Da, sau varianta de la alta firma, de telefonie, eu ma duc pt oferta la ghiseu si dupa 2 minute ii suna tel de serviciu, iar d-na ma tine vreo 3-4 minute langa ea pt un alt client. Binenteles ca nu m-am stapanit si i-am spus: “data viitoare o sa-mi faceti oferta de abonament la telefon”. Deci sunt situatii si situatii.
Nu am inteles de ce te-a suparat sau de ce a fost ineficienta abordarea.
“Nu stim sa vindem!”
e o dovada de sinceritate ingenua a romanilor… de fapt nu stim sa mintim frumos…caci orice crize de moralitate ar face oricine, marketingul contine o doza de minciuna… inclusiv printr-“o fata angajata sa stea pe un scaun”
ce mai, suntem poporul ales 🙂
A făcut cineva vreun plan de afaceri/fezabilitate pentru dezvoltarea unei reţele de vânzare tip 2.0 pe Fb? Eu am tot întrebat şi nu a putut nimeni să-mi răspundă.
Eu cred ca este chiar necesara o astfel de retea. Ar fi dincolo de un loc in care sa se vanda si sa se cumpere si o oglinda a cererii si ofertei care sa regleze preturile pietei.
Pe Facebook trebuie sa stii sa iti faci reclama, deci marketing nu vanzari, sa faci in asa fel incat sa ai vizitatori pe propriul website veniti de pe Facebook si abia mai apoi vor veni rezultatele muncii tale prin clientii interesati de serviciul sau produsul tau.