MANAFU*

Abonamente Evensys

Cum va fi blogosfera in 2012?

In fiecare an, de ceva vreme, incerc sa “imortalizez” pe blog o serie de tendinte pentru blogosfera locala. Ma ajuta in principal pe mine, asa ca observator al fenomenului, insa ideile prezentate pot fi de folos unor bloggeri si unor agentii. In mare, tot ce am prevestit anul trecut ramane valabil si in 2012, insa de dragul noutatii, incerc sa ofer si o perspectiva fresh pentru 2012.

OPTIMIZARE
Cred cu tarie ca 2012 este anul anul optimizarii pentru blogosfera. Cei care se gandesc serios la blogging ca o extensie a brandului personal sau ca o activitate lucrativa vor fi mult mai atenti la detalii, care fie le-au scapat, fie au fost ignorate.

Optimizarea design-ului
A avea o tema originala sau adaptata pe stilul de blogging personal este un must-have in 2012. Daca ne uitam la blogurile de top, marea majoritate au deja o tema originala, distincta. Mi-a placut relansarea blogului lui Adrian Hadean de la finalul anului 2011.

Optimizarea continutului
Bloggerii cu vechime au deja o disciplina editoriala. Stiu ce subiecte sunt de interes, ce prinde la publicul lor si cauta sa intretina interesul audientei. Dar si experimenteaza si vin cu noi idei. Cetin se gandeste sa creeze o sectiune speciala pentru un anumit tip de continut, Zoso a lansat la inceputul anului seria Stirile zilei, Hadean vrea sa experimenteze zona video in 2012.

Optimizarea promovarii
Bloggerii se gandesc, in general, mai putin la reclama propriului blog. Sunt unii insa care inteleg nevoia acesteia, mai ales pentru materiale importante. Alex Negrea imi spunea ca, la un moment dat, promova anumite articole prin Google AdWords. Din nou il dau exemplu pe Hadean. Si-a facut un clip video de promovare a blogului, pe care l-a rulat pe ecranul din aeroportul din Cluj.

Optimizarea pentru Google
SATI ne spune ca in Romania sunt vreo 3 milioane de cititori de bloguri. Probabil sunt mai multi, dar nu asta e important. Esential este sa iesim cu blogul din zona cunoscutilor si sa ne adreseam si celor care cauta subiectele despre care scriem. Nu am fost niciodata pro SEO, sunt neutru si ma tin departe. Insa pentru un blog de nisa, un blog care atinge clar anumite teme, optimizarea pentru cautari ar trebui sa fie in capul listei de obiective. La urma urmei, e o alta tehnica de promovare, dar mai ales calea de a ajunge la audienta interesa(n)ta.

Optimizarea atitudinii
Am intalnit oameni si oameni in blogosfera si as putea sa zic una-doua pe blog. Fac insa doar o recomandare noului val (pentru cine se simte pe val): Bunul simt, responsabilitatea si seriozitatea nu s-au demodat de la inceputul blogging-ului. Sunt inca apreciate in construirea unei relatii si mai ales in mentinerea ei. Deci nu fiti bombe si petarde!

Incerc totusi, la final, o tendinta noua pentru 2012: videoblogging-ul. La noi nu a prins, desi in afara, in US in special, se poarta foarte mult. Cunosc doar doua exemple notabile: Gaben.ro si TraficTube.ro. Gabriel si Razvan & Zoso, oamenii din spatele proiectelor amintite sunt pasionati de video si asta sustine succesul lor. Si mai stiu cateva incercari trecute. Chiar eu am tatonat terenul. Refresh.ro si NWRadu.ro vin cu clipuri video despre diverse produse tech, care completeaza testul povestit in scris. Este, cred, inceputul cresterii videoblogging-ului.

Zoso are si el un articol despre dezvoltarea blogosferei. Il recomand.

 

6 comentarii

  1. adihadean says:

    mulțumesc frumos.

  2. arhimania says:

    Hmm.. interesant..

  3. Ma asteptam sa citesc un pic despre nisa (desi n-ar trebui sa ma intereseze pentru ca blogul meu nu e neaparat de nisa) si … despre blogurile politice. E un an al alegerilor peste tot in lume. Dupa experienta politica a bloggerilor pe parcursul 2010-2011 cu toate revolutiile, ma astept sa vad o adevarata influenta in acest an in rezultatele din SUA, Franta, Rusia si Romania…

  4. VladC says:

    Tendinta e clar de maturizare si experimentare, pentru bloggeri pasionati si care nu merg pe ideea ca e bun atat cat este. De ce neutru fata de SEO? E drept ca adoptat cum nu trebuie poate corupe calitatea articolelor daca bloggerul incepe sa devina tentat a scrie pentru SEO si nu pentru cititori. Din propria experienta, prin specificul continutului bloggurilor, daca articolele sunt bine scrise (titlu relevant, un limbaj bogat care sa adopte un subiect folosind sinonime, variante de exprimare si abordare, o structura clara cu idei principale subliniate) SEO inseamna alegerea unei platforme SEO friendly si comunicarea cu motorul de cautare (meta-tagurile). Este la fel de folositor si pentru blogurile de nisa si pentru cele generale. Crezi Adwords e potrivit pentru promovarea blogurilor? Nu aduce cumva o nota mult prea comerciala unui domeniu care este prin esenta social?

  5. […] Cristian Manafu – Cum va fi blogosfera in 2012? […]

  6. […] Cristian Manafu – Cum va fi blogosfera in 2012? […]

Comentează