De pe Twitter, am ajuns ieri la postul lui Auras despre micul val de job-uri din social media si digital. Am zambit multumit. Asa cum ma asteptam si probabil cum se asteptau multi, creste numarul de oportunitati de dezvoltare profesionala in acest nou domeniu. Dimineata, am gasit pe Facebook, cred, articolul de pe Wall-Street despre tendintele anului in PR. Pe scurt, 2011 a fost momentul in care Relatiile Publice au adoptat social media pe scara larga, iar 2012 va fi anul in care le vor folosi intens.
Cu cele doua materiale in gand m-am intrebat: Daca social media este la mare cautare, unde pot invata social media cei interesati sa se afirme?
In 2012, se vor cristaliza departamentele sau pozitiile de social media din companii si agentii. De unde vor veni insa oamenii si mai ales cu ce bagaj de cunostinte? In mod clar, cei care au deja o experienta in social media au un avantaj, dar restul? Cu cei mai multi ce se intampla?
O solutie ar fi sa citesti bloguri specializate, o alta ar fi sa incepi sa faci efectiv campanii folosind regulile de bun simt din comunicare. Chiar daca vei gresi sau nu vei avea mari rezultate, macar vei invata ceva din primele incercari. Ar mai fi training-urile, insa acestea sunt accesibile in general companiilor si agentiilor.
Incerc sa mai gasesc raspunsuri la intrebarea din titlu. Voi ce imi sugerati?
UPDATE: Mi-am adus aminte de Internship 2.0, un program initiat de Sorin Tudor.
traininguri si pt noi 🙁
Partea buna e, ca pe la facultatile cu profil de comunicare, au inceput sa se dezbata pe la diverse cursuri si teme legate de social media. Cel putin la FJSC, cel putin la master. E de bine! 🙂
iti iei frumushel carti de specialitate si citesti. eu asa am facut si am citit urmatoarele:
Social media marketing: an hour a day,
Twitter Marketing an Hour a Day,
Facebook Marketing an Hour a Day,
Youtube and Video Marketing an Hour a Day,
despre bloguri (The Content Rules) si
New Rules of Marketing and PR zice unele chestii despre campaniile in social media.
Pe urma am citit cat mai multe bloguri de specialitate, mi-am deschis si un un blog unde scriu cam tot ce aflu din domeniu si cam asta e…
eu cred ca inveti foarte mult facand ceva. Cine are chef sa invete, sa puna mana sa citeasca ce prinde despre acest domeniu, iar apoi sa incerce sa aplice. Proiectele personale te ajuta mult sa inveti si sa iti cresti si brandul personal
Acum imi fac disertatia pe social media. Inveti social media rapid daca:
1.te intereseaza
2.petreci mult online
3.urmaresti pe FB, Twitter, StumbleUpon etc toate conturile si fan page-urile legate de acest subiect
4.subscribe la cele mai influente persoana in social media; mai ales din SUA, Uk, unde este mai dezoltata chestia
5.citesti orice ti se poate interesant pe domeniu
6.social media se invata pana la un anumit punct, daca nu ai abilitati de comunicare degeaba folosesti platformele social media ca nu sunt magice sa iti schimbe caracterul.
Internshipuri, voluntariat pentru diverse ONG-uri, pentru care sa faca una-doua campanii in social media(cu buget mic sau zero), impreuna cu cineva dintr-o agentie, cu care sa lucreze apoi. Asta ar fi un model accelerat. Si sa citeasca mult, nu doar despre social media, ci despre comunicare, PR, psihologie, marketing. Social media este doar un canal, principiile de comunicare sunt aceleasi.
Eu am inceput sa invat sm acum 1 an folosindu-ma de:
* bun simt
* greseli (ale mele si ale altora, insa cel mai frecvent ale mele)
* bloguri specializate
* conferinte/evenimente
* carti de specialitate
da, pe langa documentare practica e obligatorie…
Parerea mea este ca toate cartile de specialitate te vor ajuta pana la un punct. Ideea este sa ai tu curajul sa intri in acest mediu si sa incepi efectiv sa fii activ. Dupa mine cel mai bine inveti practicand: un cont de Facebook, un blog (pe care sa scrii lucruri interesante – iti formezi si stilul de scris, iti alegi si aria pe care vrei sa o acoperi) etc.
Intre timp participi la evenimente, inveti de la cei din jur si ai curajul sa iti expui si tu parerea:)
Eu cred ca practica e la fel de importanta si una-doua campanii pentru un non-profit pot fi o incalzire foarte buna. Iar apoi, pregatirea continua. E un domeniu cu schimbari rapide in care nu doar Social Media e important. Cultura generala, marketing, relatii publice, antropologie, sociologie, psihologie samd
salut,
Cred ca cel mai frumos in social media e ca acesti oameni vor veni din diverse domenii de activitate cu grad ridicat de interactivitate. Cel mai probabil marketerii vor fi cei mai multi care vor migra catre acest nou domeniu, insa consider ca surprizele majore nu vor veni de la acestia, social media poate fi o rampa de lansare pentru multe nume noi, oameni care nu au avut tangente cu agentiile de marketing, dar care au lucrat si interactinat cu diverse categorii de consumatori, oameni din vanzari. In ceea ce priveste invatatul, cred ca cititul ajuta foarte mult, insa trebuie sa existe si inclinarea pentru social media, drept urmare invatatul rapid se va face prin interactiune directa si campanii efectuate ( fie reusite sau nereusite ).
Eu am inceput (si continui) sa m ainformez pe site-urile specializate si pe grupurile de Social Media din LinkedIn.
Ti-am raspuns in cadrul unui articol 🙂 http://www.sabina-cornovac.ro/index.php/metode-de-a-invata-social-media/
Aceasta dilema am avut-o si eu acum 2 luni, declansata de un job interview, la care am fost intrebata ce parere am despre SM si daca ar trebuie sa fie folosite. Si, nestiind prea multe atunci, am inceput sa caut pe net, iar cel mai reusit mi s-a parut site-ul manafu.ro, atat postarile, cat si lista de carti de citit. Plus, am mai gasit o carte fff reusita, simpla si accesibila oricui, Tehnici de comunicare in social media, de Horea Mihai Badau. Aveam cont (nu prea activ) pe FB, am inceput sa postez mai des, mi-am facut cont pe twitter si incerc sa le dau de cap. Sper sa invat pe propria piele, ca sa pot distinge, apoi, ce e bun si ce e rau in ce citesc.
http://www.korinams.ro/2012/01/10/job-in-online/ 🙂
Graba strica treaba !!
Teorie + practica, la fel ca in orice profesie
Eu am blogul de aproape 2 ani dar numai de cateva luni am inceput sa ma preocup cu seriozitate de el. Cam din vara…Si citind dar si aplicand, in acelasi timp, am inceput sa descopar o groaza de informatii interesante si sa vad si rezultate (nu financiare pentru ca nu am activata nicio astfel de optiune, ci de trafic).
Nu sunt inca acolo unde mi-am propus, ba chiar sunt departe, in schimb bloggingul a inceput sa devina o activitate mult mai atractiva – realizarea contentului propriu, spre ex, este aducatoare de mari satisfactii… Resursele de aici sunt chiar utile.
[…] de la un articol al lui Cristian Manafu despre “Cum inveti repede social media?”, am inceput sa caut cat mai multe raspunsuri plauzibile, rezonabile si care i-ar putea ajuta pe cei […]