Pepsi vine cu o abordare locala pentru “Refresh Project“, unul dintre cele mai mari programe ce au implicat social media si, in general, mediul online, din ultimii ani. Si imi place abordarea urbana imaginata pentru Romania. Daca nu ai fost atins inca de aceasta initiativa, afla ca Pepsi Romania ofera un buget de 20.000 $ pentru implementarea unei frumoase idei de regenerare urbana. Sa zicem ca vrei sa schimbi ceva pe strada ta sau in orasul tau, sa oferi ceva util si celorlalti, sa aduci ceva mai bun.
La Webstock, cand am anuntat acest program, m-am gandit sa ma inscriu cu o initiativa civica, pe care o aveam de ceva vreme in minte. Caut putin timp sa o conturez intr-un brief si cu putin noroc (de fapt, tot cu putin timp) o inscriu pana pe 19 octombrie.
Apoi m-am gandit ca eu sunt implicat foarte mult in comunitatea online si ca ar fi frumos sa gasesc o initiativa sau mai multe care sa aiba legatura cu Internetul. Iata la ce m-am gandit eu. Toate detaliile pentru inscrieri sunt aici.
SOCIAL MEDIA ACCESS POINT (nume provizoriu)
Cu cei 20.000 $, as crea un program pilot (ce poate fi ulterior extins la nivelul mai multor orase) prin care sa instalez o serie de puncte de acces la Internet in cateva zone publice foarte vizitate din Bucuresti.
Sistemul
Dupa cum se vede si in imaginea de deschidere, ma gandesc la un stand solid care gazduieasca o tableta sau un ecran tactil ce ofera toate functiile unei tablete. Serviciul poate fi folosit doar pe baza de conturi create in prealabil si pentru o perioada delimitata de timp. De asemenea, va oferi posibilitatea de a incarca telefoanele mobile pentru o perioada scurta de timp (avand cabluri pentru principalele branduri de pe piata).
Aplicatiile
Acest punct de acces are la baza sistemul de operare Android si o serie de aplicatii preinstalate, cum ar fi: Twitter, Google, Gmail, Maps, Facebook, Foursquare, Weather etc.
Utilitatea
Cand ramai fara baterie la telefonul mobil sau daca nu ai un smartphone ori l-ai lasat acasa, ti-ar prinde bine uni pic de acces la retelel sociale si la Internet, nu?
Exista multe idei pe care blogosfera le poate naste, iar Pepsi le poate premia cu cei 20.000 $. Banii nu sunt pentru biciclete Brompton, iPhone 4S sau alte minunatii, ci exclusiv vor fi cheltuiti pe implementarea ideii. Si ar mai fi o idee de retinut aici: oamenii conectati cat de cat in social media au sanse mai mari de a castiga, nu?
La mine in oras (Barlad) ar merge ceva facut … am sa ma gandesc
Ai putea scăpa mai ieftin montând doar prize de curent pe ici, pe colo, mai ales că din ce în ce mai mulți oameni au câte un deșteptfon cu de toate.
Sau ai putea investi într-un sistem de încărcare a telefonului, fără fir. Dacă trăia, Tesla îți arăta cum se face.
Ave!
Aici e ideia pentru orasul meu https://apps.facebook.com/pepsi-romania/idea/830
da, si eu am depus un proiect https://apps.facebook.com/pepsi-romania/idea/848
Un astfel de InfoKiosk cred ca exista in Piata Sfatului din Brasov! Cu functionalitati reduse, dar exista…
Am vazut asa ceva in Paris, in apropierea Moulin Rouge era. Era un touch screen cam de marimea unui monitor de 66 cm, avea acces nelimitat la internet, iunternet asigurat de Orange. Puteai accesa ORICE site, iti puteai vedea emailurile si puteai trimite emailuri. Foarte folositor pentru ei, societate civilizata, nu stiu la noi cat ar rezista vandalizarii pentru ca am vazut ca si la Orange Shop-ul din Piata Victoriei au incercat ceva de gen prin vara, era insa pentru consultarea unor rute RATB mi se pare, amplasat in statia lui 300 de acolo, dar nu stiu daca a rezistat pe strada o luna… 🙁
Foarte faina ideea! Ar trebui sa o inscrii in proiect.
[…] nu am fost străin de inițiativa Pepsi, Pepsi Refresh, competiție de idei cu impact asupra vieții urbane, nu am apucat să menționez pe blog despre […]