Chiar in acest moment, undeva pe un forum, pe un blog, pe Facebook, Twitter sau Google Plus, cineva se plange de o experienta neplacuta cu un brand sau, mai rau, ataca direct o companie. In ultimii ani, am vazut o crestere a numarului de plangeri si critici lansate in mediul online, sustinuta evident de evolutia retelelor sociale si a blogurilor.
Pentru a pune pe masa problemele care pot aparea si riscurile pe care social media le implica, am creat conferinta Legal Issues in Social Media. La eveniment, vom discuta despre aspecte legale, implicatii in HR si mai ales despre efectele pe care social media le au asupra corporate communication. La finalul zilei, oamenii de comunicare si relatii publice, managerii si specialistii in HR (care vor participa) vor avea un ghid complet al riscurilor si mai ales al solutiilor in cazuri de criza.
De trei ani, studiez si pastrez exemple de criza de companie care au pornit din social media sau si-au gasit o buna acoperire pe bloguri si retelele sociale. Si desi inca nu avem un mare scandal iscat in jurul unui brand in social media (nu includ aici cazul brandului de tara si pe cel al brandului Mihaela Radulescu), cred ca pentru o companie e esentiala pregatirea pentru o eventuala criza de imagine.
Legal Issues in Social Media va avea loc pe 25 octombrie, la Hotel Hilton din Bucuresti. Si pentru ca pe bloguri vin uneori crizele, pe bloguri oferim un numar limitat de locuri oamenilor de PR si comunicare, la un pret special. Trimiteti un e-mail la office[@]evensys[.]ro, cu o solicitare pentru “Oferta lui Manafu”.
(In infograficul de mai sus am compilat cele mai frecvente 7 cauze pentru crizele in social media din Romania. Nu am inclus cauzele evidente, gen nesimtirea companiilor, relatii cu clientii catastrofale, produse si servicii proaste).
Se va face si un istoric al crizelor cu un final nefericit pentru cei “reclamati”?
Pentru ca am vaga impresie ca toate aceste “proteste” au un dead-end inevitabil, in Romania ma refer.
Impresia mea este ca mai avem pana sa se iste o criza de brand in social media, tocmai avand in vedere motivele pe care le-ai trecut in paranteze.
Adica, gem forumurile de plangeri impotriva a ceea ce tu numeai “nesimtirea companiilor” si totusi inca nu s-a sistematizat nimic pana acum. Poate e momentul, cine stie…. 🙂
Teoretic agențiile de PR ar trebui să se bată pentru locurile la conferință, că ele sunt cele care trebuie să scoată castanele din foc.