Aveam in minte cel putin trei titluri pentru acest post, in care vorbesc despre oportunitatile de business pe care le ofera social media, in general celor care au un background in comunicare, marketing, media, advertising si Internet. L-am ales pe acesta si sper ca fiecare cititor sa il traduca pentru el cat mai bine.
Agentie de aplicatii pentru Facebook
Despre: Exista agentii interactive care atrag cea mai mare parte din business prin servicii dedicate Facebook, iar pentru multe dintre ele aplicatiile specifice reprezinta cele mai frecvente proiecte. Aplicatiile prind din ce in ce mai mult si vom vedea curand o crestere si pe LinkedIn, si probabil pe Google Plus. Facebook, fireste, genereaza acum cea mai mare cerere.
Clienti: Companii de toate marimile de pe piata locala si internationala.
Exemplu: Word Of Social ofera aplicatii gata facute, dar si custom, tintind mai ales piata internationala.
Gestionare conturi social media
Despre: Social Media Management este probabil serviciul cu care au intrat unele agentii de PR in social media, cu care agentiile interactive au atras new business si cel pe care il vor adopta multi (din diverse sectoare ale comunicarii) foarte usor. Gestionarea amintita include dezvoltarea si intretinerea prezentei in social media pentru o companie sau mai multe.
Clienti: Companii medii si mari, in general de pe piata locala, insa exista si o piata internationala interesanta.
Exemplu: Mostash este un start-up romanesc care ofera astfel de servicii pentru piata internationala.
Consultanta in Social Media
Despre: In general, ideea de consultanta e foarte raspandita si te miri uneori unde mai intalnesti consultanti. In social media, consultantii au venit in mare parte din randul celor care au avut un background fie in media, fie pe Internet. Nu am intalnit multi consultanti de profil pe piata locala, insa pe cei pe care ii stiu ii recomanda o experienta personala relevanta in social media, comunicare si media.
Clienti: Companii medii si mari de pe piata locala.
Exemplu: Victor Kapra este unul dintre primii consultanti locali, un om cu o experienta recunoscuta in media si online.
Training in Socia Media
Despre: Nu imi dau seama daca pe lumea asta sunt mai multi consultanti sau mai multi traineri. Din cunostintele mele, la noi, numarul trainerilor in social media e cam egal cu cel al consultantilor. In multe cazuri, cei care dau consultanta ofera si servicii de training. Un trainer bun este recomandat atat de o experienta relevanta personala, cat mai ales de cea avuta in slujba unor companii. Pe langa teorie, pe care o poate tine oricine (intelegeti voi!), conteaza si know-how-ul acumulat in viata reala (de business).
Clienti: Companii medii si mari de pe piata locala.
Exemplu: Am inceput sa fac din 2009 training-uri in-house pentru companii si agentii.
Agentie de Social Media
Despre: Aici se va da lupta in viitorul apropiat, in randul agentiilor / diviziilor / departamentelor de social media. Acum cele mai multe pun accent pe promovarea pe bloguri si Facebook, insa o agentie de profil ar trebui sa acopere mult mai multe servicii. O asemenea firma ar trebui sa fie un hibrid intre o agentie interactiva si una de PR. Cred ca e cea mai potrivita combinatie.
Clienti: Companii medii si mari de pe piata locala.
Exemplu: Spada s-a lansat anul acesta cu multa ambitie si planuri mari.
Monitorizare online
Despre: Zona monitorizarii online este mai aglomerata decat cea a agentiilor de social media si probabil vom mai asista la aparitia unor noi jucatori pana la finalul acestui an. E un business greu, care cere multe resurse, un marketing bun si o agenda buna de contacte in lumea companiilor.
Clienti: Companii medii si mari de pe piata locala.
Exemplu: ZeList Monitor a fost primul serviciu de la noi si actualmente singurul care ofera o serie de instrumente pentru derularea unor campanii pe bloguri si Twitter si o baza de date relevanta pentru masurarea reputatiei online a brandurilor.
Acestea sunt doar cateva tipuri de afaceri ce pot aparea in social media. Probabil mai sunt si altele, asa ca apreciez orice sugestie. Evident, exista si alte exemple decat cele alese de mine.
util…multumesc
interesant
aoleu ce e asta? seo?? bai :)))
🙂 nu m-am gandit pana acum, dar o sa vad in timp efectul.
La „Agentie de social media” as vrea sa vad exemple de agentii care fac social media, inclusiv gestionare canale youtube si bloguri pe termen lung, nu doar schimbat statusuri.
Foarte interesant. Uite idee de afacere oferita pe moca.
Creezi conturi pe banda rulanta pui un logo , preiei stiri si le publici pe la facebook, care se pare ca incet incet devine site de publicitate uitandu-se de fapt ca a plecat ca retea de socializare. Sau pardon nu am inteles eu poate sensul cuvantului socializare, iar acest cuvant implica marketing pe banda, branduri de firme , vanzari prin prietenasii de pe facebook… uiuiuu…Traiasca Socializare si posibilitatile care le ofera!
oamenii se vor cunoaste in viata de apoi, asta in caz ca raiul sau iadul nu e o alta varianta de socializare realizat pe o platforma gen facebook.
[…] este scris de Cristi Manafu – Cum faci afaceri in social media. Nu spune neaparat ceva nou pentru cativa dintre noi, insa aseaza frumusel si in ordine […]
[…] este scris de Cristi Manafu – Cum faci afaceri in social media. Nu spune neaparat ceva nou pentru cativa dintre noi, insa aseaza frumusel si in ordine […]