Un QR Code al Romantic FM mi-a adus aminte astazi de o idee mai veche pentru un post pe blog. Eram in trafic, acum ceva vreme, si am vazut o masina ce remorca un panou IQads, cu un cod 2D foarte mare. La un semafor, am scos telefonul, am captat codul si mi-am vazut de drum, incercand sa descopar ce este in spatele sau. Am fost directionat pe Facebook, unde mi s-a cerut sa aprob instalarea unei aplicatii si am urmat apoi alti cativa pasi. Intr-un final, ajung pe o pagina care nu mai afisa nimic. Eu banuiesc ca nu a reusit sa se incarce pana la capat sau exista o incompatibilitate intre aplicatie si telefon.Astazi, privirea mi-a fost atrasa de campania Romantic FM si din pasiune pentru QR Codes, am vrut sa vad ce imi va dezvalui. Am fost directionat catre o pagina in care mi se cerea numarul de telefon pentru a intra intr-un concurs (?????) si daca nu doream acest lucru (ceea ce fireste s-a intamplat), eram redirectionat catre un clip pe YouTube foarte prost filmat.
Cele doua experiente m-au facut sa ma gandesc la cateva bune practici pentru cei care vor sa foloseasca QR Codes in campaniile lor.
- Explica de la inceput, pe cat posibil, ce va primi utilizatorul.
- Daca ai un landing page intermediar, cauta sa oferi o experienta vizuala placuta si mai ales informatii lamuritoare sau utile in continuarea experientei.
- Nu recomand directionarea catre o aplicatie Facebook, dar daca e musai, testeaza in prealabil pe mai multe modele de terminale.
- Daca folosesti clipuri video, ai grija sa fie optimizate pentru rularea pe telefoanele mobile si sa aiba o calitate foarte buna.
- Ofera intotdeauna un continut care poate fi consumat din mers sau pe loc, dar foarte rapid.
Ce alte sfaturi de inceput aveti?
ar trebui in 2-3 cuvinte sa zica despre ce e vorba si sa nu faca cu pagina de facebook,sa nu ceara numar de telefon,sa nu aibe prea multe cerinte ca sa ajungi la cod pentru ca la un momentdat te saturi de atatea prostii..
Sa mai includa si o mica animatie AR. Glumesc. Trebuie sa fie deschisi de la inceput. Si eu folosesc cod QR. Este pus ca background la Twitter. Asa am un CV pe care il vor vedea pasionatii de tehnologie si social media 😀
Cred ca e bine, ca inca dinaintea scanarii, sa stii de ce faci asta. Langa cod, sa avem o scurta explicatie gen “concurs”, “mai multe info”, “test” etc.
Tu intri in categoria celor care stiu ce inseamna un cod qr si ai experimentat o serie de erori legate de experienta si optimizare pentru ca ai facut efortul si ai citit codul cu telefonul mobil.
Primul sfat pe care l-as da ar fi sa se ofere instructiuni mai detaliate decat “scaneaza-ma” despre ce trebuie facut pentru ca peste 90% din populatie nu stie cum se citeste un cod QR (gradul de adoptie este mic inclusiv in tarile dezvoltate).
Fara sa oferi informatii clare despre cum poti citi codul QR (termenul pentru aplicatii de coduri QR este “reader”, nu stiu de ce in comunicare se insista pe “scan”) vei genera foarte putina interactiune in aceasta faza de inceput in care se afla codurile QR. Scuza celor de la Romantic (ca si a altora) este ca informatii mai detaliate inseamna mai mult text care afecteaza partea de creatie.
Corect, ar trebui sa adaug partea cu instructiunile!