Daca ar fi sa numesc cea mai frecventa activitate promotionala pe bloguri in Romania, as alege social media sponsorship, conversatiile sponsorizate fiind mai des intalnite decat bannerele online. Ma refer aici la initiativele brandurilor medii si mari.
Un studiu al IZEA, companie ce intermediaza campanii pe bloguri, spune ca in US aproape jumatate din advertiserii in social media au sponsorizat posturi pe bloguri. Interesant mi s-a parut faptul ca 40% au sponsorizat un tweet, practica foarte rar intalnita la noi (ca element singular si nu integrat intr-o comunicare pe platforme multiple).
In imaginea de mai sus gasiti cele mai valoroase – din punctul meu de vedere – informatii pentru o companie care decide sa deruleze o campanie pe bloguri, mai ales cand vorbim de promovarea unor produse de nisa sau cu target specializat. “Cum alegi bloggerii intr-o campanie” e un subiect foarte putin atins in conferintele de la noi, de aceea am decis sa il includem in agenda Online PR Boot Camp.
Sper sa nu ajungem in social media la situatii de genul celor intalnite in PR, unde la o lansare de produs agentia raporta la client, la capitolul “Personalitati”, tot felul de celebritati apuse sau fara o activitate relevanta in “ultima mie de ani”.
interesant acel mini tabel..dar,cele doua coloane din mijloc ce reprezinta? procentul de la ce?