MANAFU*

Abonamente Evensys

Cand blogosfera locala devine un pic internationala

“I’m contacting you on behalf of IKEA to let you know about…”, asa incepe un e-mail primit astazi de la o agentie de PR digital din Londra, ce imi prezinta primul showroom 3D lansat pe YouTube. Va las sa o descoperiti aici. Mie mi-a placut.

Am primit in ultimii doi ani o serie de mesaje asemanatoare, care vizau o aparitie pe blog. Au fost campanii pentru branduri mari, dar si aplicatii care isi cautau utilizatorii prin Romania. Sunt convins ca aceste initiative de PR au ajuns si la alte bloguri locale. Pe AxeAds, mereu primim sugestii de reclame sau tot felul de cerinte care ne-au determinat sa scriem pe blog, intr-un disclaimer, ca nu suntem asociati cu Unilever.

Citind mail-ul despre IKEA, m-am intrebat: De ce ar cauta o agentie londoneza acoperire in Romania?. Iata si ce raspunsuri mi-au venit in minte:

  • IKEA e cunoscut un brand cu multe initiative locale care au avut rasunet international si au contribuit la intarirea imaginii. Probabilitate: 5
  • Exista clar o cerinta de la IKEA pentru a a sustine catalogul 2011-2012 nou lansat pe plan local. Probabilitate: 2.
  • Campania marcheaza o premiera pe YouTube care are nevoie de un difuzare cat mai larga. Probabilitate: 9
  • Se doreste cresterea numarului de vizualizari pe canalul din UK. Probabilitate: 7
  • In agentia respectiva lucreaza un roman care a sugerat colegului de pe contul IKEA sa il anunte si in Romania: Probabilitate: 3

Voi ce credeti?

6 comentarii

  1. Arhi says:

    dar oare bunele practici profesionale nu ar fi trebuit sa le spuna ca trebuia intai contactata gentia ce se ocupa de contul ikea in romania, adica the practice? doar intreb

  2. Andrei Gabreanu says:

    #1 si #3 cu siguranta.

  3. Ana says:

    Foarte interesanta aplicatia de Facebook! 🙂

    Tind sa cred ca este o imbinare a 2 dintre variantele expuse de tine, respectiv:

    IKEA e cunoscut un brand cu multe initiative locale care au avut rasunet international si au contribuit la intarirea imaginii.
    +
    Campania marcheaza o premiera pe YouTube care are nevoie de un difuzare cat mai larga.

    Catalogul IKEA pentru 2012 merge in directia amenajarii spatiilor mici. Clipul mi se pare intr-un registru putin diferit.

    Mersi frumos. Chiar m-a distrat aplicatia!

  4. Necontactarea exclude atunci raspunsul #2 si ne subliniaza dorinta lor de a face cunoscuta mai degraba “jucaria”.

  5. Mie ultima ipoteză, cea cu românul, mi se pare foarte posibilă (adică un 8).

  6. adspedia says:

    Il stiti pe roman? E baiat fain.

Comentează