MANAFU*

Abonamente Evensys

Te invit la Consignatia 7080

Acest post este despre trecut, un trecut marcat de simboluri, povesti si amintiri.

Sunt lucruri cu care am crescut, care au reprezentat pentru noi un simbol, pe care ni le-am dorit si care ne-au adus mici bucurii. Sunt niste icons pentru noi. Unele dintre ele se gaseau greu in timpuri de 20 de ani apuse, altele veneau pe diverse cai sau erau comercializate in magazinele de tip Consignatia.

Am zambit usor prima data cand am vazut sticlele Pepsi Cola din anii 70-80, relansate in aceasta vara in editie limitata. Eram intr-o redactie si toata lumea vorbea de Pepsi si de acele vremuri.

Am zambit mai mult cand am vazut ca cineva a pus apa plata intr-o sticla goala de Pepsi si a consumat-o putin cate putin. Mi s-a parut ca o pretuieste cu adevarat..

Am fost incantat cand am auzit ca, in cinstea acelor vremuri si a celebrei sticle Pepsi Cola, va fi organizata o expozitie cu “obiecte” personale din anii 70-80, care spun o poveste si au o anumita insemnatate. Expozitia se numeste Consignatia 7080 si are loc la Gradina Ordinului Arhitectilor din Romania (OAR – langa Carturesti), incepand de astazi.

Exista in aceasta expozitie si un obiect personal. L-am pastrat destul de bine in toti acesti ani si probabil va fi acel lucru pe care il voi oferi si generatiilor viitoare. Ma gandesc insa acum cum ar fi fost sa aduc la Consignatia 7080 pe unul dintre protagonistii mega-succesului “Ciresarii”!?

8 comentarii

  1. Cel mai interesant aspect legat de campania Pepsi e ca a inceput exact dupa ce Coca-Cola a intrat pe piata cu sticlele icon din trecut + conceptul de imagine aferent…

  2. Roxani says:

    Offf, hateri, repede. :))) Asa, a inceput imediat dupa campania Coca Cola…so? What is your point?? Comenteaza fiecare aiurea. Imi place la nebunie acest concept, este bine gandit si mai ales…bine executat 🙂 Acum ca este o idee copiata, ca nu este…serios, nici macar nu ma intereseaza.

  3. Hater?! Nu. A fost doar o constatare.

  4. un brand mare isi programeaza din timp campaniile, mai ales daca vorbim de o strategie pentru un an sau chiar mai mult.

    altfel, mai stie cineva ce bautura racoritoare a introdus primul ambalajul de 2,5 litri? mai intereseaza pe cineva acest aspect?

  5. Haotik says:

    Las ca vin eu cu ditamai articolul legat de Consignatia 7080, dar maine ca deja nu mai vad monitorul de oboseala.

  6. Andrei says:

    Roxani, termenul de Cola este pentru roamani precum adidas
    Ce vreau sa zic este ca asocierea pentru consumatorul de aici a cuvantului/brand-ului Pepsi cu Cola e riscanta si daca mai pui si pe roshu nu faci decat sa alimentezi si mai mult expresia “Hai sa bem o Cola ” Pesi din pacate nu a fost comunicat pana acum ca Pepsi-COLA .
    Eu cred ca este o campanie in favoarea Coca-Cola , pana si fontul este asemanator si culoarea rosie, mesajul de vechi prost ilustrat prin imagini care nu transmit nimic din cotidianul anilor 60 de pe la noi. Campania transmite sentimentul de Coca-cola nicidecum Pepsi

    Directorul de marketing de aici este un nene/tanti care nu face decat sa traduca afise, etichete si meniuri de bodega ….nicidecum sa faca marketing pentru aceasta piata

  7. Fara suparare, tu cunosti putin din istoria brandului si ai consumat Pepsi in anii 80? Aceasta sticla a fost un icon al acelor ani in Romania pentru cea mai ravnita bautura racoritoare. Denumirea cu Cola si fontul respectiv au fost mult timp pe piata inainte de anii 90, cand au trecut la PEPSI.

  8. Andrei says:

    Salut ,la bodegile de cartier se consumau urmatoarele bauturi :

    Pepsi , Brifcor, Cico si Berea la Tap

    Ai dreptate in privinta logo-ului Pepsi-Cola desi el a disparut se pare de pe pietele occidentale din 1962 , mea culpa :d.

    Ce sustin in continuare este ca :

    1)Asocierea cuvantului Cola este destul de periculoasa pentru generatiile de dupa 90 care au trait si crescut cu Cola si Pepsi . Pierzi atentia acelei mase de cumparatori pe care Pepsi comunica masiv

    2)Fontul asemanator cu cel de la CocaCola si culoarea rosie produc la prima vedere confuzie in randul consumatorilor mai ales cei tineri care nu conosc istoria Pepsi

    3) Campania aceasta vine prea repede dupa cea facuta de CocaCola si are o tema asemanatoare .

    4)Vizualul este placut si mesajele destul de ok , nu stiu insa cati tineri vor reactiona la ele . Cred ca este totusi o campanie prea “profunda” si asezata pentru un brand care a comunicat foarte “young”
    Din pacate noi nu avem tipologia de cumparator cu filosofia LoveMarks

    Ok , in rest ai dreptate 🙂

    Propun un experiment ! Te duci la ori ce terasa si ceri “1 COLA va rog ” Ai sa vezi ca vei primi o Coca-Cola 😉

Comentează