Ionut are dreptate. Analiza despre social media din Digital FactBook “derapeaza” cu aceeasi gratie cu care m-am invartit eu cu Tico-ul meu intr-o iarna, acum vreo zece ani, pe o linie de tramvai din Bucuresti. Nu am mai putut controla masina, asa ca am asteptat sa se opreasca singura. Din fericire, nu am lovit pe nimeni.
La fel si analiza amintita. Din fericire, nu afecteaza pe nimeni. Insa nu aceasta este concluzia mea. Titlul postului merita a fi luat in seama. Digital FactBook, cel putin la capitolul “Blogosfera”, este viciat de o parerea personala a autorului, neavand nicio sustinere factuala.
Dar ce zice analiza? Fac copy/paste de la Ionut:
“Paid blogging and tweeting will slowly seize to exist. People have learned to smell the paid advertising from miles away and are not willing to listen, unless the writers have a really outstanding genuine experience to share with viewers about a brand.”
“Big blogger and Twitter hotshots will slowly lose touch and the numbers of followers will (finally!) be irrelevant because of consumer’s lack of faith towards the message they receive from specific influencers.”
Las la o parte truismele si formularea rautacioasa “hotshots“. Ma refer stric la ideea ca se duc d******i campaniile pe bloguri. Si ma intorc la fapte. Sa vedem:
- avem doua agentii (StandOut, Spada) si un program (Blogal Initiative) care sustin campanii pe bloguri, alaturi de cativa consultanti independenti.
- in luna mai, am vazut 4 campanii ale unor branduri de bere care au inlcus bloggeri.
- cam toate campaniile publicitare mai de Doamne-ajuta au inclus si bloggeri la un moment dat (Drumul mingii, Tabara de reformare, Desperados Party sunt cateva exemple, ca tot ziceam mai sus de bere).
- cele mai mari doua campanii in social media din ultimul an (Scoala de bani si Redescopera Romania) au avut in centrul lor bloggeri sau bloguri.
- cateva branduri se folosesc de imaginea unor bloggeri pentru lansarea unor noi modele (Ford si LG sunt doar doua exemple din luna…mai).
Aceste fapte recente pot constitui baza unei analize serioase despre rolul blogurilor in campanii si, evident, sunt deschis si la alte argumente pro. Frustrarea mea din acest post este adresata fata de lipsa unei documentari serioase si a superficialitatii. Nu ma erijez de data aceasta in rolul de sustinator al blogurilor. In rest, noi sa fim sanatosi!
Dimpotrivă, mi se pare că în ultimele luni bloggerii au devenit (în sfârșit!) mainstream și că banii din bugetele agențiilor ajung și la ei! Suntem abia la început și piața nu se ’așează’ încă, ci se extinde!
Si in zona de mobile marketing sunt cateva erori. Astfel de greseli mi se par inevitabile atunci cand incerci sa analizezi un domeniu complet si abordezi zone in afara ariei tale de expertiza (mobile marketing si campanii pe bloguri)
they even misspelled ‘seize’ – cred ca voiau sa scrie ‘cease’, ‘seize’ inseamna’to grab’. oh well, deformarea sensului e oportuna in context 🙂
Ceea ce traim noi, cu acest instrument de comunicare, blogul este doar un moment in istoria comunicarii. La scara istoriei, sa zicem 10-15 ani, poate cineva baga mana in foc ca aceste instrumente nu vor scadea in audienta si importanta pentru marketing ? Este demonstrata ciclicitatea, curba cresterii si a declinului serviciilor si produselor. Blogul nu are cum sa scape, desi nu va muri. Tehnologia va aduce noi posibilitati si noi forme de exprimare. Care vor convietui: radioul cu TV, OOH cu indoor, blogul cu flierele, advertorialele, etc. Ceea ce se poate comenta pe studiul Hyperactive este, asa cum a zis Cristi, emiterea unor pareri personale versus realitati…cu alte cuvinte, pe ce se bazeaza ?! Deci lipseste in studiul lor, argumentatia. Poate exista. Sa nu tragem in pianist…
Stii ca sunt mereu de acord cu tine! 🙂 Argumentatia insa nu ar trebui sa lipseasca dintr-un raport de piata. La urma urmei, asta e esenta, nu?
La evenimentul de lansare a studiului a fost o intrebare de genul – pe ce surse va bazati studiul, cifrele, afirmatiile. Cred ca raspunsurile au ocolit cu talent asta, vorbindu-se insa despre “educated guess”.
[…] scris despre DFB 2011(găsiți aici, aici, aici și aici trei păreri și mănunchiuri de feedback de la oameni din piață). Mi s-au părut […]