Se vorbeste iar despre A-List Bloggers. Si cred ca toti cei care vorbesc despre fenomen ar trebui sa mearga un pic pe urmele expresiei. Sa inceapa cu A-List si apoi sa citeasca despre A-List Bloggers. Am pus la finalul acestui post cateva link-uri ajutatoare.
“Rasfoiam” aceste pagini si ma gandeam ca la noi ar fi mai degraba un Hot List. Cei care la nivel mondial intra in categoria A au de obicei o audienta si o recunoastere ametitoare. La noi, este mai putin vorba de trafic si mai .mult de o anumita recunoastere in diverse cercuri.
Daca acceptati aceasta idee, atunci A din A-List ar putea veni mai degraba de la Above-the-Line, un termen preluat si adaptat din advertising, si ar cuprinde acele nume pe care fie cineva le pune pe o lista de recomandari (de lectura, de exemplu), fie o companie le noteaza pentru o campanie. Si apoi trage o linie dedesubt.
A-List este deci ceva personal. Este asemenea unei liste de invitati sau de furnizori. Fiecare o are sau o poate face. Ramane la latitudinea altora – a celor care nu stiu sa creeze una – sa foloseasca sau nu lista ta.
A-List – Definitie Wikipedia
A-List – Definitie Answers.com
A-List Bloggers – Webopedia
Confessions of an A-List Blogger – Steve Pavlina
Asa ma bucur ca in sfarsit cineva a deschis subiectul (cel putin cineva din lista de bloguri pe care le urmaresc).
Dintotdeauna am avut impresia ca acest termen a fost folosit fara un rationament in spate. Este clar ca cine l-a importat nu a stat sa citeasca si manualul de utilziare. Stim ca in Romania avem bloggeri mai cititi decat altii. Este normal, in orice domeniu in care activeaza cel putin 2 oameni, unul dintre ei va fi mai bun decat celalalt. Dar asta nu inseamna ca trebuie facuta o prapastie prea mare in tre cei doi.
Daca imi permiti o parabola, doar pentru ca esti cel mai bun zidar de pe santier, nu inseamna ca esti arhitect.
Din câte îmi amintesc şi sper să nu greşesc, “Above-the-Line” înseamnă în advertising cu totul altceva. Este vorba despre realizarea unei campanii utilizând canale de difuzare neconvenţionale, adică Internet şi new media etc.
corect! dar termenul vine tot de la o linie trasa undeva. si cum spuneam, am adaptat ideea. in esenta, exista o linie si numele din A-List sunt deasupra!
De fapt, este exact invers: ATL foloseste canalele foarte conventionale (TV, radio, print). 🙂 Below-the-Line foloseste ce ai zis tu (printre altele).
nu e vorba de canale, ci doar de acea linie. o linie care poate separa grupul A de grupul B. Intamplator, in engleza avem A(bove) | B (elow).
istoria termenilor vorbeste despre o linie trasa. despre asta vorbeam si eu, despre a trage o linie!
http://marketingpractice.blogspot.com/2009/05/marketing-funda-above-line-below-line.html
Am spus din start că vorbesc din amintiri şi că s-ar putea să greşesc, dar în esenţă ideea rămâne. 🙂
Eu am înţeles ce vrei să scoţi în evidenţă, dar mă gândeam că sunt unii care nu cunosc termenii din publicitate şi s-ar putea să rămână cu noţiuni greşite.