La finalul Digital Marketing Forum din acest an, am fost abordat de un om de marketing dintr-o mare companie de pe piata. “Cum as putea sa conving managementul sa intram in social media?“, m-a intrebat el foarte direct.
Aceasta “problema” – veche de cand este Internetul – are probabil acum cele mai mari sanse de rezolvare. Iata ce as face eu:
Aratati cifre despre piata!
Managerii, in particular, si oamenii de business, in general, sunt sensibili mereu la cifre. As arata cat de mare e piata social media in Romania, cu ce dinamica creste si care sunt tendintele majore.
Subliniati beneficiile!
Daca au fost atenti la cifre, managerii vor intreba mai mult sau mai putin popular: “Si mie ce imi iese la treaba asta?”. As pregati un set de avantaje pe care social media le are in particular pentru business-ul in cauza. Nu as merge pe generalitati, ci doar pe ce rezoneaza cu compania.
Aratati ce spun clientii!
Daca par ca au inteles, dar urmeaza sa va “expedieze”, fiti pregatiti! Eu as pune imediat pe masa un mic raport cu ce se vorbeste despre companie in social media. As incepe raportul cu ce ar impresiona mai mult (reactii pozitive sau negative).
Aratati studii de caz celebre!
Un alt mod de a mentine atentia managerilor este sa le prezentati exemple de succes. As strange trei studii de caz relevante pentru business. Gasiti multe prin Google.
Prezentati initiative locale!
Pentru a spulbera reactia “Da, bine, astea merg la americani!“, cautati si exemple locale. M-as orienta pe cateva dintre cele mai creative, dar as avea la indemana si cateva studii de caz cu rezultate publice.
Aratati ce face concurenta!
Unii manageri sunt “followers“. Asteapta sa faca concurenta ceva mai intai. Cam in toate marile domenii de la noi exista cel putin o companie care a facut un pas in social media. As sublinia pe langa prezenta competitorilor si lucrurile frumoase pe care le-ar putea face compania.
Gasiti aliati in companie!
In companiile mari, multe lucruri se “rezolva” prin aliante interne. Gasiti si alti fani social media intre colegi. Eu as merge la HR, PR, Customer Service si le-as “cuceri” increderea. Impreuna avem sanse mai mari de succes.
Invitati un specialist!
Toate cele de mai sus pot fi sustinute de un om implicat in social media. Poate fi un blogger cunoscut, un om de agentie sau un consultant independent. Eu l-as aduce ca sa ma completeze in cazul unor intrebari capcana.
Organizati un training!
In unele companii, sefii de departament au o putere si o libertate de decize foarte mari. Acolo nu e nevoie sa ajungi la CEO pentru a porni small in social media. Departamentul de PR dintr-o companie a avut inspiratia sa faca un training pentru toti oamenii din marketing si brand management. Astazi este una dintre cele mai implicate companii in social media. Asa as face si eu.
Ce alte argumente sau abordari vedeti?
Pune multe semne “!!!!!!!!!!!” in prezentarea ta!
Trecand peste trolling, thx pentru articol!
Impreuna cu lucrurile mentionate de tine mai sus, ajuta mult sa construiesti o idee cat mai clara despre cum ar arata compania respectiva in social media.
Sa propui deja una sau doua campanii pe care le-ar putea implementa si rezultatele estimative pe care le-ar putea obtine.
Poti chiar sa te folosesti de design pentru a face cateva simulari cu imaginea companiei pe conturile de Facebook, Twitter, pe blog, etc.
[…] intrebarile pe care le primesc adesea in training-uri si workshop-uri. Am oferit deja raspunsuri aici si aici. Un alt raspuns il ofera un minunat articol din Business Insider care ne arata care sunt […]
[…] insa pe superiori sa primeasca social media in companie? Un raspuns il puteti gasi in articolul: Cum prezinti importanta social media in fata managementului. Altul este redat in infograficul de mai […]