Un om dintr-o agentie de publicitate imi scrie un mail in care ma roaga sa sustin o cauza sociala. Mai precis, sa folosesc pentru o zi aplicatia creata de ei pe Facebook. Ii raspund pozitiv, mi-a placut ideea, ba chiar ii dau numarul meu de telefon sa ma sune, ca e mai eficient in zilele in care sunt foarte ocupat. Mai primesc un mail in care reitereaza rugamintea, iar astazi gasesc in Inbox mesajul:
Daca ai incercat azi cumva sa accesezi aplicatia si nu ai gasit-o, este pentru ca a fost blocata, pentru un timp, de catre Facebook. Niste countere au aprins beculetul rosu, probabil, dar le-am scris si s-a remediat.
Daca nu ai incercat… pacat.
Nu stiu cum interpretati voi mesajul, dar pe mine m-a “afectat” acel “pacat” de la final. A sunat ca un repros. Imi pare rau ca nu a mers aplicatia si ca nu am putut fi alaturi de ei. Insa data viitoare, cand voi mirosi un mesaj trimis cu copy/paste la mai multi bloggeri, fie voi ignora solicitarea, fie voi vorbi cu cei care au mai primit mesajul (usual suspects), sa ii dam solicitantului fiecare cate o propozitie pe blog. El ne-a dat la toti un mesaj, noi ii dam impreuna tot un mesaj.
Imi place sa cred ca implicarea mea are o anumita valoare macar pentru solicitant si nu vreau sa fiu un bullet point bifat intr-un media plan sau raport de campanie.
Ma bag si eu la asta cu cate o propozitie pe fiecare blog.
Am primit si eu mesajul mentionat.
Am primit şi eu cele două mailuri, dar le-am ignorat. Nu pentru că aş fi un om rău, ci pentru că iau contact cu oameni de PR atât de buni în meseria lor, încât astfel de iniţiative (eşuate), trec neobservate şi ajung direct în Trash.
E o provocare să scrii un email cu o propunere de colaborare. Se pot face traininguri cu tema asta.
Oricum, mie mi se pare tare ideea unui mesaj imprastiat pe mai multe bloguri. 🙂 Am putea face un fel de quest. 🙂
Ma bag si eu la faza cu propozitia pe blog. Chiar tare ideea…
mie mi se pare nesimtire faptul ca cineva te roaga sa faci TU ceva pt el si el-dupa ce iti da un mail si iti afla numarul-nu iti da un telefon..gross
mda, am primit si eu cam acelasi mesaj…
Primit şi eu mailul, am accesat aplicaţia, iar după cel de-al doilea mesaj, ăla cu “păcat…”, am răspuns. Şi am vorbit frumos.
Dar ai dreptate, mi-a lăsat un gust amar toată experienţa şi dacă mă primiţi, la următorul mail nepersonalizat, mă bag şi eu la publicarea unei fraze.
Superb proiectul cu “o fraza pe blog”. Deja ii prevad un viiror luminos la Cannes 2012.
Mesajul a fost de la om la om, nu de la publicitar la blogger.
Iar campania este sociala si facuta integral cu munca moca, din partea unor oameni care au crezut in ea.
Dar fiecare e liber sa fie ce vrea.
Si mai cred ceva: daca am redirectiona toata energia negativa din tara asta, am fi cei mai tari din lume. Cand e vorba de aruncat cu noroi, toata lumea se anima.
Inainte de a fi blogger, sunt tata, sot, partener la Evensys, consultant la The Connector, colaborator la revista Biz. Si am aceleasi 24 de ore pe care le ai si tu si ceilalti oameni. Timpul meu e la fel de pretios ca al tau, iar daca ofer o particica din el si in plus din ceea ce sunt,astept macar sa vad ca toate acestea au o anumita valoare.
Sa pui umarul la o campanie sociala are valoare, chiar daca o faci gratuit.
Iar daca nu te intereseaza, lasa-i pe altii s-o faca. Respecta-le optiunea.
se pare ca nu ai inteles! tu nu ai pus valoare! ai luat niste nume dintr-o lista de pe net si ai dat cu tunul in gaste apoi. poate, poate nimeresti una.
char daca e o cauza sociala, merita din partea unei agentii atentia pe care o dati si unui client comercial.
ar fi pacat sa ramana toti cu ideea ca agentiile fac socialele doar de fun sau pentru portofoliu si festivaluri!
e in regula. data viitoare voi trimite mesajul cu o limuzina personalizata.
@”Publicitarul” aka copywriter-ita din agentia de publicitate: o practica mai buna ar fi fost sa iti recunosc greseala si sa incerci pe viitor sa nu se mai intample. Mai mult ca sigur ca ai inteles mesajul transmis din blogosfera (incepand cu a lui Mananu din articolul acesta), doar ca te-ai simtit ‘atacata’ si trebuia intr-un fel sau altul sa raspunzi ‘provocarilor’. Don’t let negativism ruin your creativity 😉
P.S.: Sincer, sper ca ‘dezvaluirile’ lui Costin si Manafu nu ti-au stricat atmosfera din agentie
vlad, ar trebui poate sa cobori din cand in cand din blogosfera cu picioarele pe pamant.
o saptama senina iti doresc!