MANAFU*

Abonamente Evensys

Magazinele online trebuie sa mearga la GPeC

Suna imperativ titlul, insa cred cu tarie in ce spun. Ceea ce face Andrei Radu & Co cu GPeC pentru sectorul e-commerce din Romania merita toata lauda si sustinerea. Anul acesta, cel mai mare eveniment de comert online din Romania este un adevarat maraton, iar promisiunile facute nu pot decat sa duca domeniul la un nou nivel. Comertul online are nevoie de profesionalizare pe scara larga. GPeC isi propune sa il sustina.

Mai sunt 12 zile in care magazinele online se pot inscrie la editia din 2011. Iata cateva motive pentru care eu cred ca participarea la GPeC este un castig real pentru jucatorii din e-commerce:

  • Primesc certificarea TRUSTED.ro care le atesta clientilor respectarea legii si a bunelor practici in comertul electronic;
  • Trec prin cel mai complex set de criterii de jurizare dezvoltate in scopul optimizarii conversiilor;
  • Pot participa la prima Scoala de Vara din comertul electronic romanesc unde, timp de 1 saptamana;
  • Toate magazinele participante primesc rapoartele de jurizare pentru a cunoaste exact stadiul afacerilor lor.

Pentru inscrieri, folositi acest formular.

10 comentarii

  1. Cristi,

    Incep prin a transmite si eu sincere felicitari echipei GPeC pentru activitatea lor de sustinere a dezvoltarii comertului online in Romania pe care o apreciez. Cu privire la gala premiilor si recomandarea ta de participare, am doar o singura problema, anume ca nici la Oscar, nici la Masina Anului si nici la Golden Drum sau Eurovision (ca sa dau doar cateva exemple) nu concureaza filme, masini, reclame si cantece de acum 5-10 ani cu filme, masini, reclame si respectiv cantece din ultimul an. Concureaza in general doar produsele realizate in ultimul an, in fiecare an, ele intre ele. Asa ca daca un site tocmai a fost lansat, sigur ca l-as incuraja sa mearga la un eveniment de tipul acestei Gale pentru a primi o evauare “la cald” de la juriu (cu riscul ca, asa cum s-a mai intamplat, ia marele premiu si apoi foarte curand dispare din business, poate pentru ca nu era bazat pe un proiect de business suficient de solid), dar daca acel magazin online este de 5-10 ani pe piata, nu stiu daca mai poate fi la fel de relevanta participarea sa in competitie. Sau poate ar trebui facuta mai clar separatia intre noile produse e-commerce care apar in fiecare an pe piata romaneasca (magazine online noi) si magazinele vechi (desi, nici asa nu e prea bine, pentru ca nu poti compara un vin vechi de 3 ani cu unul vechi de zece ani 🙂

    Marius.

  2. Multumesc pentru feedback! Si sper sa il vada si Andrei.

    Nu stiu cum decurge organizarea GPeC, insa apreciez foarte mult dorinta de a aduce foarte multe resurse pe piata.

    Asa cum spuneam aseara unui alt jucator din e-commerce, eu apreciez initiativa mult si in general orice initiative. Ii apreciez pe cei care fac. Restul detaliilor sunt, fireste, disputabile.

    Problema e ca la premii, in general, nu o sa multumim niciodata pe toata lumea. Insa se pot imbunatati multe aspecte, daca exista un dialog. Trebuie doar sa se intalneasca la aceeasi masa organizatorul cu “seniorii” domeniului.

  3. Andrei Radu says:

    Salut Cristi, salut Marius!

    @Marius multumesc pentru aprecierile legate de GPeC. Vreau sa fac o precizare in ceea ce priveste problema ridicata de tine privind trasarea unei linii distinctive mai clare intre magazinele start-up si magazinele cu experienta in piata.

    Iti dau perfecta dreptate, nu se poate compara un vin vechi de 3 ani cu unul de 10 ani, stim asta si o aplicam deja de cativa ani. Daca ai timpul necesar sa parcurgi regulamentul GPeC 2011 (sper sa imi permita Cristi sa ofer acest link: http://www.gpec.ro/regulament), vei vedea ca exista 3 mari grupe bine delimitate de concurs: Start-Up, Experienced si Professional.

    Am facut aceasta distinctie tocmai pentru ca un magazin start-up aflat la inceput de drum nu poate fi comparat cu un magazin experimentat care beneficiaza de traditie in piata. Si acordam premii separat pentru fiecare grupa in parte.

    Vei vedea ca in grupa start-up inscriem magazinele care au minim 3 luni de existenta in piata dar mai putin de 1 an, in experienced magazinele cu “varste” intre 1 si 2 ani, iar in professional cele care au peste 2 ani si, in plus, sunt relevante. Pentru aceasta grupa, am incercat sa aducem cateva criterii in plus care pot fi cumva verificate – traffic ranking in Alexa, acceptarea platilor online, chiar si cifra de afaceri etc.

    Asadar, din punctul meu de vedere, cred ca orice magazin online se poate inscrie la GPeC pe categoria lui, iar premiile vor fi acordate pentru fiecare categorie in parte.

    Daca ai alte sugestii despre cum am putea face mai bine delimitarea, te ascult cu placere.

  4. Andrei,

    In regula, am sa analizez din nou regulamentul si categoriile, stii ca ti-am expus si in trecut aceasta problema de categorizare pe care eu o vad cu un astfel de concurs. Multumesc!

  5. Andrei Radu says:

    @Marius: da, stiu parerea ta si mi s-a parut fair, de aceea am luat-o in calcul – asa cum iau in calcul orice feedback constructiv din piata.

  6. Andrei Radu says:

    Marius, no offense, dar au trecut vreo 3 saptamani de cand ai zis ca analizezi categoriile de concurs – in ideea in care tie ti-au parut oarecum gresit gandite (vezi commentul tau initial). Ai reusit sa parcurgi regulamentul? Pentru noi e extrem de importanta opinia celor direct implicati in online.

  7. Andrei,

    Sincer, ma gandeam ca putem discuta acest feedback cu prima ocazie cand ne intalnim, nu m-am gandit sa il postez aici ca si comentariu, oricum probabil ar fi un text destul de lung. Imi cer scuze daca exprimarea mea nu a fost mai clara in acest sens. Concursul pentru 2011 fiind deja lansat, cred ca nu ar fi in regula sa schimbati acum regulile de participare, asa ca orice feedback cu privire la cateogrii sau criteriile de selectie poate fi util doar pentru 2012 si anii urmatori.

  8. Andrei Radu says:

    Marius,

    Ne-am vazut in februarie la ecomTIM, ne-am vazut la Coffe and You in februarie, cand m-ati invitat sa intru in ARMO pentru a doua oara, am discutat de cateva ori (inclusiv la o intalnire organizata de Cristi Manafu unde am fost moderator) si de fiecare data ai avut ocazia sa oferi feedback. Ne impotmolim acum pentru ca deja a inceput GPeC 2011?

    Personal, astept o discutie cu tine nebazata doar pe opinii, ci pe argumente. Adica la intrebari de genul “cum poti lua in calcul cifra de afaceri a unui magazin online, daca pe firma care opereaza acel magazin exista si o taraba in piata si nu le poti separa?” (intrebare pe care ti-am adresat-o in repetate randuri), as vrea sa imi dai un raspuns viabil. Putem cuantifica cumva cat face taraba din piata si magazinul online in sine?

    In afara de cifra de afaceri, anul acesta am luat in calcul orice element de departajare care poate fi cat de cat masurat – trafic in Alexa, acceptarea platilor online, returnarea produselor conform legislatiei in vigoare (mai exact: comenzi reale cu retur la participanti). De asemenea, am cerut acces la o parte din Analytics pe baza de NDA – daca si Analytics minte inseamna ca traim intr-o mare conspiratie. 🙂

    Astept acel feedback lung si bine pus la punct.

  9. Andrei,

    Multumesc pentru mesaj. Asa cum ti-am spus, iti voi oferi si in continuare feedback, asa cum am facut si in trecut, in masura in care vei dori acest lucru, dar numai atunci cand pot si cum pot, tinand cont de prioritatile mele. Mai mult decat atat nu te pot ajuta, cu toata bunavointa. Succes!

    Marius.

  10. Andrei Radu says:

    Marius, daca citesti primul tau comentariu, vei realiza ca reprezinta o opinie (pe care o respect) dar care nu este fondata (din punctul meu de vedere). Eu ti-am oferit detalii la problemele pe care le-ai ridicat, pentru ca se regaseau in regulamentul Galei – de aceea te-am rugat sa il si citesti.

    Imi imaginez ca esti ocupat, eu sunt la fel… Totusi ti-ai facut timp initial sa iti exprimi public opinia despre “selectia GPeC”, de aceea mi-am permis sa iti solicit feedback-ul.

Comentează