MANAFU*

Abonamente Evensys

Cum schimba vizualizarile jurnalismul

Am auzit ca ar fi o presiune in unele redactii online de la noi ca materialele scrise sa genereze mai multe vizualizari. Acum ceva vreme, Dinu Patriciu declara: “Printre indicatorii de performanţă pentru toţi jurnaliştii din trust (Adevărul Holding) va fi numărul de accesări la propriile articole, numărul de comentarii la articole sau la propriul blog”. Nu stiu daca s-a intamplat ceva in acest sens. Stie cineva?

Astazi am citit ca USA Today se gandeste sa “bonuseze” redactorii pe baza vizualizarilor. Decizia nu e inca luata.

Lasand la o parte deciziile, oare cum va scrie jurnalistul un articol care sa genereze mai multe vizualizari? Ca culca “piramida rasturnata”? Va renunta la “cine, ce, cand…” pentru “ce e juicy“? Se vor rescrie manualele si materialele de curs?

3 comentarii

  1. Catalin R says:

    A rasplati jurnalistii in functie de performanta articolului scris sau in functie de gradul de influenta pe care il are pe online pe nisa sa este o idee buna. Rezultatul ar fi segmentarea si cresterea calitatii continutului pe online, crearea unor zone bine definite si structurate de informare online.
    Din pacate, folosirea unui mecanism care ia in considerare doar vizualizarile nu este decat un concurs pe baza de Like-uri care se joaca la un alt nivel: Continut irelevant si zapaceala continua.
    Sper sa nu fie adevarat si sa nu le vina vreo idee chiar din articolul asta :))
    Daca s-o fi pus deja in functiune acest sistem, eu cred ca “the juicy stuff” o sa castige 🙂

  2. Alex Mielus says:

    Va scrie articolul SEO-minded + titluri atractive ?

  3. Corina says:

    Din pacate, cred ca o astfel de masura nu va face decat sa scada calitatea continutului, jurnalistii incercand necontenit sa atraga mase mari de cititori – deci juicy (deja sunt multe articole de genul acesta si in presa considerata quality)

Comentează