Am “militat” mereu pentru utilizarea fan page-ului de catre brand-uri si companii in locul profilului clasic de utilizator. Nu doar pentru ca asa spune Facebook in regulile sale, ci pentru ca un fan page ofera mai multe beneficii.
Probabil presat de multe cereri si intrebari, Facebook a anuntat in urma cu trei saptamani un serviciu intern ce permite migrarea de la profil la fan page. Toate bune si frumoase. Doar ca aceasta trecere a venit si cu efecte secundare.
Bucuria ca vechii prieteni au devenit acum fani (likes, mai bine zis) a fost stirbita de tristetea cauzata unora de pierderea continutului (poze, aplicatii, posturi, clipuri video) si chiar a numelui de utilizator personalizat (user name). Cu alte cuvinte, dupa migrare raman cu fanii si atat.
O idee buna ar fi un test preliminar. Cu un profil oarecare, as incerca sa vad exact ce efecte are aceasta schimbare. Chiar daca am citit ce au patit altii, ar trebui sa vad si pe propria piele. Doar sa nu fie contul cel bun. Apoi as descarca informatiile existente. Vedeti aici cum. Un back-up m-ar ajuta sa recuperez apoi informatiile sau materialele importante. Si nu in ultimul rand, m-as gandi de doua ori inainte de a face pasul. Poate este mai bine sa merg in paralel cu un profil si un fan page pentru o vreme. Imi va lua ceva timp sa cresc fan page-ul, dar e o solutie sigura.
In fiecare zi de luni, voi publica aici blog un post despre Facebook, ce va aduce informatii noi sau utile pentru companii. Aceste posturi vor putea fi citite urmand si tag-ul Facebook Monday
Oricum, daca aceasta companie este una oarecum renumita, profilul de simplu utilizator ar deveni insuficient relativ repede – fiind limita de 5.000 de prieteni.
ar mai fi de adaugat ca trecerea nu este ireversibila…iti poti recupera profilul printr-o cerere aici: https://www.facebook.com/help/contact_us.php?id=189265951117017 daca lucrurile nu au mers chiar cum vroiai. oricum, e bine de facut un backup inainte
Din pacate treaba asta nu functioneaza pentru cei care au deja o pagina existenta 🙁