Am participat la o intalnire cu presa, organizata de cabinetul de avocatura DLA Piper, pe tema impactului pe care retelele sociale il au asupra companiilor astazi. Am plecat cu cateva lucruri pe care le voi dezvolta intr-un post viitor. Acum vreau sa punctez doar cele 3 recomandari pe care avocatii DLA le-au oferit la finalul discutiilor. Le preiau integral din prezentare.
Audit pe social media:
- companiile trebuie să realizeze o analiză a brandului în mediul online, să identifice liderii de opinie, să înţeleagă riscurile şi să aleagă strategia de comunicare în funcţie de acestea;
- monitorizarea concurenţilor şi a activităţii utilizatorilor (users/prosumers) în relaţie cu brandul lor: ce şi unde spun
- recunoaşterea obiceiurilor angajaţilor şi utilizarea lor în scopuri de HR.
Redactarea unui Cod de conduită în reţelele de socializare, stabilind condiţii de utilizare, parametrii, principii etc.
Training intern cu scopul de a discuta/anunţa implementarea Codului, de a încuraja salariaţii să adopte o abordare prudentă cu privire la informaţiile personale şi ale companiei postate, explicând riscurile la care expun compania şi pe ei înşişi.
Dupa cum vedeti, accentul e pus foarte mult pe primii doi pasi din orice strategie social media: Listen & Learn. Cele mai multe companii din Romania sunt inca in acest stadiu cand vine vorba de social media, desi unele au sarit peste acesti pasi direct la mii de fani pe Facebook.