“Avem multe lucruri de comunicat si cateva programe distincte de promovat, cate pagini pe Facebook ar trebui sa avem?”, cam asa a sunat o intrebare primita intr-un training recent. Nu pot da detalii despre concluzia la care am ajuns, dar va pot spune ca am pornit de la cele 3 abordari pe care le-am observat pe Facebook la o serie de branduri mari.
PREZENTA GLOBALA – Coca-Cola are o singura pagina pe Facebook pentru brand-ul sau celebru. Partea interesanta la Coca-Cola este data de localizarea landing tab-ului prin detectarea tarii de provenienta a vizitatorului si afisarea informatiilor in limba acestuia.
PREZENTE LOCALE – Nokia este un exemplu bun in acest sens. Prezenta internationala este sustinuta de alte 64 de pagini locale, accesibile din landing tab.
PREZENTE STRATEGICE – Nike are, ca toate brandurile mari, o pagina dedicata, insa a dezvoltat separat prezente pentru sporturile in care este foarte activ atat in materie de comunicare, cat si ca productie de echipament in sine (Fotbal, Baschet, Golf). Mai mult, a dedicat o pagina si liniei de ghete de fotbal Mercurial Superfly.
Un studiu recent al SocialBakers arata ca prezentele locale ajuta mai mult brandul. Voi ce credeti?
In fiecare zi de luni, voi publica aici blog un post despre Facebook, ce va aduce informatii noi sau utile pentru companii. Aceste posturi vor putea fi citite urmand si tag-ul Facebook Monday.
Adevărat, şi totuşi toate funcţionează foarte bine. De ce ? Datorită brandului !
E firesc sa se intampla asa, paginile locale sa se bucure de succes; explicabil atat la nivel psihologic ( este speculat sentimentul de apartenenta la un grup ) , cat si din punct de vedere al utilitatii imediate (oamenii considera pe buna dreptate ca le este mai folositoare pagina care este cea mai apropiata de ei, care impinge brandul respectiv catre ei, fiind constienti ca aceasta este adaptata specificului lor de consum) Paginile globale sunt percepute ca adresandu-se tuturor, fara sa tina cont de segmentare; pe masura ce paginile locale sau cele dedicate unui serviciu/ produs se extind, oamenii vor fi tot mai tentati sa mearga catre ele.
Depinde de strategia fiecarui brand, nu ? Plus ca depinde de tipul de business, are rost sa aibe o prezenta globala daca de fapt are un public tinta local ?
Da, ajuta mai mult, pentru ca brandul respectiv se apropie mai mult de utilizatorii facebook, potentiali clienti.
Aproape toate firmele care se respecta au cel putin cate o pagina de facebook.