Bogdana ne povesteste pe blog patru mici intamplari din viata ei petrecute astazi, ce ofera patru mici lectii de marketing. Imi permit sa adaug si eu una din experienta mea.
Am inceput sa merg la sala, cum se zice. Astazi a fost prima zi dupa ani buni de pauza. Mai intai m-am plimbat printre aparate, m-am uitat de aproape sau de departe la diverse instructiuni, am cautat sa imi gasesc locul. Daca cineva m-ar fi privit atunci, ar fi observat ca sunt un incepator. La un moment dat, am dat de cap unor butoane si optiuni prin bunavointa unei persoane care a vazut ca nu ma descurc.
M-am gandit in acel moment la o tactica de a te apropia de noii clienti. Fireste, au deja abonamentul inregistrat si practic crezi ca nu mai este nevoie sa ii convingi de ceva. Eu insa cred ca pierzi un moment important, pierzi entuziasmul de inceput al “bobocului”, pierzi ocazia de a-l transforma in fan si chiar “ambasador” al brandului, pierzi ocazia de a-i vinde ceva.
Cum ti se pare ideea de a desemna pe cineva care sa ii introduca pe cei noi in atmosfera salii? Stiu, exista instructori, dar cred ca foarte multi oameni vin si isi fac programul dupa propriul plac. Acel cineva ar putea oferi asistenta doar daca va fi nevoie si ar interveni natural. Precum persoana care m-a ajutat.
Probabil voi apela la un instructor, dar mi-ar fi placut sa plec de la sala uimit de un astfel de “om de suport”. Cred ca as fi semnat pe loc pentru extra-servicii, iar postul meu v-ar fi indemnat sa incercati aceeasi sala. Cu nume si adresa pe deasupra.
Te cam oftici ca nu te cunoaste nimeni in viata reala nu?!? Fe fe fe fe!
Ceea ce vad eu aici foarte important, nu este lectia de marketing, ci exemplul de a observa o oportunitate intr-o intamplare perfect cotidiana. Nu cred ca sunt foarte multe persoane care s-ar fi gandit in situatia respectiva la o optiune de campanie.
Si este o chestie dupa care am putea si ar trebui sa functionam in orice profesie, dar cum facem sa ne degajam de situatiile respective si sa observam oportunitati in ele?
Buna Cristi, ai punctat foarte bine. O impresie buna se creeaza si prin intermediul suportului pe care il primesti atunci cand mergi pentru prima oara intr-un loc. Insa acest lucru trebuie sa vina natural, sa fie facut cu deschidere, ceea ce se intampla destul de rar in mediul de afaceri romanesc.
NU
@daniel @dorina
din pacate functionam dupa vechile reguli ale negotului. putini sunt cei care stiu sa vanda dincolo de a-si expune marfa si a astepta sa le vina clientii!
costin, astazi m-a recunoscut cineva la sala! ca sa vezi, dom’le!