Discutia pornita de Chinezu despre agentiile rau-platnice si-a gasit o continuare pe Refresh.ro, dupa ce a poposit un pic si la mine ieri. Eu sper sa iasa curand de pe bloguri si sa se poarte direct, fata in fata, pe mail, la telefon, si mai ales sa aiba o rezolvare rapida.
Profit de moment sa resuscitez o scriere mai veche (dintr-o pagina personala) despre publicitatea pe bloguri. Recunosc, am fost influentat de subiectul articolului de pe Refresh.ro. Zic deci ca ar fi un moment bun pentru un refresh in mintea celor care vor sa promoveze servicii sau produse pe bloguri. Pun aici acele forme de promovare pe care eu le-am intalnit pe bloguri.
SPONSORIZAREA
Este forma de reclama pe care o prefer si presupune practic asocierea cu anumite branduri pentru o perioada destul de lunga de timp pana la 12 luni. Aici un exemplu bun care imi vine in minte este colaborarea Refresh.ro – eMag. Sponsorizarile includ de multe ori un mix intre display advertising si informari prin posturi in numele brandului.
PROIECTE SPECIALE
Este vorba de programe sau campanii elaborate care presupun o implicare efectiva a bloggerilor. Mai mult, bloggerii sunt parte din mecanismul proiectului. Si exista cateva exemple bune: Redescopera Romania (Petrom), Scoala de bani (BCR) si recent Qt Developers (Nokia). Proiectele speciale se bazeaza fie pe o idee originala, fie pe un mix de tipuri de reclame pentru a transmite mesajul cat mai eficient.
BANNER & MICROBANNER
Este modalitatea clasica de promovare din online si implica bannerele standard (728×90 px, 300×250 px, 160×600 px) si microbannere de 125×125 px. Tarifarea se face de cele mai multe ori in functie de perioada de expunere si mai putin dupa numarul de afisari.
RECLAMA IN RSS FEED
Este vorba aici de inserarea unor bannere sau mesaje text cu link in fluxul RSS al blogului pentru a aparea in RSS reader. O astfel de reclama poate avea un impact in cazul blogurilor cu un numar mare de abonati prin RSS.
MODUL DINAMIC
Este ca un banner, insa are rolul de a obtine o actiune de la vizitatorii blogurilor. Acest modul e cunoscut sub numele de “widget” si poate oferi o mica-aplicatie online (gen calculator curs valutar) sau un continut ce se actualizeaza periodic automat.
CONVERSATII SPONSORIZATE
Este genul de reclama care a cunoscut mai multe forme pe bloguri, care are la randul sau doua forme:
Prezentari de companii, servicii, produse
Unii le-ar putea numi “advertoriale”, insa acestea sunt mai degraba expuneri in stilul personal al blogger-ului cu setul de informatii dorit de client. Este foarte importanta aici compatibilitatea intre blogger si domeniul despre care scrie.
Recenzii, teste
Probabil varianta cea mai frumoasa a prezentarilor de produse si servicii este aceea a recenziilor. Blogger-ul are contact direct si scrie pe baza observatiilor personale.
Lista ideilor este deschisa. Va astept cu completari sau observatii mai jos, in comentarii.
Publicitatea pe blog trebuie sa fie in faza cu tendintele blogului si valorile celui care il scrie . Daca nu , va aparea ca ceva voit ” a face bani cu tot dinadinsul” deci , a decredibiliza poate , fata de unii citittori , pe proprietarul blogului .
eu de mult caut să fac publicitate, dar…….
Problema agentiilor rau platnice nu se rezuma numai la online, este o meteahna generala si in offline. Eu personal lucrez cu avans de 30% (stiu ca suna la curve dar e mult mai sanatos). Din puntul meu de vedere campioana absoluta la nesimtire este Odiseey urmata de Next, Babel (mai nou Springer & Jacoby), Rusu+Bortun.
Mitul cu “pe noi ne plateste ultimii ca sunt sume mici e doar o poveste” nu conteaza cat de mic sau mare esti pana nu faci scandal nu vezi banii
deci e clar cum facem reclama pe bloguri, asteptam agentiile 😀 :))
@Stefan Murgeanu, poti sa le astepti linistit, majoritatea inca nu inteleg bine fenomenul de online si le este frica sa incerce ceva nou 🙂
foarte interesant articolul
Un articol bun.Majoritatea cauta publicitate pe bloguri dar agentiile rau-platnice nu ar trebui sa rezume la asa ceva pentru ca nu ar avea rezultate avantajoase de ai scoate in evidenta:)
O metoda buna de a face bani. Am testat-o personal! Cu 50 lei, in 7 ore, am facut 7000 de lei si nu glumesc.
Citeste articolul de aici:
http://ekonomistul.blogspot.com/2011/05/cea-mai-rapida-metoda-de-face-bani.html
In primul rand, @cao face putin spam. Putin mai mult.
Il al doilea rand, nu prea inteleg metoda MODUL DINAMIC. Cine-mi poate detalia ?
[…] Totuși, am zis că e vorba de un client interesant – o multinațională din FMCG, deci ar fi fost și un câștig de imagine. În plus, m-am gândit că poate voi avea colaborări ulterioare cu ei, că n-are rost să închid total blogul pentru alte variante de monetizare. […]