Desi ne-am cam saturat cu totii de discutia despre relatia bloggeri – comunicatori si am oferit in mai multe ocazii bune practici din experienta personala avuta in ambele tabere, iata ca mai bifez un post pe aceasta tema. Am fost starnit de un mail insolent, as zice, primit de la un consultant dintr-o agentie de relatii publice. Mesajul lui trada toate greselile de mai jos.
- Nu trimite un mail fara sa cunosti cat de cat activitatea omului respectiv.
- Nu trimite un mail fara sa citesti macar o data blogul adresantului.
- Nu alege bloggerii (doar) dupa ZeList / topul Biz / clasamentul RoBlogFest etc.
- Nu folosi acelasi mesaj (copy/paste) pentru toata lumea.
- Nu incerca sa fii spiritual.
- Nu considera ca ideea ta e interesanta.
- Nu presupune ca toata lumea e incantata de aceleasi lucruri ca si tine.
- Nu insulta inteligenta destinatarului.
- Nu exagera cu cerintele.
Acestea sunt doar cateva idei la prima mana. Ce as mai putea adauga?
Fi scurt/concis si sincer! Schimbam Dont’s in Do’s? Mai pozitiv asa.. putin
In principiu le-ai acoperit pe majoritatea. Sincer sa fiu, acum nu-mi mai vin in minte alte greseli. 🙂
Ce m-a invatat viata si ‘jde ani in advertising este ca in primul rand trebuie sa il respecti pe cel caruia i te adresezi, sa incerci sa cladesti o relatie de incredere si sa il cunosti cat mai bine. In principiu, daca respecti toate aceste “reguli de baza”, e greu sa faci greseli de genul celor mentionate de tine.
Apoi, cunostintele si aptitudinile personale sau pur si simplu “chimia” te vor ajuta sa pui bazele unor colaborari ok.
Adevărat. Degeaba apelezi la un om dacă tu habar nu ai în ce constă activitatea lui, doar îl iei dintr-un clasament, un top care poate nu arată nimic, sau foarte puţin ceea ce e relevant.
Eu as inlocui “Nu considera ca ideea ta e interesanta” cu “Nu considera ca ar trebui sa stiu de ce ideea ta e interesanta. Daca nu argumentezi de ce merita luata in considerare, nu o sa fie.”
@Manafu: “Am fost starnit de un mail insolent”. Poti sa ne dai cateva franturi din acest mail, ca sa stim despre ce vorbim mai exact? Merci.
prezinta-mi avantajele pe care le-as putea obtine citindu-ti mailul, sau raspunzandu-ti la oferta.
In contextul dat si in altele, zic ca am spus pe scurt ce simt cei mai multi!
topurile au importanta lor. problema a fost ca personajul a trimis acel mail al toata lumea, crezand ca e interesant si avand toate scaparile enuntate de mine.
As veni si eu cu un sfat ca am prostul de obicei de a o da mereu in bara la capitolul asta:
NU gresi numele celui caruia ii scrii.
Offtopic: Ma fac cioban ca la cati miei am de dat….
“nu incerca sa fii spiritual…?!” – sigur e la locul potrivit intre multele greseli de mai sus? poate chiar e spiritual omu’:)
Nu-mi arata celelalte 50 de adrese la care ai trimis simultan
Asta mi s-a intamplat si mie! 🙂