Primul lucru care mi-a atras atentia in birourile GolinHarris din Londra a fost o zona cu multe ecrane si televizoare. “Acela e Engagement Center-ul nostru“, mi-a spus Alan Parker, seful diviziei digitale. Dan, omul nostru de la research, iti va spune mai multe despre el. Am continuat turul agentiei apoi, dar curiozitatea mea fata de cum lucreaza in social media oamenii de PR a crescut. Imi placea ideea si cum suna “engagement center” si job-ul de researcher intr-o agentie de relatii publice. Nu descoperi in fiecare zi asa ceva.
L-am cunoscut mai tarziu pe Dan, un neamt care face cariera in social media in UK. “De la el porneste tot ce facem“, mi-a spus Alan cand a facut prezentarile. “El analizeaza tot ce se poate despre un brand si ne da acele informatii pe care noi apoi ne construim ulterior strategia“.
Am mers impreuna cu el la engagement center. Este practic o zona cu monitoare si televizoare conectate la posturi de stiri si la diverse instrumente de monitorizare online si publicare in social media. Am lasat zona TV deoparte si am inceput sa lucram pe partea de online. Am cautat influenceri, am supervizat conversatii online si am testat offline cateva idei si scenarii. Am folosit atat instrumente gratuite, cat si solutii contra cost. Am ales acele servicii care erau relevante pentru obiectivele noastre.
Exista mai multe abordari pentru a defini strategia in social media. Cel mai adesea aceasta are formula “Listen > Learn > Engage > Create > Measure”. Alaturi de Dan, timp de mai bine de o ora, am punctat primii doi pasi: “Listen” si “Learn”. Sunt si pasii pe care i-am recomandat mereu in workshop-urile Evensys si training-urile in-house.
Pentru o companie sau o agentie care nu are resursele pentru a dedica un om pe research, aventura in social media poate incepe cu un Social Media Audit.
La inceputul lunii martie am fost in vizita la GolinHarris UK la invitatia GolinHarris Romania, birou infiintat anul acesta in Bucuresti de catre Lowe Group.
cred ca ar trebui sa existe (macar) cate un researcher in fiecare agentie de comunicare.
ar fi tare sa ne dam seama si unde e acel fine line intre social media researcher si always-on monitoring agents