Mi-am propus sa dau o mai mare atentie contului de LinkedIn. Cred ca sunt cateva oportunitati pe care le pot accesa in cea mai mare retea de socializare “clasa business” din lume. Primul pas va fi legat de refacerea profilului personal, iar topul celor mai folosite cuvinte in CV-urile americanilor, publicat ieri de LinkedIn, imi va fi de mare ajutor.
Iata care sunt cuvintele pe care ar fi bine sa le evitam profilurile noastre:
1. Extensive experience
2. Innovative
3. Motivated
4. Results-oriented
5. Dynamic
6. Proven track record
7. Team player
8. Fast-paced
9. Problem solver
10. Entrepreneurial
Cum credeti ca e mai eficient sa scriem intr-un CV: sa povestim cu cuvintele tale sau sa apelam la formulari consacrate?
Cred că ține mult de persoană. Există situații când acești termeni sunt de dorit, mai ales când targetăm niște domenii sau poziții cu un jargon existent și consacrat în rândul celor care te pot aborda.
Jargonul e ca și birocrația, reprezintă optimizarea limbajului/procedurilor prin termeni, respectiv procedee standardizate, pentru atingerea mai facilă a unui anumit scop.
Majoritatea cuvintelor pe care le-ai amintit mai sus sunt folosite de angajatori in cerintele postului. Uite-te pe ejobs
Eu chiar primesc oferte de joburi pe linkedIn si ma gandesc mereu cum naiba l-as putea reformula ca sa vorbeasca si despre celelalte pasiuni ale mele nu doar despre cariera de programator.
Si de vreo 2 saptamani zic ca o sa fac asta si nu reusesc sa dau de o solutie.
Pai de ce ai dori sa vorbeasca despre pasiuni pe linkedin?.. pentru aia ai facebook, myspace and co…
deci cuvintele pe care majoritatea persoanelor le folosesc cand redacteaza un CV sunt tocmai cele care nu trebuiesc folosite. In cazul acesta cel mai bine ar fi folosirea unui CV tamplate pentru a usura munca celor care completeaza un CV, dar si munca celor ce analizeaza un CV nemaifiind nevoiti sa citeasca ce nu este important.
Abordarea depinde foarte mult si de domeniul in care lucrezi. In advertising folosirea unor astfel de termeni in CV n-ar fi deloc privita cu ochi buni.
Pe de alta parte, dupa cum spunea si Adi, in alte domenii utilizarea lor poate fi binevenita. Atat timp cat sunt insotiti de exemple si nu apar doar pe post de figuri de stil, bineinteles. 🙂
Nu stiu daca in advertising, chiar si pentru angajarea la creatie, nu se agreeaza cuvintele astea. Daca nu le-am trecut in CV, caci nu le trec din reflexul de a evita abuzari de cuvinte si clisee, sigur-sigur am fost intrebata la interviu daca intrunesc conditiile de: innovative,
motivated, results-oriented, dynamic, team player, etc… de un HR care statea cu un formular in fatza in care tot bifa si bifa…
Nu stiu, pentru mine unul – a folosi termeni consactrati in detrimentul descrieri clara , chiar daca e mai plastica – e ca si cum as minti. Nu vad, de ce sa regurgi neaparat la formalitate si termeni comerciali cand poti foarte bine sa fii sincer , insa cu un lexic valabil si in conformitate cu adevarul si dexul.
atunci tu de ce folosesti “team player” pe profilul tau de la linkedin?
🙂 foarte tare! E vechi textul. O sa il modific.
Foarte bine.
cred ca cel mai bine este sa combini formularile consacrate in cuvinte simple….revin si cu exemple 🙂